Gå til innhold

Windows 10-bruken vokser fortsatt idet datoen for stor oppdatering er klar


Anbefalte innlegg

Nå må du ikke ta oss for MS-fan heller da, vi prøver ikke å "konvertere" deg, bare vise hvordan ting faktisk funker. :p Helt opp til deg om du benytter deg av gratis-oppgraderingen eller ikke.

 

Du kan gjerne gå til selve rotkilden og lese alt om personvern og hvordan og hva: https://privacy.microsoft.com/nb-NO/#introductionmodule

 

Man skal selvsagt ikke ta ting for gitt og håpe på det beste. Vet ikke om du så mine nylige innlegg om backup, men jeg har nå valgt å ikke bruke OneDrive fordi MS faktisk forbeholder seg retten til innsyn i det som lagres der. Skal investere i ekstern lagring denne helga og heller ha kontroll på alt selv.

Som jeg skrev over, fikk svar på en del av det jeg har vært usikker på ang. Windows 10. Har heller ikke kommet med noen antydninger om hvorvidt folk er MS-fans eller ikke. ;) Selv er jeg agnostiker, dvs at et verktøy er et middel, ikke et mål i seg selv. F.eks. liker jeg Microsoft Outlook veldig godt fordi Outlook har et bruksområde som ingen friprog-alternativer jeg vet om kan dekke like elegant.

 

Som du sikkert kan regne deg frem til, er heller ikke spesielt fan av skyløsninger som OneDrive o.l. Foretrekker lagrings- og backup-løsninger der jeg har full kontroll. Så ikke innleggene dine om backup, men ser ut som at vi er ganske enige på akkurat det punktet, å ha kontroll.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...