Gå til innhold

PORTAL, en ny type "smartere" router med adgang til radar frekvenser


Anbefalte innlegg

Plugg ut repeateren, ta med laptop/mobil og mål dekningen du har der repeateren står. Mulig det er bedre dekning andre steder enn der selv om det virker mest logisk der du har den. Stråling og dekning er ikke alltid så lett :)

 

Nei, det er nok sant. Men jeg har begrensninger på hvor jeg kan sette repeateren. Jeg har prøvd andre steder. Men er nokså sikker på at der den står nå er det beste. Jeg tror ikke repeater løsningen vil få meg i land. Og selv om jeg skulle få til å øke hastigheten, så regner jeg med repeateren i egenskap av å være en repeater uansett vil legge til latency.

 

Jeg har coax inn til datarommet fra vi hadde Canal Digital i blokka. Men når Get kom i stedet så koplet de den fra og ga meg bare et uttak (som altså står i stuen..). Hadde litt trøbbel med de, så det var en montør her jeg spurte om jeg kunne få flere uttak. Han sa noe om at Get kun ville levere til det første punktet i leiligheten av hensyn til hastighets garantier eller noe slikt. Jeg kan vel kanskje bare rive ned coax'en og bytte den med ethernet kabel i stedet om jeg ikke finner en tilfredsstillende router løsning..

 

Takk for hjelpen uansett. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det ellers sies, det finnes allerede rutere/AP som støtter DFS. Mekanismen er ganske streng, så det er vel nødvendigvis ikke mye annet i frekvensområdet som kan forårsake at den går ned til en lavere kanal. Fordelen med en del av disse kanalene er jo også at man har 1 watt sendestyrke i stedet for 500mW.

 

Problemet per i dag er klienter som støtter dette. En del støtter DFS-kanalene 52-64, men f.eks. selv Asus PCE-A68U som kom omtrent samtidig med RT-AC68U er slik at kanaler over 100 støttes ikke, samtidig som ruteren gjennom sin Auto-innstilling kan velge å bruke dette. En del annet også som ikke støtter det....

Lenke til kommentar

 

Nei, det er nok sant. Men jeg har begrensninger på hvor jeg kan sette repeateren. Jeg har prøvd andre steder. Men er nokså sikker på at der den står nå er det beste. Jeg tror ikke repeater løsningen vil få meg i land. Og selv om jeg skulle få til å øke hastigheten, så regner jeg med repeateren i egenskap av å være en repeater uansett vil legge til latency.

 

Jeg har coax inn til datarommet fra vi hadde Canal Digital i blokka. Men når Get kom i stedet så koplet de den fra og ga meg bare et uttak (som altså står i stuen..). Hadde litt trøbbel med de, så det var en montør her jeg spurte om jeg kunne få flere uttak. Han sa noe om at Get kun ville levere til det første punktet i leiligheten av hensyn til hastighets garantier eller noe slikt. Jeg kan vel kanskje bare rive ned coax'en og bytte den med ethernet kabel i stedet om jeg ikke finner en tilfredsstillende router løsning..

 

Takk for hjelpen uansett. :)

 

 

Hva med å prøve Homeplug, og da evt. bruke en Homeplug med integrert AP eller koble til et AP/ruter i AP-modus i en vanlig Homeplug-adapter.

 

Hvor god ytelse man får med Homeplug varierer noe mellom adapterne og fra hus til hus. Men mange vil nok kunne få opp mot 150 Mbps eller mer med moderne og gode Homeplug-adaptere (det kan være stor forskjell i praksis mellom dem selv om hastigheten er oppgitt til det samme - bl.a. pga. filterdesignet i dem)

Lenke til kommentar

 

 

Nei, det er nok sant. Men jeg har begrensninger på hvor jeg kan sette repeateren. Jeg har prøvd andre steder. Men er nokså sikker på at der den står nå er det beste. Jeg tror ikke repeater løsningen vil få meg i land. Og selv om jeg skulle få til å øke hastigheten, så regner jeg med repeateren i egenskap av å være en repeater uansett vil legge til latency.

 

Jeg har coax inn til datarommet fra vi hadde Canal Digital i blokka. Men når Get kom i stedet så koplet de den fra og ga meg bare et uttak (som altså står i stuen..). Hadde litt trøbbel med de, så det var en montør her jeg spurte om jeg kunne få flere uttak. Han sa noe om at Get kun ville levere til det første punktet i leiligheten av hensyn til hastighets garantier eller noe slikt. Jeg kan vel kanskje bare rive ned coax'en og bytte den med ethernet kabel i stedet om jeg ikke finner en tilfredsstillende router løsning..

 

Takk for hjelpen uansett. :)

 

 

Hva med å prøve Homeplug, og da evt. bruke en Homeplug med integrert AP eller koble til et AP/ruter i AP-modus i en vanlig Homeplug-adapter.

 

Hvor god ytelse man får med Homeplug varierer noe mellom adapterne og fra hus til hus. Men mange vil nok kunne få opp mot 150 Mbps eller mer med moderne og gode Homeplug-adaptere (det kan være stor forskjell i praksis mellom dem selv om hastigheten er oppgitt til det samme - bl.a. pga. filterdesignet i dem)

 

 

Homeplug er testet, tror det er en 500Mbit sak fra Netgear. Jeg får bedre nedlastingshastighet enn med Wifi. Men latency gjør spilling verre. Fikk også noen merkelige bugs der jeg måtte bruke Wifi i stedet for Homeplug, men husker i farta ikke helt hva det var som skjedde. Websider som ikke ville laste seg inn når jeg brukte Homeplug eller noe sånt. Var helt tilfeldig at jeg oppdaget det mens jeg dillet frem og tilbake mellom Wifi og Homeplug.

 

Jeg får nok bare krype i det, og flytte på routeren og se om jeg kan få det sånn nogenlunde. Alternativt en halvpermanent ethernet kabel løsning..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...