Gå til innhold

[Løst] Kjøp av nye deler, og bruke gammel CPU.. (3år)


Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg på vei?...

 

Jeg skal kjøpe meg ny stasjonær PC/nye deler.. Jeg har bestemt meg for og kjøpe 

MSI B150M Night Elf, Socket-1151, MSI Radeon R7 370 Gaming 2GB GDDR5,  og 8 gb ram ddr4. ( ikke en alt for dyr pc) 

Og kjøpe enIntel Core i5-6600K Skylake når jeg får råd. 

 

Det jeg lurer på er om jeg kan kjøre, hovudkortet, skjermkortet sammen med min gamle CPU som er en ca 3 år gammel   AMD A-Series A10-5800K... 

 

Om dette vil gå helt fint og spille med (CS:GO for det meste) eller om det ikke vil gå.

Har ikke så veldig mye peiling på stasjonære, så trenger litt hjelp her..

 

Håper noen kan hjelpe snarest, giret på og kjøpe om det er mulig.

 

-Takk. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke putte en AMD-prosessor på et Intel-hovedkort.

 

Om du allerede har fungerende CPU, HK og RAM kan du nøye deg med et nytt skjermkort i denne omgang, og oppgradere resten ved behov. Pass på at strømforsyningen din støtter det skjermkortet du evt. kjøper deg.

Lenke til kommentar

Du kan ikke putte en AMD-prosessor på et Intel-hovedkort.

 

Om du allerede har fungerende CPU, HK og RAM kan du nøye deg med et nytt skjermkort i denne omgang, og oppgradere resten ved behov. Pass på at strømforsyningen din støtter det skjermkortet du evt. kjøper deg.

 

 

 

Takk for svar og hjelp.

 

Jeg er helt elendig på dette, beklager men har hovedkortet Gigabyte GA-F2A85X-UP4, Socket-FM2 ( sikkert elendig? ), 8gb ddr3 ram, 650w strømforskyning.

Tror du MSI Radeon R7 370 Gaming 2GB GDDR5 vil fungere på dette jeg har? :D

Lenke til kommentar

R7 370 vil fungere helt greit med de delene du sitter på nå. Jeg vet ikke hvordan A10-5800K vil yte i CS:GO sammen med et slikt skjermkort, men antageligvis helt ålreit på en 60 Hz skjerm. Hvis du ikke har planer om å spille noe mer krevende enn CS:GO virker dette som en fornuftig oppgradering.

 

R7 370 er ikke et imponerende bra skjermkort, men så er heller ikke CS:GO et fryktelig krevende spill. Har du derimot tenkt å spille mer krevende spill enn CS:GO ville jeg lagt mer penger i skjermkort i første omgang, og heller ventet med å oppgradere resten til du får råd.

 

Å handle skjermkort brukt kan også være gunstig, men kun hvis du vet hva ting er verdt. Dette kortet er eksempelvis ganske mye bedre enn et R7 370, men det er mer risky å handle fra privatpersoner. Så lenge strømforsyningen din har 2 stk PCIe-strømtilkoblinger - noe enhver 650W PSU bør ha - vil dette kortet fungere fint i din maskin.

Lenke til kommentar

Er Radeon R7 370 vil fungere på det du har , men har du hatt muligheten til å kjøpe et billig 380 så er det mye mer ytelse.

Hvis du greier å vente litt så vil Amd snart lansere sin nye skjermkortserie som skal både være billig og gi langt bedre ytelse, 470 og 480 vil trolig ha gode priser.

 

Kommer omtrent August / september tidligst.

Lenke til kommentar

R7 370 vil fungere helt greit med de delene du sitter på nå. Jeg vet ikke hvordan A10-5800K vil yte i CS:GO sammen med et slikt skjermkort, men antageligvis helt ålreit på en 60 Hz skjerm. Hvis du ikke har planer om å spille noe mer krevende enn CS:GO virker dette som en fornuftig oppgradering.

 

R7 370 er ikke et imponerende bra skjermkort, men så er heller ikke CS:GO et fryktelig krevende spill. Har du derimot tenkt å spille mer krevende spill enn CS:GO ville jeg lagt mer penger i skjermkort i første omgang, og heller ventet med å oppgradere resten til du får råd.

 

Å handle skjermkort brukt kan også være gunstig, men kun hvis du vet hva ting er verdt. Dette kortet er eksempelvis ganske mye bedre enn et R7 370, men det er mer risky å handle fra privatpersoner. Så lenge strømforsyningen din har 2 stk PCIe-strømtilkoblinger - noe enhver 650W PSU bør ha - vil dette kortet fungere fint i din maskin.

 

Tusentakk, nydelig nyhet og høre!   Jeg lurte også og kjøpe MSI GeForce GTX 960 Gaming 4GB kortet. Om dette er noe bedre og vil gi mer og bedre ytelse i CS:GO samt noen litt mer krevende spill. 

 

Jeg har tittet litt på finn etter skjermkort men fant ut at jeg bare kjøper helt nytt et.

