Gå til innhold

Oppgradering av pc


Anbefalte innlegg

Hallo. Ønsker forslag til oppgradering av pc.

vet ikke helt hva som lønner seg bytte ut, men så lite som mulig hadde vært det beste for meg nå :)

 

God grafikk og rask respons er det jeg er mest ute etter.

 

OS: Windows 7 Ultimate (64bit) Edition

 

Hovedkort: Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+

 

Prosessor: AMD FX 8150 8 core

 

Ram: Corsair vengance DDR3 1600MHz 8 gb cl 9

 

Strømforsyning: Corsair TX 650

 

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 550Ti 1GB PhysX

 

SSD: Samsung 850 EVO 250g (Anbefaling fra KYRRE.S)

 

Kabinett: Fractal Design XL R2

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette en PC til photoshop eller video redigering siden den har den CPU'en?

 

Om det er en gaming PC ville jeg byttet HK, CPU, GPU.

Nei photoshop og redigering blir den brukt minimalt til. 

mest gaming og film den blir brukt til.

 

Blei den fordi jeg fikk den til en hyggelig pris den gangen, og den skulle visst være ganske god til det meste, for 5 år siden ca.

Lenke til kommentar

 

 

Hva slags budsjett har du?

Kommer helt ann på hva jeg MÅ bytte.... Men ikke mer enn 3500 i hvertfall :)

 

 

Da hadde jeg bare kjøpt nytt skjermkort kanskje, du får nok ikke alle 3 til 3500,-

 

Ja stemmer, men hva med RAM? holder det med 8gb vengance 1600MAh? og nytt skjermkort krever ikke mere strøm? 

 

Hva anbefaler dere av kort da..? SKAL ha samme merke igjen, vært stor fornøyd med kvaliteten. Kan jeg velge alle kort som da har Socket AM3 +?

Lenke til kommentar

Socket AM3+ har ingenting med grafikk kort å gjøre, dette er sokkelen til CPUen, du kan bruke alle kort med PCI-E, det vil si hvilket som helst, de kortene jeg nevner skal PSUen din fint klare. 8 GB ram holder til det meste av spill i dag selv om du med fordel nok kunne kjøpt et 8GB sett til om du har plass til dette i ram slottene dine. 

Lenke til kommentar

Socket AM3+ har ingenting med grafikk kort å gjøre, dette er sokkelen til CPUen, du kan bruke alle kort med PCI-E, det vil si hvilket som helst, de kortene jeg nevner skal PSUen din fint klare. 8 GB ram holder til det meste av spill i dag selv om du med fordel nok kunne kjøpt et 8GB sett til om du har plass til dette i ram slottene dine. 

Aah okey, i see... Skal nevnes at jeg overklokker aldri, kjører bare standard. jeg har plass, men hvor lenge varer RAM sånn ca? 

Takk så mye for svar :)

Lenke til kommentar

 

 

Hva slags budsjett har du?

Kommer helt ann på hva jeg MÅ bytte.... Men ikke mer enn 3500 i hvertfall :)

 

 

Da hadde jeg bare kjøpt nytt skjermkort kanskje, du får nok ikke alle 3 til 3500,-

 

Var den Cpu'en jeg hadde bare noe drit? siden du snakka om photoshop og lignende?

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva slags budsjett har du?

Kommer helt ann på hva jeg MÅ bytte.... Men ikke mer enn 3500 i hvertfall :)

 

 

Da hadde jeg bare kjøpt nytt skjermkort kanskje, du får nok ikke alle 3 til 3500,-

 

Var den Cpu'en jeg hadde bare noe drit? siden du snakka om photoshop og lignende?

 

 

Jeg vil påstå den er et veldig dårlig valg, selv for 5 år siden. 

 

RAM er det minste problemet, 8GB 1600Mhz er mer enn nok til gaming den dag i dag.

 

Har bygd et par PC'er opp satt opp oppsett med 6600K og 6700K CPU'er, de ser ut til å fungere veldig fint. Greie å klokke og. 

 

Men som sagt, om budsjettet er 3500,- hadde jeg nøyd meg med et nytt skjermkort så kan du ta HK + CPU senere når du har råd.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva slags budsjett har du?

Kommer helt ann på hva jeg MÅ bytte.... Men ikke mer enn 3500 i hvertfall :)

 

 

Da hadde jeg bare kjøpt nytt skjermkort kanskje, du får nok ikke alle 3 til 3500,-

 

Var den Cpu'en jeg hadde bare noe drit? siden du snakka om photoshop og lignende?

 

 

Jeg vil påstå den er et veldig dårlig valg, selv for 5 år siden. 

 

RAM er det minste problemet, 8GB 1600Mhz er mer enn nok til gaming den dag i dag.

 

Har bygd et par PC'er opp satt opp oppsett med 6600K og 6700K CPU'er, de ser ut til å fungere veldig fint. Greie å klokke og. 

 

Men som sagt, om budsjettet er 3500,- hadde jeg nøyd meg med et nytt skjermkort så kan du ta HK + CPU senere når du har råd.

 

Fungert utmerket til all gaming, så skjønner ikke hvorfor du sier det men, hehe... Du er vel intel mann ;) 

klokker ikke.

 

Skjønner, da prøver jeg et  Nvidia Geforce GTX1060 om ikke KYRRE.S har et annet forslag :) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...