Gå til innhold

Få filmer fra kassett over på PC eller DVD


Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt "Sony Handycam Digital 8" videokamera og mange "kassetter" som er filmet på det. Noen som vet hvordan jeg kan få disse over på PC? skal lage en film til min brorsbursdag (og vil derfor ha filmene over på PC) 

Snakket med en venn og han snakket om å bruke en DV-kontakt eller noe sånt. Jeg har også et annet problem og det er at batteriet er tomt og laderen er ikke å finne noe sted. Jeg er desperat etter løsninger. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slike små kasetter?. Kameraer som tar de små kasettene er nok billige og ladere er stort sett enkelt å få tak i på Ebay. Du må ha et TV-kort som har riktige innganger.

 

Jeg kan tenke meg at Japan Foto er den beste kamerabutikken å spørre. Jeg vet også at det er diverse privatpersoner som gjør slik, men jeg vet ikke hvor lurt det er å la noen ukjente personer gjøre det.

 

Hvis du vet hvilket kamera det er og hva kasettene heter så er det nok ikke noe stort problem å hjelpe deg :)

Lenke til kommentar

Er det slike små kasetter?. Kameraer som tar de små kasettene er nok billige og ladere er stort sett enkelt å få tak i på Ebay. Du må ha et TV-kort som har riktige innganger.

 

Jeg kan tenke meg at Japan Foto er den beste kamerabutikken å spørre. Jeg vet også at det er diverse privatpersoner som gjør slik, men jeg vet ikke hvor lurt det er å la noen ukjente personer gjøre det.

 

Hvis du vet hvilket kamera det er og hva kasettene heter så er det nok ikke noe stort problem å hjelpe deg :)

Det er en DV-Kassett  :) Største problemet er at jeg mangler lader, ikke så mange nettsider som selger den  :hrm:

Lenke til kommentar

Du får lete etter en brukt handycam på finn.no, koster sikkert mindre en en ny lader koster :)

 

Hvis du har/får et kamera som klarer firewire og du har dette i pc,en kan du koble det rett på, ellers så trenger du en overgang, foreksempel terratec-grabby, men programvaren kan være innfløkt.

 

Det finnes flere som gjør denne jobben hvis du ikke ønsker og gjøre dette selv, noen amatørfilm klubber gjør dette også.

 

Foreksempel Elkjøp, Japan Photo, etc.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lader var ikke så dyrt og har mulighet for å låne et helt likt kamera nå. Pcen min har ikke firewire inngang, og derfor lurer jeg på hvilke typer adaptere som er mulig. Alle på Youtube bruker en boks fra Pinnacle som koster over 600 kr, men jeg er interessert å bruke så lite som mulig uten at kvaliteten blir helt ødelagt(kan ikke gjøre gråstein til gull, men vil ikke gjøre den verre) 

På sony sin nettside så står blandt annet dette i beskrivelsen for mitt kamera ( Sony digital handycam 

dcr-trv145E PAL digital 8) 

  1. Sett en kassett med et eksisterende opptak på inn i videokameraet
  2. Start PlayMemories Home på datamaskinen
  3. Koble videokameraet til datamaskinen ved å koble kontakten merket HDV/DV eller DV på videokameraet til i.LINK-porten på datamaskinen med en egnet kabel.       I mitt tilfelle er det DV

Hvilken adapter kan jeg bruke? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...