Gå til innhold

Ny stasjonær PC til en gutt på ca 15 år. Ikke over 10.000 kr


Anbefalte innlegg

Hei. 

Naboen har en kid på 14-16 år som har veldig lyst på ny PC.

 

Jeg har selv aldri hatt noe erfaring med budsjett-pc og lurer derfor på om noen her kan hjelpe meg å sette sammen en, eller finne en ok PC i en eller annen nettbutikk til maks 10.000 kr.

 

Ser for meg 8GB ram og kanskje 128GB SSD + 2-3 TB hdd. Med greit skjermkort fra Nvidia og prosessor fra Intel som er god nok til å kjøre de fleste spill, feks GTA 5 uten de store hickups. 

 

Skjermen bør være 24" med 1-2, maks 5 ms (han vil ikke kunne se forskjell, håper jeg).

 

Tastatur og mus kan godt være noe crappy bundle pakke, tipper han vil finne seg noe bedre etterhvert selv.

 

Jeg har vært på komplett i over 1 time nå, og klarer ikke å få meg selv til å trykke bestill på det jeg har klart å samle sammen, da dette ikke er noe jeg ville ha bestilt selv, så håper noen av dere kan finne en maskin som passer til kriteriene over til under 10k.

Ta kontakt om det er flere preferanser dere mener jeg bør kunne oppgi.

På forhånd tusen hjertelig takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har litt strenge krav her :p Maks 10K inkl skjerm, tastatur/mus og SSD.

 

Her har jeg forsøkt meg:

 

http://www.prisjakt.no/list.php?l=280711&view=b

 

Tanken er:

i5 ikke-overklokkbar prosessor, billig 2133mhz DDR4 minne, B150 brikkesett på hovedkort. Jeg økte fra 128 til 250 GB på SSD, men reduserte HDD til 1 TB. Tok med en liten CPU kjøler som jeg anbefaler. Tok et billig kabinett og en billig strømforsyning, men fortsatt grei kvalitet. 144mhz monitor med 1ms, men ikke gsync/freesync. Billig tast/mus pakke.

Så venter du til uti neste uke og ser hva AMD kommer med i RX 480. Blir meget godt mulig mye for penga! Så anbefaler at du ikke handler ennå.

 

Dette er jo hentet fra prisjakt, så litt endring må du til med for å slippe å handle ørten plasser (hold porto'n til minimum). Poenget er å sikre ytelsen - Da må man droppe de mest fancy kabinettene og den drøyeste modulære strømforsyningen. Fokus på ytelse :)

 

Edit: Må du ha windows lisens også sliter vi mer... Trenger du en lisens også?

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...