Gå til innhold

[Løst] Hjelp til oppgradering, 15-16.000 i budsjett


Anbefalte innlegg

Mine nåværende deler(ca 3-4 år siden jeg kjøpte denne):

 

CM Storm Trooper Gaming Big Tower

 

Corsair CX 750M, 750W PSU

 

Intel Core i7-3770K Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.5GHz, 8MB, 77W, HD4000

 

 

Cooler Master Seidon 120M Kjøler BULK

 

MSI Z77 MPower, Socket-1155

 

Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT

 

MSI GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

 

Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM

 

Jeg har bygget pc selv før, men det er nå en del år siden og jeg må ærlig innrømme at jeg har falt litt ut av løpet siden den tid. Er egentlig bare ute etter en oppgradering som kan holde en del år fremover og nyte en god tilværelse som gamer. Men, OCD'en min krever ett stk gtx1080(tenker å kjøre enten asus ROG strix eller MSI gaming X versjonen). Når det kommer til hovedkort, prosessor og ram er jeg helt blank dessverre, og søker da kunnskap hos klokere hoder enn mitt. Dersom det er noen andre deler enn disse dere føler jeg burde oppgradere, si gjerne ifra!

 

Som et bonusspørsmål; kjenner Carpal tunnelen kommer smygende, noen andre med like erfaringer som har forslag til en god/ergonomisk gaming mus for oss med store hender?

 

På forhånd takk for all god hjelp!

 

-Varoes

 

Edit: Jeg burde vel også nevne at jeg foretrekker intel over Amd og at jeg har skjerm fra før av, men vurderer å se etter en billig 1440p skjerm i tillegg

Endret av varoes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger strengt tatt ikke oppgradere noe annet enn skjermkortet ditt.

En større SSD hadde muligens vært kjekt.

 

Oppgradering til en i7-6700K vil gi deg noen FPS mer, men forskjellen her ligger først og fremst i klokkehastighet på prosessoren. Hvis du klokker din CPU til samme hastighet, vil forskjellen være minimal. Ikke verdt 10.000,- ekstra.

 

Ville nok ventet på neste generasjon prosessorer, f.eks AMD Zen (sent 2016, første del 2017?) eller Intel Cannonlake (høst 2017?).

 

Hvis du bruker pc'en til oppgaver som kan dra nytte av mange kjerner, f.eks rendering eller video edit, kan du se på socket 2011-3 og f.eks i7-6800K, men da må du nok øke budsjettet til 20.000,- + 

Lenke til kommentar

Du trenger strengt tatt ikke oppgradere noe annet enn skjermkortet ditt.

En større SSD hadde muligens vært kjekt.

 

Oppgradering til en i7-6700K vil gi deg noen FPS mer, men forskjellen her ligger først og fremst i klokkehastighet på prosessoren. Hvis du klokker din CPU til samme hastighet, vil forskjellen være minimal. Ikke verdt 10.000,- ekstra.

 

Ville nok ventet på neste generasjon prosessorer, f.eks AMD Zen (sent 2016, første del 2017?) eller Intel Cannonlake (høst 2017?).

 

Hvis du bruker pc'en til oppgaver som kan dra nytte av mange kjerner, f.eks rendering eller video edit, kan du se på socket 2011-3 og f.eks i7-6800K, men da må du nok øke budsjettet til 20.000,- + 

Følger anbefalingen din og kjøper bare skjermkort nå. Alltid hatt lyst til å prøve overklokking uansett, så det er jo et kjekt tidspunkt å teste ut dette på, nå som jeg plutselig har litt penger i bakhånd(i tilfelle jeg kløner det til) :)

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...