Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor finner dere selvtillit fra, når dere har møtt mye motstand?


Anbefalte innlegg

Jeg har så ufattelig mye å være glad for i livet. Skal ikke klage. I kjærlighetslivet så har det ikke vært like enkelt. Jeg har møtt tunge nederlag. Har vært forelsket, og forelskelsen har "liksom" vært gjensidig, for så fått høre at forelskelsen tok slutt og blitt dumpet. Eller så har jeg møtt på menn som kun var ute etter sex med meg, eller så har det vært noen få som ville noe mer, men som ikke var av min interesse. 

 

Nå har jeg kommet dit at jeg tror det kan være noe galt med utseende mitt, tiltross for at jeg mener at jeg er fin nok!. Personlighetsmessig er jeg en snill dame, glad, og jeg har allsidige sunne interesser. 

 

Jeg mener personlig at jeg er fin nok. Og vil tro det, samtidig så sier en annen indre stemme til meg: "noe må være galt siden du har blitt dumpet så mange ganger". Men det kan være at mennene ikke var seriøse, eller klar for å binde seg og det kan være mange årsaker til at alt ble som det ble, men...blir usikker og spesiellt på utseende mitt. 

 

Og det hele får meg til å ha lysten til å bli alene. 

 

Noen som har vært i samme tanker selv. Piffe seg opp , hvordan?  Føler at hele markedet for dating er et jag og slit, og en modellkonkurranse som jeg pent kan trekke meg ut av ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har så ufattelig mye å være glad for i livet. Skal ikke klage. I kjærlighetslivet så har det ikke vært like enkelt. Jeg har møtt tunge nederlag. Har vært forelsket, og forelskelsen har "liksom" vært gjensidig, for så fått høre at forelskelsen tok slutt og blitt dumpet. Eller så har jeg møtt på menn som kun var ute etter sex med meg, eller så har det vært noen få som ville noe mer, men som ikke var av min interesse. 

 

Nå har jeg kommet dit at jeg tror det kan være noe galt med utseende mitt, tiltross for at jeg mener at jeg er fin nok!. Personlighetsmessig er jeg en snill dame, glad, og jeg har allsidige sunne interesser. 

 

Jeg mener personlig at jeg er fin nok. Og vil tro det, samtidig så sier en annen indre stemme til meg: "noe må være galt siden du har blitt dumpet så mange ganger". Men det kan være at mennene ikke var seriøse, eller klar for å binde seg og det kan være mange årsaker til at alt ble som det ble, men...blir usikker og spesiellt på utseende mitt. 

 

Og det hele får meg til å ha lysten til å bli alene. 

 

Noen som har vært i samme tanker selv. Piffe seg opp , hvordan?  Føler at hele markedet for dating er et jag og slit, og en modellkonkurranse som jeg pent kan trekke meg ut av ;)

 

Jeg tror du har helt feil fokus. Mindre fokus på ditt eget utseende ville vært bra for deg. Ut fra hva du har skrevet i flere tråder, så virker det på meg som om du søker etter utrygge og ustabile folk, og da blir det en selvoppfyllende profeti at det går dårlig i kjærlighetslivet. Prøv heller å finne ut av hvorfor du tiltrekkes av menn som kommer til å såre deg.

 

Anonymous poster hash: 02339...463

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg har så ufattelig mye å være glad for i livet. Skal ikke klage. I kjærlighetslivet så har det ikke vært like enkelt. Jeg har møtt tunge nederlag. Har vært forelsket, og forelskelsen har "liksom" vært gjensidig, for så fått høre at forelskelsen tok slutt og blitt dumpet. Eller så har jeg møtt på menn som kun var ute etter sex med meg, eller så har det vært noen få som ville noe mer, men som ikke var av min interesse. 

 

Nå har jeg kommet dit at jeg tror det kan være noe galt med utseende mitt, tiltross for at jeg mener at jeg er fin nok!. Personlighetsmessig er jeg en snill dame, glad, og jeg har allsidige sunne interesser. 

 

Jeg mener personlig at jeg er fin nok. Og vil tro det, samtidig så sier en annen indre stemme til meg: "noe må være galt siden du har blitt dumpet så mange ganger". Men det kan være at mennene ikke var seriøse, eller klar for å binde seg og det kan være mange årsaker til at alt ble som det ble, men...blir usikker og spesiellt på utseende mitt. 

 

Og det hele får meg til å ha lysten til å bli alene. 

 

Noen som har vært i samme tanker selv. Piffe seg opp , hvordan?  Føler at hele markedet for dating er et jag og slit, og en modellkonkurranse som jeg pent kan trekke meg ut av ;)

 

Jeg tror du har helt feil fokus. Mindre fokus på ditt eget utseende ville vært bra for deg. Ut fra hva du har skrevet i flere tråder, så virker det på meg som om du søker etter utrygge og ustabile folk, og da blir det en selvoppfyllende profeti at det går dårlig i kjærlighetslivet. Prøv heller å finne ut av hvorfor du tiltrekkes av menn som kommer til å såre deg.

 

Anonymous poster hash: 02339...463

 

 

Jeg har gjerne plukket  feile mennesker å treffe. Ikke akkurat de mest jordnære og stabile. 

 

Foreks: 

 

1. Traff en mann. Bodde på andre siden av landet, men var på jobbreise i byen. Det viste seg at han ikke var ferdig med tidligere forhold. Han hadde samboer som ikke visste om at vi hadde møtt hveandre.  Egentlig var det meg som ga han avslag når vi møttes. Jeg begynte å ta avstand til han. Men ombestemte meg etter at han var dratt ene gangen, og så kom han tilbake, og så ga jeg han fysiske avvisninger igjen, og ombestemte meg etter at han var dratt. Og da dumpet han meg og såret meg, men jeg er jo klar over at han var jo helt feil. 

 

2. Traff en mann som fortalte meg at det gikk att og frem med han og hans eks. Han fortalte at han kanskje kunne komme til å såre meg, fordi han visste at han var ganske pen, og han hadde aldri blitt dumpet før av en eneste dame. Det var kun han som hadde knust en haug med hjerter. Jeg ble sikkert som de andre damene forgapt i hans eksotiske utseende. Tilslutt så dumpet han meg. 

 

3. Jeg traff en mann som fortalte at for at han skulle ville date meg så måtte jeg akseptere at ekssamboeren var en person han aldri ville miste ut av sitt liv. Hun ville for alltid være viktigst i livet, og hans familie for resten av livet. Jeg møtte han,, men etter lang tid så endte det med at han kastet meg ut av livet sitt, og sårte meg. 

 

Var dette kloke valg? Og så sitter jeg etterpå å tenker tilbake å føler dårlig selvbilde over å ha blitt såret av disse mennene? Egentlig sprøtt! ;)

 

Venner av meg sier : hvor finner du alle disse sprøe mennene? Ja , jeg får tenke sånn og forsøke å ikke ta det innover selvtilliten!. ;)

Endret av LineMalen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

LineMalen:

Sikt litt høyere enn de fyrene der. Feks fyrer som er over tidligere damer og verdsetter deg litt mer enn det du beskriver. Da skal du se at du får det mye bedre med noen enkle håndgrep.

 

Jepp. Jeg mener at jeg har funnet meg i for mye. Man skal trekke seg unna dersom folk ikke viser den verdi en fortjener. Jeg har blitt mobbet i barndommen min, og det er kanskje årsaken til at jeg tilgir lett, finner meg i for mye, og forsøker å se det beste i alle uansett hvordan de behandler meg. De mennene har behandlet meg verdiløst. Men jeg trodde de sa nedverdigende ord som de ikke sto for. Jeg skal lære av mine feil. :)  No badboys ;)

 

Jeg nyter dagene og forsøker å få orden på livet og selvtilliten. Har ferie og har tatt en pause fra menn!. Koser meg. Men ønsker å gjøre meg sterkere og lære av mine feile valg i livet. Vet jeg er en snill personlighet og fortjener det beste. 

