Gå til innhold

Hvordan fjerne magefett?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

 

Burpees. Slitsomt af, men svært effektivt. Kombiner gjerne med løpeintervaller om du har psyken til det og en bane å løpe på.

30 sek burpees, 30 sek løp i 3 minutter, deretter 3 min pause. Gjenta 3-4 ganger.

Burpees skal testes ut. Løping har jeg ikke mulighet til, ingen baner her. Kan evt erstattes med andre hjemmeøvelser

 

Bane? Finnes det ikke skog?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med ultralavkarbo med refeed?

 

 

Du har basically 6 dager hvor karboinntaket er under 30gram. På den 7ende kvelden skal du spise større mengder karbohydrater for å oppjustere hormoner og metabolismen for å holde fettforbrenningen oppe gjennom en ny uke.

Er mange motstandere av lavkarbo her inne, men de har stort sett ikke erfart fordelene selv og vil bare ha noe å sverte.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Et generelt tips er ikke å fokusere på magefettet, men å fokusere på generell styrke. Noe fett her og der er bare greit å ha. Å være ripped når en ikke holder på med toppidrett er ikke sunt. Fokuser på å bli sterk og ha en tålig bra kondis, og du vil komme mye lenger, og være mye mer motivert, enn om du ser på magefettet alene.

 

Husk, at du kan bli solid sterk, uten at du nødvendigvis har digre bulende muskler. Det der er veldig genetisk ser du.

Vet hva du mener her, men har bygd seg opp fettvalker og dette må bort. Når litt av magefettet blir borte så tenker jeg å starte med vanlig styrketrening for armer/bein og den slags. Hvilke øvelser vil du si er effektive her?

 

Genetisk? Vil si at man lett kan bygge seg opp til å bli fysisk sterk, selv om genetikken tilsier det motsatte.

Med genetisk mener jeg om du overhode kan få store definerte muskler. Du kan fremdeles blir heftig sterk, men det er ikke sikkert at du vil sprenge ermene på den litt for liten i størrelse t-skjorten som mange bruker på sommeren.

 

Øvelser skal jeg ikke si for mye om, men personlig har jeg lagt min elsk på kettlebells. Det som er viktig er at du finner trening du liker og som passer deg og din motivasjon. Bruk kroppen og ha det gøy. Det er garantert mange andre brukere her på forumet så kan gi deg råd om øvelser mye bedre enn hva jeg kan.

Hva tenker du om lavkarbo diett? Tenker å sette igang, ser det er svært effektivt ved å fjerne fett/ned i vekt. I tillegg tenker jeg å kjøre litt hjemmetrening(burpees etc).

lavkarbo og styrketrening er en totalt idiotisk kombinasjon. Du trenger alltid karbohydrater, fett og proteiner når du trener hardt.
Så bare lavkarbo da? Hørt det er veldig effektiv til vektnedgang -> ned i fettprosent Endret av Kim1111
Lenke til kommentar

 

 

Nei, slike øvelser styrker bare magen. De gjør den ikke mer synlig.

Det du kan gjøre er knebøy mens du holder noe tungt eller har vekt i en sekk e.l., pushups, pullups og andre store bevegelser som er utfordrende å utføre.

 

Som jeg skrev først så kan man ikke punktforbrenne fett, det er en helhetlig prosess.

Seriøst? Alltid trodd at øvelser som situps etc forbrenner fettet.

 

Men så om jeg tar knebøy med en tung sekk, vil dette da føre til at fettet blir forbrent? Fettet blir altså ikke forbrent om man bare tar knebøy uten noe tungt ved siden av?

Bare så du ikke blir helt forvirra: Ja, det forbrenner kalorier i og med at du er i bevegelse, men det å ta sit-ups er en ekstremt lite effektiv måte å gå ned i vekt på. Man kan fint ta 1000 sit-ups om dagen uten å ha i nærheten av synlig six-pack.

 

Mange mener også at sit-ups generelt er en dårlig mageøvelse da det er lett å gjøre den feil og risikere å skade korsryggen.

 

Å bruke styrketrening som hovedvirkemiddel for å forbrenne fett er heller ikke noe jeg ville anbefalt. Ikke misforstå, jeg anbefaler for all del styrketrening, men løping og hva du spiser er langt mer effektivt. Selv om styrketrening ikke er den beste måten å bli kvitt fett på hjelper det veldig i og med at du endrer kroppskomposisjonen din. Jo mer muskler man har jo "strammere" vil man se ut i forhold til en person med lik fettprosent med mindre muskler (til en viss grad. Dette er nok mer synlig om man er rundt 10-20% kontra 20-30%).

Enig med deg der.

 

Når du nevner hva du spiser, lavkarbo er vel en fin måte til å begynne med? Leser at flere har gått ned endel med denne måten og fettet blir også borte hos endel.

Lenke til kommentar

 

 

Nei, slike øvelser styrker bare magen. De gjør den ikke mer synlig.