Så da blir det til et nytt skjermkort i første omgang, så får jeg oppgradere resten iløpet av sommeren/høsten.

 

Takk igjen og for god service! 

Lenke til kommentar

Er Radeon R7 370 vil fungere på det du har , men har du hatt muligheten til å kjøpe et billig 380 så er det mye mer ytelse.

Hvis du greier å vente litt så vil Amd snart lansere sin nye skjermkortserie som skal både være billig og gi langt bedre ytelse, 470 og 480 vil trolig ha gode priser.

 

Kommer omtrent August / september tidligst.

 

Takk for svar. Lurer på å gå for et MSI GeForce GTX 960 Gaming 4GB kort! 

Lenke til kommentar

Så veldig lovendes ut det RX 480 kortet.

Vurderer og vente, men eneste problemet er at det korte jeg har nå : XFX Radeon HD 7850 2GB GDDR5. virker som om det begynner og lagge  når jeg spiller CS:GO. Så lyst på et nytt snarest egentlig. 

Regner med det er kortet? har 8gb ddr3 ram, men regner med det holder. :)

Lenke til kommentar

 

Så veldig lovendes ut det RX 480 kortet.

Vurderer og vente, men eneste problemet er at det korte jeg har nå : XFX Radeon HD 7850 2GB GDDR5. virker som om det begynner og lagge  når jeg spiller CS:GO. Så lyst på et nytt snarest egentlig.   ( MSI GeForce GTX 960 Gaming 4GB )

 

Regner med det er kortet? har 8gb ddr3 ram, men regner med det holder.

Lenke til kommentar

8 GB RAM holder plenty til CS. Har du oppdatert grafikkdriver? Har du da også fjernet eldre versjoner?

 

Jeg ville startet med å fjerne gamle drivere med feks http://driver-cleaner.en.softonic.com/ og deretter installert siste versjon. Hvis det ikke hjelper ville jeg vurdert å reinstallere Windows.

 

HD 7850 er ikke akkurat up-to-date, men jeg skulle tro det klarte å håndtere CS:GO uten voldsom lag. HD 7850 er forsåvidt ikke så fryktelig langt bak R7 370 rent ytelsesmessig. Jeg ville ikke kjøpt noen R7 370 hvis du allerede sitter på et HD 7850. Til CS:GO alene ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg i det hele tatt valgte å oppgradere med mindre du har en skjerm over 100 Hz, jeg ville ikke gått for noe svakere enn GTX 960 eller R9 380/RX 480, og jeg ville ikke lagt en krone i GPU-oppgradering før jeg hadde prøvd det jeg foreslo ovenfor.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

8 GB RAM holder plenty til CS. Har du oppdatert grafikkdriver? Har du da også fjernet eldre versjoner?

 

Jeg ville startet med å fjerne gamle drivere med feks http://driver-cleaner.en.softonic.com/ og deretter installert siste versjon. Hvis det ikke hjelper ville jeg vurdert å reinstallere Windows.

 

HD 7850 er ikke akkurat up-to-date, men jeg skulle tro det klarte å håndtere CS:GO uten voldsom lag. HD 7850 er forsåvidt ikke så fryktelig langt bak R7 370 rent ytelsesmessig. Jeg ville ikke kjøpt noen R7 370 hvis du allerede sitter på et HD 7850. Til CS:GO alene ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg i det hele tatt valgte å oppgradere med mindre du har en skjerm over 100 Hz, jeg ville ikke gått for noe svakere enn GTX 960 eller R9 380/RX 480, og jeg ville ikke lagt en krone i GPU-oppgradering før jeg hadde prøvd det jeg foreslo ovenfor.

 

Da prøver jeg og fjerne gamble drivere og installere nyeste versjon. 

Satser på dette vil hjelpe meg på vei.

Lenke til kommentar

 

8 GB RAM holder plenty til CS. Har du oppdatert grafikkdriver? Har du da også fjernet eldre versjoner?

 

Jeg ville startet med å fjerne gamle drivere med feks http://driver-cleaner.en.softonic.com/ og deretter installert siste versjon. Hvis det ikke hjelper ville jeg vurdert å reinstallere Windows.

 

HD 7850 er ikke akkurat up-to-date, men jeg skulle tro det klarte å håndtere CS:GO uten voldsom lag. HD 7850 er forsåvidt ikke så fryktelig langt bak R7 370 rent ytelsesmessig. Jeg ville ikke kjøpt noen R7 370 hvis du allerede sitter på et HD 7850. Til CS:GO alene ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg i det hele tatt valgte å oppgradere med mindre du har en skjerm over 100 Hz, jeg ville ikke gått for noe svakere enn GTX 960 eller R9 380/RX 480, og jeg ville ikke lagt en krone i GPU-oppgradering før jeg hadde prøvd det jeg foreslo ovenfor.

 

Da prøver jeg og fjerne gamble drivere og installere nyeste versjon. 

Satser på dette vil hjelpe meg på vei.

 

 

Kan være greit å sjekke at kortet ikke er stappfull av støv også... Da kan det lagge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...