Gå til innhold

Kjøpe ny TV - Black Friday (Cyber Monday)


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg tenker å kjøpe en ny tv nå snart, men venter til en av disse billigdagene black friday eller cyber monday. Siden prisene kan være så mye som 50% ned disse dagene tenker jeg ikke å bruke mer enn max 5000-7000kr og trenger hovedsakelig hjelp med dette:

 

1. Vite hva jeg burde se etter, og hva en TV disse dager BURDE og MÅ ha

2. Hvor mye må jeg gå over min prisklasse for å få noe merkverdig bedre?

 

Litt informasjon om mine behov, og hva jeg har/ikke har:

 

* Nå har jeg en TV som i sin dag (2008) kostet 5000kr. Den er 40 tommer og er passe i stua. Helt greit fornøyd med den, men nå vil jeg ha noe bedre. 

* Tror ikke jeg har plass til noe mer enn 49 tommer. Både med tanke på tv-bordet (har ca 10cm plass til hver av høyttalerene mine nå), og at vi sitter ca 3m unna tven. Vi skal ikke ha den på veggen. Den skal stå der på tv-bordet. 

* Jeg trenger ikke å legge penger i noen god "smart tv" (hvis ikke dette er en standard som alle kommer med nå da) - Bruker Nvidia shield play / NAS, og har en god HD-receiver med 5. 1 anlegg - så alt det tekniske rundt programvare og lyd er på stell.

* Bruker TVen hovedaskelig til å se på serier i 1080p fra NAS samt NEtflix HBO osv. Spiller svært lite spill på ps3. 

 

Håper noen av dere har noen tips til meg, og hva jeg burde gå for. Er meget blank når det gjelder disse nye TVene. 

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger neppe å vente så lenge. De store kjedene selger enkelte modeller så billig at du ikke har så mye å hente på disse spesialdagene. Du vet neppe hva som kommer på salg heller så det må du vurdere der og da, og selges noe spesielt billig så er neppe kvanta så stort heller så du må bestemme deg relativt raskt.

 

Jeg synes i alle fall at disse tingene er viktige:

 

LED uten felles bakgrunnsbelysning

God og rask bildeprossesering som egentlig er det som skiller de fleste TV'ene nå.

Game Mode

 

Smart-TV er som du sier bare tull om du bruker smarte dingser koblet til TV'en.

Lenke til kommentar

Du trenger neppe å vente så lenge. De store kjedene selger enkelte modeller så billig at du ikke har så mye å hente på disse spesialdagene. Du vet neppe hva som kommer på salg heller så det må du vurdere der og da, og selges noe spesielt billig så er neppe kvanta så stort heller så du må bestemme deg relativt raskt.

 

Jeg synes i alle fall at disse tingene er viktige:

 

LED uten felles bakgrunnsbelysning

God og rask bildeprossesering som egentlig er det som skiller de fleste TV'ene nå.

Game Mode

 

Smart-TV er som du sier bare tull om du bruker smarte dingser koblet til TV'en.

Etter å ha lest mye erfaringer, reviews og andre forum, ser jeg foreløpig for meg noe i denne duren:

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/46-50/samsung-ue49ku6475/230989.11451/

Eller kanskje en av de i Sony XD85 serien? Er trofast kunde hos hifiklubben (når det har gjeldt kjøp av lydutstyr), og ser de har mange sony og samsung tve'er som får gode reviews! Kanskje det er lurt å dra å ta en titt der? 

Lenke til kommentar

Minste XD85 du får er i 55". Jeg ville vel fremdeles valgt en god FullHD da du får mye mer bildekvalitet for pengene og den kommer til å holde en god stund framover. 4K har jo en del moment nå, men jeg tror det er lurt å vente kanskje et par generasjoner til før den er i sweetspoten. Praktiske fordelen er vel mest HDR så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...