Gå til innhold

Nvidia Geforce GTX 1080m


Adrax

Anbefalte innlegg

Har en Asus G751JY og trenger egentlig ikke ny laptop da denne kjører de fleste spill på Ultra. Men etter at jeg innstallerte Windows 10 så er det en lyd-bug. Hver gang jeg starter en Youtube-video eller annen flashvideo så regulerer den lyden automatisk selv. Noe som er uutholdelig. (Prøvd alt, inkludert nye drivere fra Realtek)

 

Vurderer derfor å kjøpe Asus ROG G752VY bare for å bli kvitt lydproblemet. Men, har hørt snakk om at Nvidia Geforce GTX 1080m kommer snart. Prøvd å google, men noen som vet når man kan forvente å se disse GPU'ene i ASUS-laptoper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen GTX 1080M, men 1080 Laptop, 1070 Laptop osv. I motsetning til dagens "M"-versjoner, så får Desktop og Laptop-versjonene av de nye GTX-kortene med samme modellnummer tilnærmet samme ytelse. Asus G752VS

Midten av august, sies det her.

 

Forskjellene mellom desktop og laptop-versjonene ligger mest i formgiving - laptopversjonene vil bli tilpasset til å passe inn i latoper, selvfølgelig, samt at det blir tatt grep for å gi laptopversjonene litt lavere strømforbruk og varmeutvikling - typisk vil laptop-versjonene bli gitt noe lavere klokkefrekvenser enn desktopversjonene, men til gjengjeld får de flere shadere. Resultatet skal bli tilnærmet lik ytelse eller bare en tanke svakere i laptopene. Det er teorien, i hvert fall.

 

GTX 1080 desktop/laptop har en ytelse langt over dagens GTX 980M, og det samme gjelder vel GTX 1070 også (Dagens GTX 970 - altså desktop-kortet -  har jo allerede en ytelse som overgår GTX 980M). Jeg tenker det er GTX 1060 som blir liggende tettest på GTX 980M i ytelse, mens GTX 1050Ti legger seg tettest på GTX 970M.

 

GTX 1070 Desktop

GTX 1070 Laptop

GTX 1060 Laptop

GTX 1050Ti

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...