Gå til innhold

Kjøre powershell-script som annen bruker


Anbefalte innlegg

Hei.

På jobb trenger jeg å skaffe meg serienummer på en rekke PC-er, denne fungerer fint dersom man er logget inn med en administrativ bruker:

Get-WmiObject Win32_Bios -ComputerName (Get-Content C:\Remote_sn_liste\liste.txt) | 
Select-Object __SERVER, SerialNumber

Har funnet dette som lar meg åpne et nytt vindu med valgt bruker, her kan man kjøre "administrative kommandoer".

Start-Process powershell.exe -Credential "domene\" -NoNewWindow -ArgumentList “Start-Process powershell.exe -Verb runAs” 

Problemet er at det åpnes (til tross for -NoNewWindows) nytt vindu, og da følger ikke et eventuelt script med.

Dette virker f.eks ikke:

Start-Process powershell.exe -Credential "domene\" -NoNewWindow -ArgumentList “Start-Process powershell.exe -Verb runAs”
Get-WmiObject Win32_Bios -ComputerName (Get-Content C:\Remote_sn_liste\liste.txt) | 
Select-Object __SERVER, SerialNumber

Såå. hva gjør jeg?

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Sjekk ut New-CimSession og Get-CimInstance, dette krevert at du har aktivert powershell remoting på serveren/pcen du kjører kommandoen mot. 

 

Du kan sette inn flere navn på servere i computername attributten, disse må skilles med komma, eller du kan gjøre som du gjør i Get-WmiObject kommandoen din, da blir det noe slikt som dette.

$Session = New-CimSession -ComputerName (Get-Content C:\Remote_sn_liste\liste.txt)  -Credential (Get-Credential domene\bruker)
Get-CimInstance win32_bios -CimSession $Session

post-51244-0-34803400-1469539457_thumb.png

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...