Gå til innhold

[Løst] Ønsker innspill på gaming maskin


Anbefalte innlegg

Holder på å hjelper min svoger med å sette opp en ny maskin og skulle gjerne hatt noen innspill fra de lærde. Par punkter vedrørende bygget:

 

  • Budsjett: 8.000-8.500
  • Bruk: Spill
  • Har 144hz FreeSync skjerm fra før - 1080 oppløsning
  • Har Windows 10 lisens
  • Eneste bruk, foruten om Office/Internett, vil være spill og da primært CS:GO p.t., men gjerne andre på sikt og ønsker dermed litt kraft som vil vare en del år
  • Overklokking er ikke øverst på listen for øyeblikket, men enkel justering av CPU/GPU kan være relevant. 

 

Har satt i sammen følgende bygg foreløpig med utgangspunkt i Corporal og Black Refinery fra Agentspoon sin tråd.

 

SZpix7V.png

 

Hvilke justering vil evt. være lurt å foreta seg?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor vil det egentlig være enklest å evt. kutte ned litt? CPU?

 

Du kan spare ca 500,- på å gå for en dårligere CPU, et par hundre mindre på selve CPU'en og et par hundre på kjøler siden det følger med. Greia er at 6600K er overklokkbar og du vil lett kunne nå 4GHz, som gir mye ekstra for den 500-lappen. Den er på den måten veldig mye mer fremtidsrettet. Skal du spare nevneverdig på CPU så må du nesten gå for en anniversary edition til under halve prisen og klokke den høyt, blir ca tilsvarende en i3. Problemet med det er at den kun har 2 kjerner og fremtidlige spill vil utnytte fler kjerner bedre, skal du kun spille spill som bruker 1-2 kjerner så er i5 liten vits å ha. Anniversary Edition er også sokkel 1150.

 

Med budsjettet ditt så anbefaler jeg på det sterkeste å gå for semi-overkill, overkill = mer fremtidsrettet. Det er bedre å bruke en tusenlapp mer i dag enn å måtte bruke 3-4-5.000,- i morgen fordi delene jeg nevner som du sparer litt på ikke er kompatible med de nye som trengs.

 

Eventuellt spare ca 1.000,- og gå for en i3, da blir det bare ca 2.500,- hvis du skal oppgradere siden du da bare trenger en CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...