Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tatovering, gjør det vondt?


Gutt 18

Anbefalte innlegg

Hei. jeg lurte på et par ting angående tatovering. ok jeg vet det uansett gjør vondt å bli tatovert å at det ikke er behagelig, men jeg lurte uansett på om det er noe forskjell på de tynne,trente å tjukke menneskene angående smerte? ikke for å være frekk eller noe! er bare nyskjerrig for jeg kunne tenkt meg en tatovering. Jeg tenker også å ta min første tatovering i ditch område( innsiden av albuen) jeg helst ikke andre plasser, er det så vondt at jeg ikke kommer til å fullføre :p? vill helst høre fra noen som har tatovering selv, vet jeg kan gå innom noen som jobber med dette, men vil prøve her først :p har aldri vært borti dette her, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor vondt det gjør varierer fra person til person. Selv syns jeg ikke det gjør vondt, det er mer ubehagelig og kan virke uutholdelig om jeg fokuserer for lenge på "smerten". Jeg bruker å se TV-serier, høre musikk eller bare snakke med tatovøren om han er i det pratesyke hjørnet, da blir jeg som oftest nok avledet til at jeg glemmer "smerten" litt (setter det i hermetegn fordi det i bunn og grunn ikke er smerte, bare utrolig ubehagelig). Jeg har tatovering på "rista" på føttene, skuldra/overarmen, bicepsen, underarmen (da veeeldig nærme "ditch området" som du kaller det"), nakken, halsen osv. Der huden er tynnest (føttene) var kilte det litt, samtidig som jeg kjente det gjennom hele beina (det rista på en måte på innsiden av kneet, haha). Gikk helt fint på bicepsen, der trengte jeg ikke avledning i form av TV-serier, musikk osv heller. I nakken var det bare deilig. :p Resten var ok liksom. Og nei det er ikke små tatoveringer jeg har. Det verste var i nærheten av innsiden av albuen, da skar jeg et par grimaser gitt. 

Du greier nok å fullføre om du er innstilt på det, "smerten" kan ikke sammenlignes med noe og du vet ikke hvordan det kjennes ut før du sitter der. Noen beskriver det som sviende/brennende, men jeg har aldri følt at det kjennes slik ut. Vanskelig å sette ord på. 

Endret av Loverdose
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det gjør vondt der, uansett om du er trent eller tjukk.

men smerte er alt for individuelt til å diskutere. for min del går det helt greit.

Lenke til kommentar

Det får være personen sitt problem som ikke kunne forutse at han skulle bli gammel med tatoveringen. Man bør ikke tatovere seg om man ikke vet at det skal sitte på kroppen resten av livet. 

 

Og slike refleksjoner er man ikke i stand til før man er rundt 25 år. Kanskje aldersgrensen bør heves, og mamma og pappa eller vergen din må skrive under dersom du på under 25 vil merkes for livet?

Lenke til kommentar

 

Det får være personen sitt problem som ikke kunne forutse at han skulle bli gammel med tatoveringen. Man bør ikke tatovere seg om man ikke vet at det skal sitte på kroppen resten av livet. 

 

Og slike refleksjoner er man ikke i stand til før man er rundt 25 år. Kanskje aldersgrensen bør heves, og mamma og pappa eller vergen din må skrive under dersom du på under 25 vil merkes for livet?

 

Hadde jeg tatt tatovering da jeg var 17-18 hadde det garantert blitt noe sånt som kerry king har på armen her.

tumblr_mg21gnVNbT1r84jfpo1_1280.jpg

Hadde jeg hatt midlene til det og gjennomført det som 17-åring så hadde jeg likevel ikke angret nå, i en alder av 24.

Selv om jeg ikke hadde tattovert ett sånn superfundamentalt og brautende utsagn nå. :)

 

Selv om 30, 40 år gamle meg ikke kommer til og ta samme type tattiser som jeg finner på og ta nå for tiden, kjenner jeg meg selv nok til å vite at 30, 40 år gamle meg kan flire av ting om han synes de er tåpelige fordi han kjenner meg og seg selv nok til å vite grunnen. ;)

 

Angrer man på noen blekkflekker på korpuset synes jeg man var for usikker på seg selv fra før av.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, trenger du lakkere huden din :tease:

Hva er galt med den du har, ja mye galt med min.

Har endel arr (fra jobben), strekkmerker (fra trening) og store pigmentflekker (vært ute i sol uten solkrem)

 

Dette er dog irrelevant for min del, er morsomt å dekke den kjedelige huden med kunst/meninger/osv. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

glad jeg ikke er en så kjip person som enkelte her er.

lev livet, gjør som du vil. ikke la trangsynte mennesker gå inn på deg!

Lenke til kommentar

Generelt kan man si at det gjør mest vondt der det er tynn hud og der det er bein rett under huden. Så ja, det kan nok gjøre mer vondt for tynne personer...

 

Det gjør vondt, men det er verdt det. MEN: gjør research. Vær nøye i valg av tatovering og enda mer nøye i valg av tatovør. Et skikkelig studio sikrer at hygiene- og smitteregler blir fulgt, at det blir brukt godt blekk og at tatovøren har nok erfaring til at du kan være trygg på et godt resultat. En tatovering er for alltid, det er så absolutt verdt det å bruke litt ekstra tid og penger på å sikre at motivet er riktig og tatovøren er dyktig.

 

Kan trygt anbefale Lucky7 i Oslo, Lucky7 på Hamar og Attitude Tattoo Studio i Oslo. Men jeg vet jo ikke hvor i landet du holder til...

 

http://richmondtattooshops.com/most-painful-place-to-get-tattooed/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som jeg sa, trenger du lakkere huden din :tease:

Hva er galt med den du har, ja mye galt med min.

Har endel arr (fra jobben), strekkmerker (fra trening) og store pigmentflekker (vært ute i sol uten solkrem)

 

Dette er dog irrelevant for min del, er morsomt å dekke den kjedelige huden med kunst/meninger/osv. 

 

Jepp jeg også, brenn merker etter 25 år som sveiser.

Men har også en familie sykdom som er at talg kjertlene mine tettes og klumper/betennelser/arr når betennelse er over(tar fra 1md til mange år :)

Men er ikke enig at det er morsomt/fint å dekke huden med kunst(som du kaller dem) jeg liker det ikke.

Mange flotte jenter med kunst der ut, jeg blir triste hver sommer jeg ser dem.

Hva er galt med huden du er fødd med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...