Gå til innhold

Praksisplass i utlandet


fjernto

Anbefalte innlegg

Har tenkt fram og tilbake på å flytte til et engelskspråklig land, for å lære meg engelsk, en god stund nå. Jeg har veldig dårlige engelskkunnskaper. Tror de ligger helt på nybegynnerstadiet, og selv om det er en drøm jeg har, og lære meg engelsk flytende, så har jeg vell innsett at dette blir vanskelige å realisere dette året. Jeg kunne ha startet på universitet eller en høgskole i utlandet, men siden engelskkunnskapene er såpass dårlig, ville jeg garantert endt opp med masse stryk. Det beste hadde vært, hvis jeg hadde en nær slekt i et engelskspråklig land, eller hadde hatt masse penger å brukt på dette prosjektet. Jeg har nå, som sagt tenkt på dette en stund, og jeg har blant annet søkt på vernepleier til høsten. Utifra det jeg har funnet av informasjon, så kan vernepleierstudenter ha praksis i utlandet, og levere oppgaven på norsk, eller er jeg på bærtur? Om dette stemmer, kan jeg ha praksisplass i første semester, og er det noen grense på hvor mange ganger jeg kan ha praksisplass i utlandet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utveksling er nok det beste, da skoler i engelskspråklige land gjerne koster endel, hvilket gjerne gjøres billigere gjennom utvekslingsavtaler. Ellers så er det sikkert litt lurt om du faktisk tar fagene på engelsk, målet er vel å lære deg det?

 

I mellomtiden så endrer du alt av operativsystemer til engelsk, ser engelske filmer og serier uten undertekster, begynner å lese engelske bøker og aviser, osv. Da jeg gikk i 8-klasse så var jeg skikkelig dårlig i engelsk, og både uttale og ordforråd var helt forferdelig. Brukte da en hel sommer på å lese engelske bøker høyt for meg selv, og skrev ned og slo opp absolutt alle ordene jeg ikke forstod eller var usikker på. Innimellom tok jeg opp deler av det jeg leste høyt, og korrigerte min egen uttale ved å lese det inn på nytt. Det hjalp veldig. For skrivetrening så kan du begynne å henge litt på engelske forum innen noe som interesserer deg. Det er gjerne mange som er glad i å korrigere skrivefeil på slike steder, irriterende, men i praksis gratis engelskundervisning...

 

Når det kommer til spørsmålet om din spesifikke skole, så er nok det letteste å ta kontakt med de direkte via mail.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utveksling er nok det beste, da skoler i engelskspråklige land gjerne koster endel, hvilket gjerne gjøres billigere gjennom utvekslingsavtaler. Ellers så er det sikkert litt lurt om du faktisk tar fagene på engelsk, målet er vel å lære deg det?

 

I mellomtiden så endrer du alt av operativsystemer til engelsk, ser engelske filmer og serier uten undertekster, begynner å lese engelske bøker og aviser, osv. Da jeg gikk i 8-klasse så var jeg skikkelig dårlig i engelsk, og både uttale og ordforråd var helt forferdelig. Brukte da en hel sommer på å lese engelske bøker høyt for meg selv, og skrev ned og slo opp absolutt alle ordene jeg ikke forstod eller var usikker på. Innimellom tok jeg opp deler av det jeg leste høyt, og korrigerte min egen uttale ved å lese det inn på nytt. Det hjalp veldig. For skrivetrening så kan du begynne å henge litt på engelske forum innen noe som interesserer deg. Det er gjerne mange som er glad i å korrigere skrivefeil på slike steder, irriterende, men i praksis gratis engelskundervisning...

 

Når det kommer til spørsmålet om din spesifikke skole, så er nok det letteste å ta kontakt med de direkte via mail.

Takk for mange ideer til å bli bedre i det engelske språket. Jeg skal teste ut noen av ideene dine, og se om de funker på meg. Angående det med fagene, så forstår jeg at undervisningen vil bli gitt på engelsk, når jeg er praksiselev i utlandet. Det med å skrive oppgaven på norsk, er mest aktuelt for meg, hvis det er en avgjørende oppgave, som skal leveres inn til høgskolen jeg har kommet inn på. Det er noe du mest sannsynlig ikke har oversikt over, og noe jeg må spørre skolen om. Setter pris på tips for og forbedre engelsken min. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...