Gå til innhold

[Løst] trenger hjelp til HTPC


Anbefalte innlegg

Jeg har vanskeligheter med å velge CPU og GPU til en HTPC...

Jeg sikter på en mid-range, men en som fortsatt vil være kompetitiv i fremtiden

 

Forskjellige CPU'er jeg har drevet å sett på: Intel Pentium G4400, Intel Core i3-6100 og Intel Core i5-6600K, hvor jeg lener mot i3.

 

GPU; ASUS GeForce STRIX GTX 960...

Men har også sett på EVGA GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA, og XFX Radeon R7 360 2GB GDDR5

 

Det jeg skal bruke HTPC'en til:

Hovedsaklig streaming av film, surfing og litt mid-range gaming

 

Den vil bli kobblet opp mot en prosjektor (http://www.epson.co.uk/products/projectors/home-cinema/eh-tw5210-with-hc-lamp-warranty/Specifications) som er kobblet opp mot et PA-anlegg

 

Jeg har prøvd å sikte meg inn på 4 - 5000kr, men ender fort opp på 7000kr :/

<<Og de Steam Maskinene er dyre!!>>

 

Håper på å få gode tips.

post-189825-0-27130600-1468925288_thumb.jpg

Endret av Missory
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vurdert dette:
http://bildr.no/image/RmRpVVkv.jpeg

Men tror d hadde holdt med en til 4 - 5000kr...

 

Har en gamer PC med 1070 & i7...
så med 1060 føler jeg det blir to gaming rigger i hus, men enig i at 960 blir i det minste laget for high-end spill...

ASUS Radeon R7 elns i prisklassen 1000kr & i3-6100 er det jeg tror som holder til det jeg har tenkt å bruke HTCP'n til, "men mye vil ha mer".

Endret av Missory
Lenke til kommentar

Så dvs at noe i denne duren vil holde: http://bildr.no/image/MkZqdy9N.jpeg

Hvilen GPU anbefaler dere, før APU'en her begynner å bli en flaskehals, eller holder det bare medd APU'en?

Vurderer GeForce GTX 750Ti elns...

Eller er det verdt for meg å ta en titt på f.eks AMD FX 6300 og Radeon R7, men føler da prisen øker så mye at i3 & i5 begynner å friste!

 

Ang gaming, så blir jeg mest å bruke min gaming PC, men min frøken vil fra tid til annen game f.eks Sims 4, Dota 2, WoT & World of Warships WoW etc...

 

Endring: Har liggende 2tb HDD så lagring er ikke et problem

Endret av Missory
Lenke til kommentar

Ville byttet til en litt bedre strømforsyning, en annen CPU kjøler og muligens en annen SSD, men ellers ser det greit ut.

Skal du game direkte på maskinen må du nok frem med lommeboka å kjøpe det et separat kort, ville også da lagt ut penger til en i5

Takker for gode råd,

River jeg frem lommeboken til i5 så er jeg tilbake til 9000kr igjen :p

 

Hadde håpet på at GTX 750Ti ville være sterk nokk til å game rett fra maskinen, siden jeg ikke vil spille annet enn de overnevnte spillene.

 

Hadde tenkt til å prøve å unngå en GTX 1060 HTPC, men det ligner på at jeg bare må endvende lommeboka

 

edit: og når du nevner bedre PSU & SSD... hva legger du i det, jeg her helt lost når det kommer til å se forskjellen på forskjellige komponenter

Endret av Missory
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...