Gå til innhold

medisin i Norge/Ungarn/Polen?


Anbefalte innlegg

Det er ingen studenter som har fullført det engelske studiet i Split siden det fortsatt bare er 5 år gammelt. Første kullet som fullfører er neste år. Studiet i seg selv følger samme opplegg som i Slovakia, så om du fullfører 6 år her nede så er du "autorisert", og kan søke turnus i Norge. Man har flere norske studenter som har fullført i Zagreb og jobber nå i Norge, så det skal være rimelig problemfritt sånn sett :) 

Det er nesten ikke norske studenter her kontra feks. Slovakia. Om du liker å være rundt nordmenn så kan det være bedre å velge en annen plass enn Split. Selv synes jeg det er godt å være blant de få norske og praktisert engelsken min i større grad og sametidlig bli bedre kjent med folk fra andre land. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen studenter som har fullført det engelske studiet i Split siden det fortsatt bare er 5 år gammelt. ........

 

 

SirreSikk, hvordan er det egentlig å studere i Kroatia, sånn i generelle termer? Er det så korrupt der som man kan få inntrykk av?

Lenke til kommentar

 

Det er ingen studenter som har fullført det engelske studiet i Split siden det fortsatt bare er 5 år gammelt. ........

 

 

SirreSikk, hvordan er det egentlig å studere i Kroatia, sånn i generelle termer? Er det så korrupt der som man kan få inntrykk av?

 

Jeg har ikke opplevd noe korrupsjon, men den eksisterer nok. Folket er også i mindre grad rasistisk her (Split) enn land flest i øst Europa. 

 

Kriminalitet er relativ lav i følge befolkningen selv. Jeg har bodd i Spania 2 år, og i Kroatia snart 1 år. I Spania er hvert eneste vindu på nivå med 1-2 etasje sikret med gitter ol. Tyveri skjer i mindre grad her, og befolkningen er stort sett homogen. 90% er kristne, og de få som er muslimer stort sett fra Serbia. Split er kjent for at du kan gå midt på natten i hvilket som helst området uten å være redd for at du skal bli ranet/utsatt for overgrep. Selv så har jeg glemt å låse bildøra i over en uke uten at noen gikk inn i det. Jeg glemte også nøkkelen i scooteren over en helg i en relativt godt trafikkert gate uten at noe skjedde.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...