jason Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Har en maskin med ren innstallasjon av win xp + noe andre programmer. Bruker Outlook Express som default mailprogram. Har internetttilkobling via UPC. Når jeg klikker på Outlook tar det evigheter (les ca. 90 sek.) før det starter opp. Samtidig at cpu bruken inne i task manageren på prosesser (Outlook) viser konstant 99% belastning. Noen som har en ide? Er det noen spesielle programmer som er kjent for å skape konflikter med Outlook? Alle råd mottas med takk, og Byggeren! tenker på andre råd enn å finne et annet mailprogram
byggeren Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 hrmf SirHartge: Denne posten passer ikke her, kan du flytte den til "søppel" ? _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-02-26 12:50 ]
jason Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Skrevet 26. februar 2002 :lol: Ikke mye lurt du lirte av deg der nei!
Rascal Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 har du "compacted/komprimert mapper i outlook i det siste? selv om du sletter mailer er de fortsatt der intill du kompakter..
byggeren Skrevet 27. februar 2002 Skrevet 27. februar 2002 Har hørt at Norton Antivirus roter til oppstarten til Outlook. Faktisk burde Norton bare slettet hele programmet og installert et alternativ. Men når jeg tenker på det, så hadde det ikke vært så mye behov for antivirusporgrammer i et slikt tilfelle. Du kapper liksom ikke av hånden som mater deg.
jason Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Skrevet 27. februar 2002 Du måtte liksom Kjører F-Secure, ellers ligger bl.a. Photoshop 6.0 ,Borland C++, Javabuilder + noe annet småtteri. Har prøvd å avinnstallere enkelte programmer for å se om evt. konflikt forsvinner men nei.
mlwirak Skrevet 4. mars 2002 Skrevet 4. mars 2002 Interessant, jeg har faktisk samme problemet. Vi prøver å finne ut av det, men foreløpig er vi i villrede. MLW
TucknDar Skrevet 4. mars 2002 Skrevet 4. mars 2002 med fare for å være selvmotsigende, så vil jeg si at jeg vanligvis ikke har særlig sansen for svar som unngår å svare på spørsmålet/forsøke å løse problemet, ved å foreslå annen programvare, MEN... Det er et faktum at outlook e. er veldig utsatt for virus, samt at det sjelden er et godt tegn når et firma må gi ut en rekke oppdateringer for å sjekke sikkerhetshull på programmet sitt... derfor vil jeg foreslå at du skaffer deg et nytt e-mail program. (greit, jeg bryter mitt eget prinsipp, men jeg tror mange vil være enig med meg :wink: ) Det finnes mange gode, gratis alternativer (Eudora er en populær variant, som i brukergrensesnitt ligner en del på O.e.). Det høver seg vel likevel å anbefale et produkt en bruker selv, så da vil jeg bare si at Pegasus Mail er en meget god og kraftig mail-klient. Særlig filteret er en særdeles nyttig sak, da det ikke er fritt for at det dukker opp litt spam nå og da. Jeg har brukt denne en stund nå, og er meget fornøyd. Den har en rekke "features", som det ikke er noe poeng at jeg nevner her. http://www.pmail.com GUI'et på programmet er kanskje ikke like "flott" som O.E, men så lenge programmet er så mye bedre, er det verdt det. Forøvrig er dette programmet så enkelt at selv moren min klarer å bruke det :wink:
jason Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Skrevet 4. mars 2002 Tar gjerne imot svar selv om det igrunnen bare er forslag om å gå over til et annet mailprogram. Det eneste kravet som stilles er i og for seg at det er på norsk, da brukeren til denne maskinen ikke er stødig i engelsk
snart XP 1900+ Skrevet 4. mars 2002 Skrevet 4. mars 2002 Jeg leste på http://www.TweakXP.com at hvis du har deaktivert MSN messenger vil det ta århundrer å starte Outlook Express. Hadde gjort dette selv og det virket igjen når jeg startet MSN messenger. Se her http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=226 eller her http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=108
TRAM Skrevet 4. mars 2002 Skrevet 4. mars 2002 Mulig 'delay' relatert til nettverkskort/ interface protokoller: - software/ driver sjekker funksjoner ( v.s Outlook/ OExpress ) av filformat-overføring ( inkl. AT-protokoller/ retting/ komprimering/ passord f.eks. ) ?
sdhild99 Skrevet 4. mars 2002 Skrevet 4. mars 2002 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, bare opplyse om at jeg selv flere ganger har opplevd ulike problemer med nettopp Outlook Express. Da jeg fikk PC-en for 2 år siden kjørte jeg Win 98. Da hadde jeg problemer med at verktøylinjen var korrupt, den viste feil og halve ikoner o.l. Jeg har også opplevd at 'Preview Pane' har totalt forsvunnet fra OE, og kun etterlatt et grått felt. Totalt umulig å få det tilbake. Prøv å manuelt avinstallèr og reinstallèr OE... lett. NOT!!! I dag kjører jeg W2K (never again W98!) og har litt 'problemer' med AGP. Jeg kan ikke kjøre 4X AGP, selv om alt jeg har i teorien skal være 4X kompatibelt. Kjører jeg AGP 4X synes det som om alle programmer fungerer, men åpner jeg OE, og trykker 'Create Mail', da krasjer hele PC-en! Jeg blir tvunget til å kjøre AGP 2X. Da skjer ikke overnevnte problem. OE er et merkelig program
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå