Gå til innhold

[Løst] Nytt skjermkort, gammelt hovedkort. passer?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg tenkte og oppgradere skjermkortet mitt til MSI GeForce GTX 960 Gaming 4GB. Men ingen aning om det vil passe med hovekortet mitt som er et Gigabyte GA-F2A85X-UP4, Socket-FM2. 

 

Jeg ser at hovedkortet har 8-pin ATX12V-kontakt og 24-pin hovedstrømforsyningskontakt mens skjermkortet har 8-pins PCI Express-strømkontakt og 8-pins strømforsyningskabel... Vil dette passe?

 

Og dybden på hovedkortet er 24.4cm mens skjermkortet er 26.7 cm... 

 

Noen som har svar på dette? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor venter du ikke på AMD RX 480?

 

Skjermkortet vil størst sansynlig passe hvis det er ATX kabinett, med mindre harddiskene er i veien.

Ofte under 30 CM lengde maks.

 

Du bør heller nevne navn på kabinett, da hovedkortet ikke setter begrensinger på lengde.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg tenkte og oppgradere skjermkortet mitt til MSI GeForce GTX 960 Gaming 4GB. Men ingen aning om det vil passe med hovekortet mitt som er et Gigabyte GA-F2A85X-UP4, Socket-FM2. 

 

Jeg ser at hovedkortet har 8-pin ATX12V-kontakt og 24-pin hovedstrømforsyningskontakt mens skjermkortet har 8-pins PCI Express-strømkontakt og 8-pins strømforsyningskabel... Vil dette passe?

 

Og dybden på hovedkortet er 24.4cm mens skjermkortet er 26.7 cm... 

 

Noen som har svar på dette? 

 

Ser du har en annen tråd også om dette. Og at du har bestemt deg for det GTX960 kortet. Det vil passe med hva du har, det er jo bare å måle det gamle skjermkortet ditt, så ser du om det passer i kabinettet eller ikke. Om du ikke kan vente på RX480 så er det enten det kortet du kikker på eller AMDs R9 380(X) som er alternativene i prisklassen. AMDs skjermkort er nok litt raskere, og de gjør også at du kan bruke FreeSync skjerm. Med GTX960 må man ha de dyrere G-Sync skjermene om man vil ha adaptive sync.

 

Når alt det er sagt, så er det en haug av folk som nå skal kvitte seg med sine GTX970/980/980Ti for å kjøpe de nye GTX1070/1080. Finn.no er fullt av billige skjermkort. Så et GTX970 til under 2000Kr er fullt mulig, og ikke minst mye raskere enn et GTX960 (Ca.50% raskere). Her er ett, og her er ett, og her er enda ett. Bare for å ta et par eksempler. Disse er altså ganske mye bedre valg enn GTX960 som strengt tatt ikke er særlig mye å skryte av..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Hvorfor venter du ikke på AMD RX 480?

 

Skjermkortet vil størst sansynlig passe hvis det er ATX kabinett, med mindre harddiskene er i veien.

Ofte under 30 CM lengde maks.

 

Du bør heller nevne navn på kabinett, da hovedkortet ikke setter begrensinger på lengde.

 

Ja jeg burde kanskje nemnt kabinettet, jeg har Corsair Vengeance C70 Arctic White kabinett.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...