Gå til innhold

Rettigheter som vikar


Anbefalte innlegg

Jobber som tilkallingsvikar i barnehage og avtalte med arbeidsgiveren at jeg skulle jobbe totalt 6 uker der i sommer, dette ble avtalt allerede i mai måned. Fikk tilbud om å jobbe hos en annen barnehage, men jeg takket nei siden jeg hadde allerede avtalt med den første barnehagen først.

Så fikk jeg kontra beskjed for noen dager siden at jeg var satt opp med en feil med 2 av ukene, så nå jeg går glipp av 2 ukers arbeid. Har jeg noen rettigheter med å klage til arbeidsgiveren om dette siden vi hadde jo avtalt de ukene for rundt 2 mnd siden, jeg hadde jo planlagt å bruke hele sommeren på å jobbe der, og jeg har jo sagt nei til andre og droppet å dra på ferieturer fordi jeg skulle jobbe. 

 

Kan jeg gjøre noe her? står ingenting om dette i arbeidskontrakten 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fyrste du bør gjere er å gi beskjed til arbeidsgiver at du ikkje aksepterer å miste 2 veker av avtalt arbeidsperiode.

 

I utgangspunktet er begge partar bundne av den muntlige avtalen, men dersom det ikkje står noke om dette i arbeidsavtalen så er det vanskeligare å vinne fram.

 

Arbeidsgiver kan bli erstattningsansvarlig for det tapet som du får som følge av avtalebruddet, men då må du som sagt vinne fram med kravet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...