 

CrvenaZvezda 

Proffosjonell hjelp forsøker jeg å klare meg uten. Jeg må forsøke å håndtere slike ting og finne selvtilliten igjen. Jeg har bra selvtillit til vanlig, men ikke i datingsituasjoner. Det er der problemene kommer. Og det er der jeg har en tendens til å finne meg i ting som jeg vet at jeg ikke burde finne meg i. Lærdom å hente. Men det skal ordne seg. Alt blir bra  :)

 

Takker for svar og innspill. :)

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Hvorfor behøver jeg profosjonell hjelp? 

 

Du husker tydeligvis ikke selv at du har hatt en bruker her med navn Heartlife og ble utestengt av en grunn. Nå gidder jeg ikke spore av mer så du trenger ikke svare på dette, nok kupping av tråder nå. 

 

For å svare på trådens evne, TS, jeg skal gi deg det gylne svaret når jeg en dag finner det. Har selv grusa selvtillit etter mye motstand og sliter med å komme meg opp igjen. Håper du får brukbare råd. Edit: Åh, det var visst din tråd. Haha... My bad. Selvfølgelig. 

Endret av Loverdose
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvorfor behøver jeg profosjonell hjelp? 

 

Du husker tydeligvis ikke selv at du har hatt en bruker her med navn Heartlife og ble utestengt av en grunn. Nå gidder jeg ikke spore av mer så du trenger ikke svare på dette, nok kupping av tråder nå. 

 

For å svare på trådens evne, TS, jeg skal gi deg det gylne svaret når jeg en dag finner det. Har selv grusa selvtillit etter mye motstand og sliter med å komme meg opp igjen. Håper du får brukbare råd. 

 

 

Heartlife, har hun gjort noe galt? Jeg søkte henne opp. Hun er noe følsom i trådene, men ser ikke noe galt. 

 

Ja det må være utover din egen erfaring. Du mener at det er smart med proffosjonell hjelp når man sliter med å akseptere for mye i kjærligheten. Men lever jeg alene, så behøver jeg det ikke ;) . Det er kun når det gjelder mannfolk så blir jeg bare helt blind og får dårlig selvtillit innen det pga situasjoner jeg har opplevd.  Ikke verre enn det. Ellers fungerer jeg veldig bra. Har god selvtillit med alt utenom det. Men som mange andre så har jeg en drøm om å få troen tilbake og gjøre det rett!. 

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

 

LineMalen:

Sikt litt høyere enn de fyrene der. Feks fyrer som er over tidligere damer og verdsetter deg litt mer enn det du beskriver. Da skal du se at du får det mye bedre med noen enkle håndgrep.

 

Jepp. Jeg mener at jeg har funnet meg i for mye. Man skal trekke seg unna dersom folk ikke viser den verdi en fortjener. Jeg har blitt mobbet i barndommen min, og det er kanskje årsaken til at jeg tilgir lett, finner meg i for mye, og forsøker å se det beste i alle uansett hvordan de behandler meg. De mennene har behandlet meg verdiløst. Men jeg trodde de sa nedverdigende ord som de ikke sto for. Jeg skal lære av mine feil. :)  No badboys ;)

 

Jeg nyter dagene og forsøker å få orden på livet og selvtilliten. Har ferie og har tatt en pause fra menn!. Koser meg. Men ønsker å gjøre meg sterkere og lære av mine feile valg i livet. Vet jeg er en snill personlighet og fortjener det beste. 

 

CrvenaZvezda 

Proffosjonell hjelp forsøker jeg å klare meg uten. Jeg må forsøke å håndtere slike ting og finne selvtilliten igjen. Jeg har bra selvtillit til vanlig, men ikke i datingsituasjoner. Det er der problemene kommer. Og det er der jeg har en tendens til å finne meg i ting som jeg vet at jeg ikke burde finne meg i. Lærdom å hente. Men det skal ordne seg. Alt blir bra  :)

 

Takker for svar og innspill. :)

 

 

Det virker som du i stor grad bygger din egen verdi på hvor attraktiv du er og hvor mange som vil "date" deg. Det fører gjerne med seg et stort oppmerksomhetsbehov fordi du kan få en midlertidig oppsving av selvtillitt i de periodene der mange gir deg oppmerksomhet.

