Gå til innhold

Start-up screen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har innstallert en stk S-ATA Seagate disk på et Epox hovedkort.

Hver gang maskin starter kommer det nå opp en skrift som spør om jeg skal

sette opp HD i Raid. Noe jeg selvfølglig ikke er interessert i da maskin kun inneholder èn stk HD. Det står noe som "press F4 to enter Raid-utility setup".

Dette dukker opp rett før XP begynner å loade.

Åssen bli kvitt slike irriterende "irritasjoner"? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Slapp helt av. Det er raid-bios'en som loader, og alle som har radi-bios på hk'et har samme 'problem'.

Tar det 3 sekunder lengere å boote?! :shocking:

Endret av Strupstad
Skrevet
Slapp helt av. Det er raid-bios'en som loader, og alle som har radi-bios på hk'et har samme 'problem'.

Tar det 3 sekunder lengere å boote?! :shocking:

Mulig dette er en urokkelig melding for singel S-ATA-disk, men rart om det er umulig og få Bios/ kontrolleren til å 'huske' konfigurasjon litt kjappere ? Når jeg bruker singel P-ATA-disk på raidkontrolleren her ( hpt374 ), skanner den 2 sek. og uten noe spørsmål om å sette opp raid.

Tipper meldingen 'CinexStrip' får, henger litt lenger enn 3 sek.?

Hvis det ikke fins en innstilling noe sted etter bios oppdatering, kan en prøve å sette HDD-0 som eneste og 'first boot device' i 'Advanced Bios Features' ( Award ), så skulle den boote litt raskere.

Skrevet
er det ikke bare å disable den i bios da?

Bios på selve kortet du mener?

Tviler på det egentlig, men skulle likt at det hadde vert det, har 3 stk i maskina mi så det tar en halv pils før den starter opp :angry:

Må sjekkes når jeg kommer hjem men kan ikke huske å ha sett dette i noen av biosene, har jo vert der inne og rota :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...