Det du kan gjøre er knebøy mens du holder noe tungt eller har vekt i en sekk e.l., pushups, pullups og andre store bevegelser som er utfordrende å utføre.

 

Som jeg skrev først så kan man ikke punktforbrenne fett, det er en helhetlig prosess.

Seriøst? Alltid trodd at øvelser som situps etc forbrenner fettet.

 

Men så om jeg tar knebøy med en tung sekk, vil dette da føre til at fettet blir forbrent? Fettet blir altså ikke forbrent om man bare tar knebøy uten noe tungt ved siden av?

Bare så du ikke blir helt forvirra: Ja, det forbrenner kalorier i og med at du er i bevegelse, men det å ta sit-ups er en ekstremt lite effektiv måte å gå ned i vekt på. Man kan fint ta 1000 sit-ups om dagen uten å ha i nærheten av synlig six-pack.

 

Mange mener også at sit-ups generelt er en dårlig mageøvelse da det er lett å gjøre den feil og risikere å skade korsryggen.

 

Å bruke styrketrening som hovedvirkemiddel for å forbrenne fett er heller ikke noe jeg ville anbefalt. Ikke misforstå, jeg anbefaler for all del styrketrening, men løping og hva du spiser er langt mer effektivt. Selv om styrketrening ikke er den beste måten å bli kvitt fett på hjelper det veldig i og med at du endrer kroppskomposisjonen din. Jo mer muskler man har jo "strammere" vil man se ut i forhold til en person med lik fettprosent med mindre muskler (til en viss grad. Dette er nok mer synlig om man er rundt 10-20% kontra 20-30%).

Enig med deg der.

 

Når du nevner hva du spiser, lavkarbo er vel en fin måte til å begynne med? Leser at flere har gått ned endel med denne måten og fettet blir også borte hos endel.

Lenke til kommentar

Mange mener også at sit-ups generelt er en dårlig mageøvelse da det er lett å gjøre den feil og risikere å skade korsryggen. 

 

Å bruke styrketrening som hovedvirkemiddel for å forbrenne fett er heller ikke noe jeg ville anbefalt. Ikke misforstå, jeg anbefaler for all del styrketrening, men løping og hva du spiser er langt mer effektivt. Selv om styrketrening ikke er den beste måten å bli kvitt fett på hjelper det veldig i og med at du endrer kroppskomposisjonen din. Jo mer muskler man har jo "strammere" vil man se ut i forhold til en person med lik fettprosent med mindre muskler (til en viss grad. Dette er nok mer synlig om man er rundt 10-20% kontra 20-30%). 

 

 

Mange mener sit-ups er dårlig fordi de gjør den feil. Pass på at du ikke roterer bekkenet på vei opp så er du i høy grad trygg.

 

Styrketrening og HIIT har svært god effekt på fettforbrenning, jogging og lignende har liten effekt og er i tillegg utrolig kjedelig.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

 

Hva mener du med ultralavkarbo med refeed?

 

Du har basically 6 dager hvor karboinntaket er under 30gram. På den 7ende kvelden skal du spise større mengder karbohydrater for å oppjustere hormoner og metabolismen for å holde fettforbrenningen oppe gjennom en ny uke.

Er mange motstandere av lavkarbo her inne, men de har stort sett ikke erfart fordelene selv og vil bare ha noe å sverte.

Er dette noe du har testa selv? Og hvor effektiv er denne måten med den andre normale lavkarbo-måten?

Lenke til kommentar

 

Mange mener også at sit-ups generelt er en dårlig mageøvelse da det er lett å gjøre den feil og risikere å skade korsryggen.

 

Å bruke styrketrening som hovedvirkemiddel for å forbrenne fett er heller ikke noe jeg ville anbefalt. Ikke misforstå, jeg anbefaler for all del styrketrening, men løping og hva du spiser er langt mer effektivt. Selv om styrketrening ikke er den beste måten å bli kvitt fett på hjelper det veldig i og med at du endrer kroppskomposisjonen din. Jo mer muskler man har jo "strammere" vil man se ut i forhold til en person med lik fettprosent med mindre muskler (til en viss grad. Dette er nok mer synlig om man er rundt 10-20% kontra 20-30%).

 

Mange mener sit-ups er dårlig fordi de gjør den feil. Pass på at du ikke roterer bekkenet på vei opp så er du i høy grad trygg.

 

Styrketrening og HIIT har svært god effekt på fettforbrenning, jogging og lignende har liten effekt og er i tillegg utrolig kjedelig.

Hiit er vel løping i korte intervaller? Tenker å prøve ut.

 

Hvordan kjører man den måten da? Først sprint i 1 min.., og?

Lenke til kommentar

Er dette noe du har testa selv? Og hvor effektiv er denne måten med den andre normale lavkarbo-måten?

 

 

Jeg trener såpass mye og har så lav fettprosent at jeg bruker en litt annen variant hvor jeg backloader karbohydratene om kvelden.

Men har en venn som går på Carb Nite og har gjort det i et par år, og har hatt svært gode resultater.

 

Er utallige måter å gjøre HIIT på..

30 sek spurt, 2-3 min pause eller 20 sek spurt, 10 sek pause eller 3-4 min løp, 4 min pause osv.. Samme kan du gjøre med burpees.

Du vil gjerne sikte mot 12-16 min med høy puls

Lenke til kommentar

 

Er dette noe du har testa selv? Og hvor effektiv er denne måten med den andre normale lavkarbo-måten?

 

 

Jeg trener såpass mye og har så lav fettprosent at jeg bruker en litt annen variant hvor jeg backloader karbohydratene om kvelden.

Men har en venn som går på Carb Nite og har gjort det i et par år, og har hatt svært gode resultater.

 

Er utallige måter å gjøre HIIT på..

30 sek spurt, 2-3 min pause eller 20 sek spurt, 10 sek pause eller 3-4 min løp, 4 min pause osv.. Samme kan du gjøre med burpees.

Du vil gjerne sikte mot 12-16 min med høy puls

Interessert i å høre mer om Carb Nite. Hvilke/hva slags matvarer spiser han ukentlig? Samme som en vanlig lavkarbo diett?

Lenke til kommentar

Njei, mange på lavkarbo spiser jo bare så vidt mindre karbohydrater enn vanlig.. Her skal du ha under 30 gram fordøyelige karbs om dagen. Og fettinntaket må opp.

Så mye av det han spiser er koteletter, kylling, egg, bacon osv, gjerne med høyt fettinnhold, og selvfølgelig stek alt i smør :) Så kan du spise stort sett alt av grønne grønnsaker.

Det er ikke enkelt i starten, men gjør du det gradvis så går det seg til.

Lenke til kommentar

 

Mange mener også at sit-ups generelt er en dårlig mageøvelse da det er lett å gjøre den feil og risikere å skade korsryggen. 

 

Å bruke styrketrening som hovedvirkemiddel for å forbrenne fett er heller ikke noe jeg ville anbefalt. Ikke misforstå, jeg anbefaler for all del styrketrening, men løping og hva du spiser er langt mer effektivt. Selv om styrketrening ikke er den beste måten å bli kvitt fett på hjelper det veldig i og med at du endrer kroppskomposisjonen din. Jo mer muskler man har jo "strammere" vil man se ut i forhold til en person med lik fettprosent med mindre muskler (til en viss grad. Dette er nok mer synlig om man er rundt 10-20% kontra 20-30%). 

 

 

Mange mener sit-ups er dårlig fordi de gjør den feil. Pass på at du ikke roterer bekkenet på vei opp så er du i høy grad trygg.

 

Styrketrening og HIIT har svært god effekt på fettforbrenning, jogging og lignende har liten effekt og er i tillegg utrolig kjedelig.

 

Akkurat. Ikke at jeg er PT, men når det er stor sjanse for å gjøre noe feil uten oppsyn er det bedre å anbefale noe annet.

 

Godt mulig styrketrening og HIIT er effektivt, men jeg tror man skal ha en god porsjon ADHD om man forbrenner like mye i løpet av 1t på styrkerommet (i og med at en god del av de 60min går med på pause/venting, lasting av vekter) som 1t med jogging. 

 

Om argumentet er at jogging er kjedelig så skal jeg ikke nekte deg å synes det ;-)

Lenke til kommentar

Ta gjerne en kikk på linken i signaturen min om cardiotrening.

Det som er bra med styrketrening hos menn er at vi forbrenner flere kalorier enn vanlig over et døgn etter vi slutter å trene, ikke bare det men kroppen er også ikke i stand til å oppta fett inntil 2 timer etter trening :)

I tillegg vil kroppen forbenne mer etter hvert som muskelmassen blir større, den effekten kan du se langt etter med jogging.

Lenke til kommentar

Din kilde er en link til en side som selger et slikt produkt?

Forøvrig er ikke kildematerialet nederst på SALGSartikkelen mye å se til.
Tester gjort med inntil 30 deltakere gir ikke akkurat signifikante resultater.

Testoboostere solgt i Norge er bare tøv, noe som ville elevert testosteronproduksjon ut over kroppens egenproduksjon ville blitt ulovlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke snakk om veldig store forbedringer, men studier viser at det har en effekt. Det er jo ikke tilskudd med testosteron eller veldig sterke stoffer vi snakker om, som åpenbart har en større effekt. Men at disse stoffene øker testosteronverdiene i kroppen er bevist, og at det er en sammenheng mellom testosteron og fysikk er også bevist. Resultatene kom allerede etter 4 uker, og testen varte i 8, så med litt mer tid vil jeg tro forskjellen hadde blitt større.

 

Test for kroppssammensetning som var temaet her var gjort med 49 deltakere forøvrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...