Gå til innhold

Apple gjør HTTPS til et krav

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint, det er ingen grunn til å sende data over http uten kryptering lengere. Let's encrypt har gjort det latterlig enkelt å få generert SSL sertifikater.

Skrevet (endret)

Dette stiller jeg meg helhjertet bak. Det finnes rett og slett ingen grunn til ikke å bruke TLS i disse dager.

Endret av henrikwl
Skrevet

Dette stiller jeg meg helhjertet bak. Det finnes rett og slett ingen grunn til ikke å bruke TLS i disse dager.

Jeg har en Arduino som kan snakke HTTP med den lokale Raspberry Pi-serveren. De snakker i klartekst. Jeg synes det er skikkelig OK å slippe mas med CA og CA-chain. For ikke å snakke om at Arduinoen ikke kan snakke TLS.

Men jeg ser at det er et rimelig smalt use-case. Men det finnes altså situasjoner hvor det ikke er mulig å bruke TLS.

Skrevet

Jeg har en Arduino som kan snakke HTTP med den lokale Raspberry Pi-serveren. De snakker i klartekst. Jeg synes det er skikkelig OK å slippe mas med CA og CA-chain. For ikke å snakke om at Arduinoen ikke kan snakke TLS.

Men jeg ser at det er et rimelig smalt use-case. Men det finnes altså situasjoner hvor det ikke er mulig å bruke TLS.

Joda, på en del embedded-løsninger er fortsatt ressursbruk et argument mot TLS, men mange av disse knytter seg jo til diverse web-tjenester (det er jo IoT, tross alt) slik at det vil nok tvinge seg frem her også etter hvert som webtjenester slutter å levere tjenestene sine uten TLS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...