 

Noen tips er å se etter kvalitet og ikke kvantitet når du leter etter menn. Dra tankene dine litt mer mot midten, både de negative og positive tankene du har om deg selv:

Redd for at du ikke er pen nok => Jeg ser grei nok ut,

fortjener det beste => fortjener noe bra.

 

I tillegg tror jeg du bygger mer selvtillitt og trygghet til deg selv og datingsituasjonen dersom du forholder deg til relativt få menn, kanskje aller helst 1 av gangen.

 

Anonymous poster hash: 02339...463

Lenke til kommentar

Hjernen er som en muskel. Den må trenes om den skal fungere optimalt. Det gjelder SPESIELT depresjon og motgang.

For hver gang det dukker opp en negativ tanke må du øve deg på å motsi den. Da styrkes forbindelsene innad i hjernen f.eks mellom amygdala og pannelappen og du klarer etterhvert å kontrollere negative tanker ved å slå dem ifra deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig har jeg ikke så mye selvtilitt, heller mer at man gir litt F i hva andre mener når det er bare oppgulp for og fjas..  Ellers er det vel noe av det viktigste og ikke stikke av når man møter motstand og kritikk.. Det er lov å legge seg litt flat også, ta til seg at man ikke har alltid rett.. Om man tror kjærlighet er bare fryd og gommen er man dømt til være singel..

 

Det er langt enklere å være singel... Og noen bør kanskje bare være det...

Endret av Krozmar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Oppsøk profesjonell hjelp, for du trenger virkelig å få sortert ut en del ting i livet ditt.

This. Profesjonell hjelp er gull verdt. 

 

Hvorfor behøver jeg profosjonell hjelp? 

 

Fordi du har seriøse utfordringer når det kommer til ditt eget selvbildet. Du finner jo ingen verdier i deg selv annet enn kroppen din. Hva med deg som menneske? Kom igjen, du har garantert noe annet og bedre å by på en kropp!

 

Videre så vet alle her inne hvilken bruker du var før, og du koketterer over hele problemstillingen. Det i seg selv bør virkelig få alarmklokkene ringe i ditt eget hodet.

 

Få hjelp til å komme deg ut fra denne direkte usunne fikseringen du har på din egen kropp, utseende og det ekstreme behovet for bekreftelse fra menn.

 

Når det gjelder menn, så er du ikke uheldig. Det er du alene som velger disse, og du velger menn med elendig personlighet om og om igjen. Det finnes bare én fellesnevner her, deg. Med andre ord, skal du finne en skikkelig mann så MÅ du endre deg selv og måten du er på. Du er en kvinne som velger "menn som slår". Hva er det som får deg til å tro at det er kun søppelmenn du fortjener? Du må, for din egen del, snart innrømme at du har et problem. Hvis ikke så vil du ende opp ensom og forlatt.

 

Det er ingen svakhet i å innrømme at en sliter. Det er faktisk eneste muligheten en har om en ønsker å skape seg selv et liv som er slik en ønsker.

Lenke til kommentar

 

 

LineMalen:

Sikt litt høyere enn de fyrene der. Feks fyrer som er over tidligere damer og verdsetter deg litt mer enn det du beskriver. Da skal du se at du får det mye bedre med noen enkle håndgrep.

 

Jepp. Jeg mener at jeg har funnet meg i for mye. Man skal trekke seg unna dersom folk ikke viser den verdi en fortjener. Jeg har blitt mobbet i barndommen min, og det er kanskje årsaken til at jeg tilgir lett, finner meg i for mye, og forsøker å se det beste i alle uansett hvordan de behandler meg. De mennene har behandlet meg verdiløst. Men jeg trodde de sa nedverdigende ord som de ikke sto for. Jeg skal lære av mine feil. :)  No badboys ;)

 

Jeg nyter dagene og forsøker å få orden på livet og selvtilliten. Har ferie og har tatt en pause fra menn!. Koser meg. Men ønsker å gjøre meg sterkere og lære av mine feile valg i livet. Vet jeg er en snill personlighet og fortjener det beste. 

