Gå til innhold

Nå skal weben få 3D-lyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de skal "finne opp" en gammel og ganske mye brukt funksjon og søke patent..

 

alle 3D-spill som har lyd fungerer nemlig på akkurat samme måte..

 

kanskje de tror at gyro-mus og magnetometer-mus er en egen kontroll kategori mens potentiometer-mus, laser-mus, magnet-mus, touch-mus, joystick og trackball er noe helt annet... lol

Lenke til kommentar

3d lyd husker jeg at jeg hadde til Quake på 90 tallet, det var virkelig nok til at jeg måtte snu meg for å se om jeg hadde høytalere bak meg.

 

Jeg lurer veldig på hvordan dette skal ende, sikkert noen som finner noe opp på nytt, tar copyright på det og tjener masse millioner dollar..

Endret av Fettlars64
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

3d lyd husker jeg at jeg hadde til Quake på 90 tallet, det var virkelig nok til at jeg måtte snu meg for å se om jeg hadde høytalere bak meg.

 

Jeg lurer veldig på hvordan dette skal ende, sikkert noen som finner noe opp på nytt, tar copyright på det og tjener masse millioner dollar..

 

Såvidt jeg har forstått det så er det en langt mer avansert 3D lyd hvor det også simuleres at lyden beveger seg f.eks langs en vegg før den kommer ut av f.eks vinduet som er åpent på andre siden av huset. I dag så hører du hvor lyden kommer fra, men det simuleres ikke godt nok hvordan lyden bevger seg i virkeligheten. Det er forskjell på lyd som kommer rett bak deg og lyd som kommer fra bak en vegg, trestamme osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...