Gå til innhold

Kjøpe ny pc, tenker jeg feil?


Anbefalte innlegg

Mye tyngere å dra 1440p ja, så du vil få lavere fps helt klart. Men vil jo si at et 1080 klarer 1440p.

 

Og så kan du jo selvsagt kjøre en 1440p skjerm i 1080p. Altså, skulle du komme over et spill som du føler du ikke får nok FPS i 1440p, så kjører du det spillet i 1080p.

 

Det var det jeg og tenkte at det er bare å justere ned oppløsningen om det ikke skulle gå i 1440p. Men etter tilbakemeldingene her og vurdering av dem kommer eg til vente med innkjøpene en mnd eller to. følge litt med på tilbud og ta innkjøpene som dem kommer. 

 

Ut i fra dem listen lengre oppe er det noe jeg burde endre på, kommer sikkert til å gå for 16GB ram og ikke 32GB som står oppført. Har bestemt meg for i7 6700K CPU så den kommer eg ikke til å endre på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lista ser fin ut den. Siden du velger 16 GB minne (som er et godt valg) så ta 2*8 GB ikke 4*4. Siden du velger s1151 så er dette smart. Du kan ta en titt på Proshop, kjører noen G.Skill brikker gjerne på 3000+ mhz. Ikke at det gjør enormt forskjell på ytelsen, men de er priset godt og så er det jo gøy å klokke litt :)

Lenke til kommentar

Har da trykket litt, lest en del og føler at jeg har kommet frem til et oppsett som jeg kommer til å være fornøyd med. Mener selv at dette er noe som passer sammen, men trenger en siste bekreftelse på det.

 

Kommer videre til å følge med på tilbud som nettbutikkene slik at jeg får tingen til best pris. Kommer og til å benytte meg av Eurobonus opptjening på butikkene som tilbyr det, samt andre opptjenings programmer. (Må tjene litt på det man bruker.)

 

Noen som vet om det er mulig å legge inn tilbuds varsler på listen til prisjakt?

 

Takker for alle tilbakemeldinger :)

 

http://www.prisjakt.no/list.php?l=277427&view=m

Lenke til kommentar

Er klar over at jeg kan spare noen lapper med å gå over til AMD på gpu og en freesynk skjerm. Men personlig så er jeg ikke så giret over det.

 

Helt forståelig at du ønsker å svi av penger på et merke du brenner for.

 

Litt mer seriøst nå , om du ønsker å spare noen penger så "kan" det være at Nvidia blir tvunget til å sette ned prisene når Amd lanserer sine kort, isåfall kan disse kronene brukes til bedre komponenter eller bare spare litt. Og blir Amd sine kort alt for dårlige så har du ikke tapt på å vente litt da flere Nvidia kort med gode kjøleløsninger har dukket opp i mellomtiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...