 

CrvenaZvezda 

Proffosjonell hjelp forsøker jeg å klare meg uten. Jeg må forsøke å håndtere slike ting og finne selvtilliten igjen. Jeg har bra selvtillit til vanlig, men ikke i datingsituasjoner. Det er der problemene kommer. Og det er der jeg har en tendens til å finne meg i ting som jeg vet at jeg ikke burde finne meg i. Lærdom å hente. Men det skal ordne seg. Alt blir bra  :)

 

Takker for svar og innspill. :)

 

 

Det virker som du i stor grad bygger din egen verdi på hvor attraktiv du er og hvor mange som vil "date" deg. Det fører gjerne med seg et stort oppmerksomhetsbehov fordi du kan få en midlertidig oppsving av selvtillitt i de periodene der mange gir deg oppmerksomhet.

 

Noen tips er å se etter kvalitet og ikke kvantitet når du leter etter menn. Dra tankene dine litt mer mot midten, både de negative og positive tankene du har om deg selv:

Redd for at du ikke er pen nok => Jeg ser grei nok ut,

fortjener det beste => fortjener noe bra.

 

I tillegg tror jeg du bygger mer selvtillitt og trygghet til deg selv og datingsituasjonen dersom du forholder deg til relativt få menn, kanskje aller helst 1 av gangen.

 

Anonymous poster hash: 02339...463

 

 

Jeg får mye oppmerksomhet fra mannfolk. Men fortiden stikker i meg. Jeg har mer selvtillit av å ikke date og heller glede meg over all oppmerksomheten,enn å gå på date for så å oppleve det jeg har gjort før. 

 

Akkurat nå så blir jeg dårlig av å tenke på dating. Tar hensyn og dater ikke pga situasjonen. Jeg sliter med fortiden og ligger om natten og drømmer om de tidligere realsjonene og våkner med at jeg får frysninger, blir anpusten og får panikkangst.. Jeg kan være enig i at når det gjelder de reaksjonene mine så burde jeg kanskje ha tenkt på å oppsøke proffosjonell hjelp, men jeg klarer meg fint så lenge jeg unngår dating. Jeg fungerer helt fint ellers og har ingen problemer med selvtillit på andre plan enn innen dette. 

 

Jeg kunne vært spart mye av det jeg har vært igjennom. Så jeg har å skylde på meg selv.  Det er bedre med kvalitet enn kvantitet. ;)

 

Du skriver: Dra tankene dine litt mer mot midten:

Bra formulert. Jeg forsøker å dra tankene mer mot midten Takker for svar og gode innspill som jeg tar med meg :)

 

 

 

 

Oppsøk profesjonell hjelp, for du trenger virkelig å få sortert ut en del ting i livet ditt.

This. Profesjonell hjelp er gull verdt. 

 

Hvorfor behøver jeg profosjonell hjelp? 

 

Fordi du har seriøse utfordringer når det kommer til ditt eget selvbildet. Du finner jo ingen verdier i deg selv annet enn kroppen din. Hva med deg som menneske? Kom igjen, du har garantert noe annet og bedre å by på en kropp!

 

Videre så vet alle her inne hvilken bruker du var før, og du koketterer over hele problemstillingen. Det i seg selv bør virkelig få alarmklokkene ringe i ditt eget hodet.

 

Få hjelp til å komme deg ut fra denne direkte usunne fikseringen du har på din egen kropp, utseende og det ekstreme behovet for bekreftelse fra menn.

 

Når det gjelder menn, så er du ikke uheldig. Det er du alene som velger disse, og du velger menn med elendig personlighet om og om igjen. Det finnes bare én fellesnevner her, deg. Med andre ord, skal du finne en skikkelig mann så MÅ du endre deg selv og måten du er på. Du er en kvinne som velger "menn som slår". Hva er det som får deg til å tro at det er kun søppelmenn du fortjener? Du må, for din egen del, snart innrømme at du har et problem. Hvis ikke så vil du ende opp ensom og forlatt.

 

Det er ingen svakhet i å innrømme at en sliter. Det er faktisk eneste muligheten en har om en ønsker å skape seg selv et liv som er slik en ønsker.

 

 

Jeg har en bra personlighet.

 

Jeg har ikke nevnt i innlegget om menn som "slår". Det har jeg ikke tatt med i innlegget. 

Jeg forteller kun generellt om verdiløs behandling. Jeg har min egen skyld i at jeg aksepterer at mannen behandler meg som dritt, bare fordi jeg er så forelsket. Det må jeg passe på ikke skjer igjen, for da sliter man så tungt i ettertid. Jeg kunne ha stanset alle negative erfaringer med å dumpe mannen på et tidlig stadium da jeg forsto at han behandlet meg på en verdiløs måte. Men ignorerte det og unnskyldte det. "Altså han sier at jeg er det mest uviktige i hans liv, - jeg spør: skal vi gjøre det slutt da? - Nei for du betyr mye for meg , det er bare slik at forhold kommer i siste rekke" -  det er en stor varsel når noen sier noe sånnt - alarmene burde lyse rødt!, men jeg forsvarte det med å tenke: "han kan ikke mene det han sier - han elsker meg...". Dette var begynnelsen på mye problemer og enda mer verdiløs behandling, men jeg kunne ha stoppet det i starten om jeg brukte fornuft. Har en tendens til å forsøke å se det beste i alt og alle, uansett hva som blir sagt og gjort. 

 

Jeg innrømmer at dere har rett i at jeg får et ekstremt behov for bekreftelser når jeg møter motstand.

 

Nå tar jeg det rolig, og nyter singellivet. Går ikke på en eneste date, for jeg har litt å jobbe med. Konsenterer meg om ferie, familie, venner, og jobb først. Det fungerer bra, og så får det andre komme den dag jeg har fått senket skuldrene litt. 

 

Takker for svar. Tar med meg rådene. :)

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Det trenger ikke være positivt å få mye oppmerksomhet (hva andre fokuserer på). Det kan være ei linje av folk som vil utnytte deg, trekke deg ned (vil deg vondt, eller vil ha med seg noen på vei ned) stjele tid og oppmerksomhet (det du foksuerer på) av deg. Resultat = tid + fokus/tanke + handling.

 

Ei god personlighet er så objektiv at det er umulig argumentere for. Å ha ei politisk korrekt personlighet er ikke nødvendigvis bra. Ei personlighet blir ikke god bare fordi du mener det. Flertallet er middelmådige så ei personlighet blir ikke god fordi flertallet mener den er det. Man kan mene at noens personlighet er god og da er det objektivt i forhold til meningen til ét enkelt individ. I en større sammenheng er det ene individets mening om hva ei god personlighet er helt uten betydning. Å påstå at egen personlighet er god har derfor ikke noe hold. Hvis andre påstår at noen har ei god personlighet kan det ha verdi, men da for den det gjelder og ikke menneskeheten generelt.

 

Når det gjelder jakten på kjæreste så er det instinktivt i tillegg til selvtilfredsstillelse som om man åpner ei flaske brus. Konsekvensene av å få kjæreste eller åpne ei flaske brus er ikke ensidet positive. Det blir en livets trøst for de udugelige som ikke har høyere mål. En atlet kan ikke innta brus regelmessig da den har ingen verdi for hans mål og virke. Det koker rett og slett ned til stimuli og korteste vei til umiddelbar lykke. Kjærester og sex tar tid og oppmerksomhet bort fra andre aspekter av livet og bringer både ansvar og finansielle byrder.

 

Det er bortimot absurd å være opptatt av sex og forhold med mindre man er langt på vei med andre aspekter av livet. Det er naturlig å være over gjennomsnittlig opptatt av sex og kjæresteri når man er ung, men her er det snakk om godt voksne mennesker.

 

Det er ikke galt å ønske seg oppmerksomhet, kjæreste eller sex, ei flaske brus i ny og ne, men alt med måte. Jo mindre opptatt man er av kjæreste og sex man er inntil en viss terskel, detsto større sjanse for at man har det. Desperate mennesker er ikke spesielt attraktive med mindre man skal selge noe.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...