Gå til innhold

[Løst] 1070 Gaming X vs 970 ( SLI )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du 970 fra før? Du får jo greit klemt inn et 1080 for ca samme pris som to 970.

 

Jeg tror den ekstra VRAMen 10x0 har å by på kommer godt med til 4K gaming. Husk, det er jo kun 3,5 GB av VRAM på GTX 970 som strengt tatt er brukbar. 1070 eller 1080 er det eneste jeg ville vurdert, og hvis ikke aftermarketvariantene av 1070 blir å koste betydelig mindre enn 5k vil jeg tro 1080 vil være verdt mellomlegget.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg skal kjøpe deler til byggeprosjekt av stasjonær PC, og til det vurderer jeg enten 1 stykk MSI GeForce 1070 Gaming X 8 GB eller evt 2 stykk MSI GeForce 970 4 GB. Hva er det beste tror dere?

 

PCen skal brukes til gaming på 4k TV, samt film osv.

 

Kjøp et 1070, men sett oppløsningen på spillene til 1080p :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal spille i Full-HD og se film i 4k, så er kanskje 970 i SLI det beste alternativet?

 

Ett skjermkort er alltid best, om ikkje det beste skjermkortet på markedet er for lite. Hvis et spill ikkje støtter SLI, mister man plutselig 50-95% ytelse.

Dermed ER 1070 det beste valget her, etter min mening. Prismessig, så er 2 stk 970 brukt det beste :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Hvis jeg skal spille i Full-HD og se film i 4k, så er kanskje 970 i SLI det beste alternativet?

 

Ett skjermkort er alltid best, om ikkje det beste skjermkortet på markedet er for lite. Hvis et spill ikkje støtter SLI, mister man plutselig 50-95% ytelse.

 

Skjønner. Har du en GPU å anbefale til under 5500,-?

 

Brukt GTX 980ti er det DESIDERT beste valget. Bruktpris på disse er ca 3500-4000kr. Neste steg er da GTX 1070 til 4500-5000kr.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis jeg skal spille i Full-HD og se film i 4k, så er kanskje 970 i SLI det beste alternativet?

 

Ett skjermkort er alltid best, om ikkje det beste skjermkortet på markedet er for lite. Hvis et spill ikkje støtter SLI, mister man plutselig 50-95% ytelse.

 

Skjønner. Har du en GPU å anbefale til under 5500,-?

 

Brukt GTX 980ti er det DESIDERT beste valget. Bruktpris på disse er ca 3500-4000kr. Neste steg er da GTX 1070 til 4500-5000kr.

 

Supert, da takker jeg for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...