Gå til innhold

Kjøp av sko og pedaler som skal brukes til Landeveissykkel


FamilyGuy

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere og kjøpe meg landeveissykkel og er helt grønn, vet ingenting om hva som passer til hva.

 

Passer disse skoene til disse pedalene?

Sko: https://www.xxl.dk/diadora-trivex-plus-ii-roadshoe-16-cykelsko-landevej/p/1116974_1_style

Pedaler: https://www.xxl.no/shimano-pedal-pd-r540-spd-sl/p/1031901_1_style

Står på XXL at "Alle landeveispedaler er kompatible med alle landeveissko", så vil da anta at disse vil passe hverandre. 

Står også at "Når du kjøper pedaler følger det alltid med cleats", så da skal vel cleats følge med uansett hva.

Tusen takk for svar! :)

 

Mvh Preben.

Endret av Prestof
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, skoene har spor og hull for alle typer cleats, og med hvert sett av pedaler følger det med cleats i pakkene.

 

MTB og Racer har forskjellige festespor/hull og er normalt ikke krysskompatibelt, med mindre det spesifikt står oppgitt det. 

Du har valgt racer på både sko og pedaler, da er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Vær obs på at det er to hullmønstre i bruk for landeveissko. shimano 3-hulls og speedplay 4-hulls. Nå er sko med 4-hulls mønster såpass sjeldent at jeg regner med det fortsatt er en 3 til 4 hulls adapter med i alle speedplay bokser. Det er imidlertid en fordel ved bruk av speedplay å kunne droppe denne adapteren

Lenke til kommentar

Hvis man liker å ha litt fler muligheter når det gjelder sko, er Shimano PD-A520 pedaler med helt vanlig SPD system, heller ikke å forakte. Fordelen er at man kan bruke typiske terrengsko hvis sykkelturen kan innebære noe gåing, som f.eks en langtur på 25 mil. Tidlig i vår brukte jeg trekkingskoene mine og tjukke ullsokker på beina når jeg var ute på reser'n.

Endret av Chip Salte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...