Gå til innhold

ANMELDELSE: Total War: Warhammer


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Mitt største problem med senere tiltler (etter TW Medieval 2 tror jeg) er at kampene som utspilles foregår i "klumper" eller mosh pits og ikke linjer/orden. Det handler mer om å ha den største klumpen og ikke om taktisk forflyttning. Er det slik her og?

 

De har gått tilbake til sånn det var i medieval 2 når det gjelder slåssing. Det er få "locked animations" så i teorien burde de holde linjene bedre. Men som Kron sier, hvis man ønsker kan man fortsatt lage en klump hvis man legger opp til det (noe jeg har sett en del gjør når de spiller som greenskins).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Mitt største problem med senere tiltler (etter TW Medieval 2 tror jeg) er at kampene som utspilles foregår i "klumper" eller mosh pits og ikke linjer/orden. Det handler mer om å ha den største klumpen og ikke om taktisk forflyttning. Er det slik her og?

 

 

Det har aldri vært slik. Da er det du som legger opp til det. Jeg hadde en linje. Og ville kanskje forsterke den men en linje til. Ellers ville jeg forsøke å flanke og gå rundt med mine andre styrker. Om du sender alt du har inn i en stor klump, er det din egen feil.

Ok, så svaret er ja. Takker

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

 

Mitt største problem med senere tiltler (etter TW Medieval 2 tror jeg) er at kampene som utspilles foregår i "klumper" eller mosh pits og ikke linjer/orden. Det handler mer om å ha den største klumpen og ikke om taktisk forflyttning. Er det slik her og?

 

 

Det har aldri vært slik. Da er det du som legger opp til det. Jeg hadde en linje. Og ville kanskje forsterke den men en linje til. Ellers ville jeg forsøke å flanke og gå rundt med mine andre styrker. Om du sender alt du har inn i en stor klump, er det din egen feil.

Ok, så svaret er ja. Takker

Svaret er nei, de har gått tilbake til systemet i medieval 2.

https://www.youtube.com/watch?v=lCd8wa2rI3w

ved rundt 9:34 vil du se godt hvordan det det vil se ut når de slås uten å bli angrepet/angripe fra flanken.

Lenke til kommentar

 

 

 

Mitt største problem med senere tiltler (etter TW Medieval 2 tror jeg) er at kampene som utspilles foregår i "klumper" eller mosh pits og ikke linjer/orden. Det handler mer om å ha den største klumpen og ikke om taktisk forflyttning. Er det slik her og?

 

Det har aldri vært slik. Da er det du som legger opp til det. Jeg hadde en linje. Og ville kanskje forsterke den men en linje til. Ellers ville jeg forsøke å flanke og gå rundt med mine andre styrker. Om du sender alt du har inn i en stor klump, er det din egen feil.

Ok, så svaret er ja. Takker

Svaret er nei, de har gått tilbake til systemet i medieval 2.

https://www.youtube.com/watch?v=lCd8wa2rI3w

ved rundt 9:34 vil du se godt hvordan det det vil se ut når de slås uten å bli angrepet/angripe fra flanken.

Ok, skal sjekke det ut. Takk

 

Edit: etter å ha sett video'en kan jeg bekrefte at, jo visst, dette ser meget bedre ut?

Endret av Linoran85
Lenke til kommentar

 

Mitt største problem med senere tiltler (etter TW Medieval 2 tror jeg) er at kampene som utspilles foregår i "klumper" eller mosh pits og ikke linjer/orden. Det handler mer om å ha den største klumpen og ikke om taktisk forflyttning. Er det slik her og?

 

 

Det har aldri vært slik. Da er det du som legger opp til det. Jeg hadde en linje. Og ville kanskje forsterke den men en linje til. Ellers ville jeg forsøke å flanke og gå rundt med mine andre styrker. Om du sender alt du har inn i en stor klump, er det din egen feil.

Nei det er et kjent problem med warscape motoren. At fiender ikke har masse og derfor oppfører seg funky (har med at warscape ikke er laget for mele) dette er ikke et problem med rome og medieval 2

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes kampanjedelen var ganske avansert og har litt høy læringskurve selv for en fyr som er godt vant med strategispill.

Og synes grafikken faktisk var litt skuffende etter å ha hørt så mye om den. Jeg hadde sett for meg at det var mer detaljert nede på bakkenivå og at individuelle enheter kunne slåss "koreografet/scripted" slik man ser i videoer og screenshots men slik var det naturlig nok ikke. Det ville vel krevd en superdatamaskin.

Foreløpig enig i 8/10. Bra at en så stor kampanjedel har autoresolve også. Strategic layer blir jo et spill i seg selv.

Prisen er også drøy. 560kr. Kjøpte Steam-nøkkel for 340kr ifra en tredjepart (instant gaming).

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Synes kampanjedelen var ganske avansert og har litt høy læringskurve selv for en fyr som er godt vant med strategispill.

 

Og synes grafikken faktisk var litt skuffende etter å ha hørt så mye om den. Jeg hadde sett for meg at det var mer detaljert nede på bakkenivå og at individuelle enheter kunne slåss "koreografet/scripted" slik man ser i videoer og screenshots men slik var det naturlig nok ikke. Det ville vel krevd en superdatamaskin.

 

Foreløpig enig i 8/10. Bra at en så stor kampanjedel har autoresolve også. Strategic layer blir jo et spill i seg selv.

En av grunnen til at soldatene ikke "klumper seg" er pga. av at de ikke bruker locked animations lenger, i tillegg kjører spillet mye bedre enn tidligere. Rome 2 og Attila hadde locked animations, men det var på bekostning av fps og hvordan det så ut visuelt på avstand. Det vil nok også vært vanskelig å gjøre mocap med troll og drager.

 

Edit: det er noen få locked animations i spillet. Vet ihvertfall at helter har spesielle animasjoner når de dreper chaos spawns.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...