Zalofigth Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Finnst det noen måte å lage oppstartsdisk i winxp slik at jeg kan installere windowsxp fra cd'en? kan ikke boote fra cd, må installere winME ørst for så å installere XP. Får feilmeldingen: -kan ikke kjøre under MS-DOS. MicroShit........ hehe. :smile:
phudge Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Du kan laste ned et image av en bootdisk. Har ikke linken for hånden, men søk etter techw0rm, eller freedos. Du må bruke WinImage eller rawwrite i de fleste tilfeller for å skrive til disk. Noen av dem er også "selvutskrivende"
martnber Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Gå til Microsoft sine download-sider og let litt rundt. Der skal det ligge et program som lager boot-disker til XP
krister461 Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 ikke det at jeg har prøvd det selv, men går det ikke å høyreklikke på diskettstasjonen, velge format, og så velge oppstartsdiskett...?!?
Ronnyb Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Ja det går ann å velge format fra diskettstasjonen og så krysse av for ms-dos oppstartsdiskett, men denne disketten har ikke cd-rom drivere slik som Win 9X oppstartsdisketten har.
Llandari Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 http://www.bootdisk.com Det funker (svjv) IKKE å bruke bootdisk laget i et annet os for å starte installasjonen av XP. [ Denne Melding var redigert av: Llandari på 2002-02-26 10:24 ]
ludolf Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 02:49, Zalofigth skrev:Finnst det noen måte å lage oppstartsdisk i winxp slik at jeg kan installere windowsxp fra cd'en? kan ikke boote fra cd, må installere winME ørst for så å installere XP. Får feilmeldingen: -kan ikke kjøre under MS-DOS. MicroShit........ hehe. :smile: Hvis du vil kan jeg maile deg programmet som lager bootdiskene for xp. Jeg har selv lastet det ned og prøvd det. Virker fint.
Alemorte Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Kopier "I386" dir'et til maskina di. Da skal du åpne dette. og skrive WINNT, så skal det installeres. Så slipper du noen Bootable CD ! :smile:
RulleRimfrost Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Jeg brukte win98-bootdisken som ligger her http://music.tinfoil.net/download.php?op=getit&lid=10 Kopierte smartdrv.exe fra windows/system32 til disketten. Boota fra disk. Starta smartdrive (skriv smartdrv c+ i A:). Så E:cd i386winnt Funker som bare pokker det...
Lurifaksen Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Det enkleste er å: 1. kopier hele cd'en til en mappe du husker (du trenger vel egentlig bare i386 dir'en) 2.finn en diskett. 3.Høyreklikk på diskettstasjonen, velg formater. 3. merk av "Create ms-dos startup disk" 4. start PC'en med disketten, og finn frem til mappen du kopierte cd'en til, gå inn på i386 mappen og skriv "winnt" og trykk enter. 5. Hurra det funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå