Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] 8 GB RAM (3.95 Usable)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har veldig lite greie på pc å dette er noe jeg ikke har tenkt på før nå. men sliter med å dra nye

og krevende spill på grunn av manglende minne.

 

Jeg har 2x4gb ram installtert. Det er på et MSI 990FXA-GD80, Socket-AM3+ HOVEDKORT.

 

Kjørte nettopp memtest86, og fikk ikke noe feil. I bios viser det 8 gb ram.

har søkt litt på nettet men ikke funnet ut av noe...

 

Har også testet brikkene hver for seg forkjellige steder, og alt ser ut til å fungere.

 

w10 64 bit

 

Håper noen kan hjelpe meg! 

 

Slik ser det ut;

 

 

Untitled.png

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke brikker har du? Er de like? Har problemet alltid vært der?

 

Her er ditt hovedkorts QVD. Brikkene som er listet der er de produsenten selv har testet og bekreftet at fungerer på din hovedkortmodell. At brikkene ikke er der betyr ikke at de ikke støttes, men at MSI ikke nødvendigvis har testet dem. Dette er ikke ofte et problem med nyere hardware, men det kan ikke utelukkes at det er her feilen ligger. Om du ikke finner modellbetegnelsen din der, har du andre brikker du kan teste med?

Lenke til kommentar

Det kan jo tyde på at du har en brikke som ikke er helt 'venner' med hovedkortet ditt. Det er ikke helt uvanlig... ikke så mye å gjøre enn å bytte minnebrikke i så fall ;-)  Men lån gjerne først en annen brikke for å dobbeltsjekke at det ikke er kortplassen som er gåen.

Endret av Hårek
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Synes det står "Hardware reserved" på screenshotten din. Så et eller annet har reservert 4,1GB av minnet, dermed står du igjen med 3,9GB til bruk. 

Har du noe software for virtual disk eller lignende? Husker bl.a. Samsung setter opp noe slikt dersom du setter på en automatisk optimalisering av disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...