Gå til innhold

Plukket deler for 16k, noe som kan/bør endres?


Anbefalte innlegg

Med en slik (litt billigere hos CDON, men ingen har på lager for øyeblikket) kan du ha kort nummer 1 i Slot 1, og kort nummer 2 i slot 5. Bare husk å lese manualen på HK og sjekk at slik konfigurasjon gir mulighet for x16 + x8. På mitt HK kan jeg ha x16 i både slot 1 og 5 på likt, så lenge jeg ikke har noe i slot 3. Dette stiller seg inn automatisk. Men jeg tror enkelte HK lar deg stille det inn i BIOS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør siste modifiseringer på oppsettet nå og har noen siste spørsmål angående RAM:

 

Det er ingen problemer å kjøre ram som er raskere enn det CPU er "godkjent" for? For 6800k er det 2400Mhz. Jeg ser at hovedkortet står oppført med maks 3333Mhz. Hva bør jeg følge?

Lenke til kommentar

Gjør siste modifiseringer på oppsettet nå og har noen siste spørsmål angående RAM:

 

Det er ingen problemer å kjøre ram som er raskere enn det CPU er "godkjent" for? For 6800k er det 2400Mhz. Jeg ser at hovedkortet står oppført med maks 3333Mhz. Hva bør jeg følge?

Broadwell-e klarer 3400mhz minne, men ikkje særlig høyere. Derfor ville jeg anbefale f.eks 3200mhz eller 3400mhz minne.

 

Selv har jeg g.skill 3200mhz cl14 på 6850k og g.skill 3733mhz @ 3400 cl14 på min 6900k cpu.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...