enden Skrevet 25. november 2003 Skrevet 25. november 2003 Har rett og slett ikke snøring på området, men NFS Underground frister. Uten ratt blir det vel ikke spec gøy... Det jeg er på jakt etter er sett med ratt og pedaler og helst gir - gjerne automat/klikkgir bare, men jeg vil helst slippe å bruke knapper på tarttet til å gire med. Siden jeg ikke vet hva prosnivået ligger på for brukbare sett så kommer jeg heller ikke med noen sum. Sier bare at jeg vil ha det relativt rimelig Noen forslag?
fudun Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Jeg er sjøl veldig fornøyd med alle logitech rattene jeg har prøvd. Endte opp med å kjøpe meg logitech momo racing (kosta 950 tidligere i år). Logitech Formula rattene er mye billigere hvis det er viktig. Men en ting må jeg si, har ikke prøvd NFS Underground, men jeg prøvde forrige NFS med rattet mitt, og det ble bare latterlig. Fysikken var bedre i Outrun på C64 (Ok da, litt overdrevent). Tenkte bare jeg skulle advare, hvis NFS var det eneste du skulle bruke det til. Noen bilspill er faktisk ikke egnet for analoge kontrollere. Man har jo andre spill der fysikken er mer genial, f.eks Colin McRae serien. Der er investeringen av ratt virkelig verdt hver krone synes jeg. Får skikkelig kick av å sitte med rattet og pedalene og gasse og gire (ja, du må kjøre manuelt... det gir ekstra kick) Kort konklusjon: Liker du bilspill, kjøp deg ratt. Anbefaler Logitech. Skal du kun spille NFS:U, test det med ratt en gang og se om du liker kontrollene.
berntmh Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Jeg har også logitech momo racing, er veldig godt fornøyd med det. Der har du både egen girspak og hendler under rattet som du kan gire med. Fungere veldig bra på Colin McRae, syntes også at det fungerte greit på NFS Porsche. Du har også en del muligheter til å justere rattet hvis ikke orginal innstillingene fungerer bra. Som f.eks hvor fort det skal reagere osv.
titus Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Thrustmaster har jeg god erfaring med. Men det er riktig som det blir nevnt her at endel bilspill ikke er egnet for ratt - f.eks. NFS Hot pursuit.
klo Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Jeg kjøpte meg et Thrustmaster på elkjøp til 1000kr. Syns det var helt greit men ikke noe spesielt.. så jeg leverte det tilbake etter et par dager.. et tips bare
OKKOKK Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Noen som vet om et ratt med ordentlig 6-trinns girspak og clutch?
Stig-Arne Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Kjøpte for 14 dager siden MS Sidewinder til 399, visst nokk ett godt tilbud på Telenor, men det er ett godt ratt med pedala etter min meining.. Så, klarer du å oppspore ett ratt av den typen, så slå til
fudun Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Jeg har også logitech momo racing, er veldig godt fornøyd med det. Der har du både egen girspak og hendler under rattet som du kan gire med. Fungere veldig bra på Colin McRae, syntes også at det fungerte greit på NFS Porsche. Du har også en del muligheter til å justere rattet hvis ikke orginal innstillingene fungerer bra. Som f.eks hvor fort det skal reagere osv. Enig i at rattet også fungerte bra i NFS porche. Det er vel det eneste av NFS spillene jeg har likt kontrollene i. Hot pursuit var det jeg tenkte på, som jeg fikk helt brokk av å kjøre. Problemet er at det er et franchise, som innebærer at totalt forskjellige folk lager det. På rattet mitt bruker jeg hendlene til å gire med, og girspaken som brekk Det finnes 6 trinns girkasse og tre pedals sett, ACT labs har noe, men kom ikke så veldig bra ut i test. Dessuten er det få spill som støtter det. Test hos THG (Logitech-rattet i den testen er eldre og dyrere enn Momo Racing)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå