Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Skriver her i håp om noen anbefalinger av datamaskin kabinetter fra en liste http://www.prisjakt.no/list.php?l=184901&view=m eller et rundt 1000,-. Er på jakt etter et stille kabinett først og fremst, og så luft sirkulasjon. Det vil brukes til novice/medium spill oppsett og mye web browsing. Vifte anbefalinger er også velkommen   :yes:

Kabinettet Silverstone Fortress FT05 er bare der for å  :dribble: etter.

Endret av zaekro9433
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Antec P100 og er veldig fornøyd med det. Bruker det kabinettet som server og jeg kan ikke høre det i det hele tatt. Av og til blir den brukt som Folding Home PC og selv med 2 x GTX 970 under full belastning er det kun et ganske svakt sus fra PC'en.

Takk for svar : ) Har lagt den til listen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Selv ville jeg ha satt Corsair 400Q på den listen og kanskje Fractal Define S.

 

Bruksområde er jo veldig relevant.

Hvis du ikke planlegger å ha gamle 3,5 tommers disker i PCen (de vil føre til betydelig mer støy i PCen), så er det ugunstig å ha et kabinett med fastmonterte brackets i front (feks. Antec p100). Det forstyrrer luftgjennomstrømning og bruker opp plass unødvendig.

Selv de som de i noen kabinetter kan fjernes (Define R5) synes jeg det er unødvendig å kjøpe dersom man bare skal ta de ut og kaste de.

 

Stillegående vifter er marginalt mer stille enn vannkjøling av høy kvalitet, selv om vannkjøling vil få systemet kjøligere og kan være aktuelt for optimal overklokking/sli osv. Så det er også unødvendig å velge et ekstra stort kabinett med plass avsatt for radiator. Define S har god plass til vannkjøling, men etterlater hva jeg synes blir unødvendig tomrom i front hvis man ikke går for vannkjøling.

 

Går du ikke for vannkjøling og ikke trenger plass til mange gamle harddisker så anbefaler jeg 400Q til den prisklassen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...