Gå til innhold

Ny pc til spill. Noe som kan brukes fra den gamle?


Anbefalte innlegg

Har en 5 år gammel pc fra komplett som behøver en oppgradering, evt kjøpe helt ny pc om ingen av komponentene er noe å spare på. PC skal brukes til å spille witcher 3 / overwatch / HOTS  og eventuelle nye spill fremover, samt skolearbeid. Ønsker meg en 27" skjerm som passer spillene jeg skal spille. Ser for meg GTX 1060 , altså nytt men ikke nødvendigvis best. 

 

Er det mulig med en pris på 10000 for pc (om noe kan beholdes?) og 3-4000 for skjerm? Operativsystem kommer utenom

 

og til slutt, om ingenting kan spares på, hva kan jeg selge pcen for (med skjerm)? Den kjører windows 10 home 32bit (oppgradert gratis). Jeg forstår at det ikke blir mange kronene, men behøver en pekepinn.

 

Varenr: 604766

 

 

Varenr: 376060

 

 

Varenr: 488176

 

 

Varenr: 451982

 

 

Varenr: 596850

 

 

Varenr: 618010

 

 

Varenr: 620189

 

 

Varenr: 602777

 

 

Varenr: 588873

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6600k + RX480/GTX1060 + Corsair 2x8GB 2666mhz + AoC 144hz freesync 24" 1080p

 

http://www.prisjakt.no/list.php?l=291613&view=c

 

Kan forklare hvorfor jeg har valgt akkurat disse delene:

 

 

CPU, Best når det kommer til Performance/price. (gaming performance)

 

GPU: Vil egentlig ikke anbefale noe da det er mange amd og nvidia fanboys her, kan fort skje drap her. Men det står vel mellom GTX1060 og RX480? De yter nokså likt, du vil nok ikke se forskjell i praksis men på papiret så skal 1060 være litt raskere men ikke noe nevnverdig.

 

Fordel med AMD er at du kan i ettertid kjøpe en til RX480 og kjøre Crossfire, det kan ikke sies om nVidia, da 1060 er solo card, ingen SLI mulighet. 

 

PSU (strømforsyning): Velkjent og bra PSU, meget anbefalt, ikke noe mer å si om dette, kanskje at du hadde klart deg med 550w. Denne delen av en PC hadde jeg betalt litt mer for, ryker dette så er det sjanse for at resten av PCen følger etter, har skjedd meg meg før og vil helst unngå slikt.

 

Lagring: 256GB SSD (C: + 2TB lagring til spill/annet.

 

Kabinett: Smak og behag men har lagt inn en som ikke koster så mye. Ville lagt til no bedre kabinett da jeg ikke var så stor fan av PSU på toppen (minner meg om gamle dager), velg heller en som er nede da du får et kabinett med 2x 140mm vifter på topp og helst 2 foran også. 

 

RAM: 2x 8GB er mer enn nok, og med ditt system så betyr ikke hastighet så veldig mye. 2666mhz er fin sweet spot. Mange vil muligens foreslå raskere RAM men meh, ikke verdt for dette systemet. Skal du mere performance da er skjermkort der du faktisk kan hente mest ytelse og det er der du vil bruke penger hvis det er snakk om mer ytelse.

 

Legger til at jeg valgte Corsair RAM pga det finnes overalt og når man bruker prisjakt.no så får man også flere butikker opp. 

 

Skjerm: AoC med freesync, greit kombo med AMD skjermkort. 144hz og 1ms, det er alt gamere ser på, go for it  :p og med 1080p oppløsning så vil du ikke ha noe problem med verken RX480 eller GTX1060.

 

PS: har ikke tatt høyde på de forskjellige AMD 480 kortene, valgte bare det billigste på prisjakt.
Samme gjelder for nvidia sine. Det sies MSI Gaming X er the king men er det verdt de ekstra kronene det MSI krever for det? Opp til deg, overklokker ikke? ta referancekjøler eller det billigst mulig.

 

 

http://www.prisjakt.no/list.php?l=291613&view=c

 

Total pris: 13.095,-

Endret av nagina
Lenke til kommentar

 

Du må gjøre den "public" eller noe slikt. Det kommer frem "403 Not allowed to see" feilmelding på handlekurven din.

Lenke til kommentar

Ja, enig i det meste på lista men eg og stussa over at du ikkje heller valgte f.eks. MSI Radeon RX 480 8G med en Freesync skjerm. Dette skjermkortet koster 2 595 kr på Lefdal med gratis frakt  :)

 

Eg er klar over at 1060 er klart raskest på DX11-spill, men med 1080p-skjerm bør RX 480 holde. Dessuten får du god ytelse på alle kommende spill med DX12 og Vulkan. Og mulighet for Crossfire hvis du ønsker enda mer senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...