Gå til innhold

Min første hjemmeside


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Javell:

 

> vi starter i øverste venstre hjørne: hvorfor er faren din komprimert? og hvem har bilde av pappa på hjemmesida si?

> prøv colormatch.tk for bedre fargekombinasjoner

> veldig rotete / lite oversiktlig

> spenstig mouseover. litt stilig faktisk!

> søk-funksjon på ei normal hjemmeside? ja, veldig ...

> menyen både på siden og under? ja, okei

> standard-fargen på linkene passer dårlig til bakgrunnen. det gjør også den gule fargen, for ikke å snakke om den _grusomme_ blåfargen helt nederst

> at det er FrontPage overrasket vel ikke særlig

 

 

Sånn ellers; informativt sett, helt okei.

Dessuten skal du ha credit for at sida er nærmest ferdig når den legges til vurdering her! Det gir et helhetlig inntrykk, og man ser hvordan siden faktisk ser ut. Ikke slik man tror sida vil se ut. Flott! :woot:

Lenke til kommentar
Javell:

 

> vi starter i øverste venstre hjørne: hvorfor er faren din komprimert? og hvem har bilde av pappa på hjemmesida si?

> prøv colormatch.tk for bedre fargekombinasjoner

> veldig rotete / lite oversiktlig

> spenstig mouseover. litt stilig faktisk!

> søk-funksjon på ei normal hjemmeside? ja, veldig ...

> menyen både på siden og under? ja, okei

> standard-fargen på linkene passer dårlig til bakgrunnen. det gjør også den gule fargen, for ikke å snakke om den _grusomme_ blåfargen helt nederst

> at det er FrontPage overrasket vel ikke særlig

 

 

Sånn ellers; informativt sett, helt okei.

Dessuten skal du ha credit for at sida er nærmest ferdig når den legges til vurdering her! Det gir et helhetlig inntrykk, og man ser hvordan siden faktisk ser ut. Ikke slik man tror sida vil se ut. Flott! :woot:

Ok!

 

Takk for feedbacken...

Siden er nok kansje ikke helt ferdig, skal nok endre mange av tingene som du allerede har nevnt.

 

Ellers så er jeg enig i at fargebruken blir litt for glorete, skal nok tone det ned litt ja..

 

Ellers takk..

Lenke til kommentar
Ok!

 

Takk for feedbacken...

Siden er nok kansje ikke helt ferdig, skal nok endre mange av tingene som du allerede har nevnt.

 

Ellers så er jeg enig i at fargebruken blir litt for glorete, skal nok tone det ned litt ja..

 

Ellers takk..

Flotte greier.

 

Kan kanskje plusse på at om tider og stunder kan kanskje en liten header eller logo ta plass det som det står "Mitt Web-område!" nå.

Lenke til kommentar

>logoen/overskriften var kanskje litt glorete, den rødfargen passet ikke helt inn med resten

>ellers er det brukt ganske kraftige farger. prøv colormatch.dk sant Dunestar ;)

>det er ikke brukt glorete animerte geocities effekter, flotters, ikke tenk på det heller :D

>likte ikke helt fargen på linkene.

>kunne trygt valgt en annen font og kanskje størrelse på skriften og. synes det bli litt word aktig.

> enkel og grei gjestebok kan du finne bla på home.no hvis du registrerer deg. hvis du tenker på en litt mer avansert sak med redigeringsmuligheter og greier må du gjerne få tak i en i php mye bra på raweb.net bla. gjestebok

 

men ellers en veldig bra og informativ side til å være første gangen :yes:

 

 

keep up the good work :cool:

 

 

EDIT: likte forresten ikke de bildene som kom opp i venstre hjørne alt etter hvilken link du var inne på. noen av de var strukket.

Endret av Smidt
Lenke til kommentar
Et lite extra spørsmål bare....

 

Noen ide om hvordan man lager gjestebok i frontpage?

 

På forhånd takk..

Å lage en gjestebok i FrontPage er veeeldig enkelt, og siden du allerede bruker fronpage til alt annet, kan du likesågodt lage denne og her.

Lag en ny access-database, med en tabell du kaller gjestebok. I frontpage importerer du denne databasen til fpdb og lager et skjema som sender info til denne tabellen. Deretter lager du f.eks gjestebok.asp og setter inn databaseresultatene. Vil du lage et område for å administerere resultatene, kan du også gjøre det (selv om det er en elendig løsning...). Tviler på du klarer å lage en gjestebok på denne infoen jeg ga deg, så les igjennom db-tutorialsene på denne siden, så forstår du det nok etterhvert; http://www.sitebuilder.ws/frontpage/tutorials/

Lenke til kommentar

istedenfor den danske fargesaken bruk heller denne mye bedre: http://www.colorschemer.com/online.html

 

ellers vil jeg egentlig bare si at sorry jeg likte ikke den siden

 

standard fp linker er ikke stilig...

skriften på "mitt web-område" øverst på siden var ganske stygg...

dato/tiden oppe i høyre hjørnet: er det lastmodified eller er det nåværende tidspunkt, hvis det er nåværende tidspunkt går den veldig feil, hvis det er lastmod var det veldig stygt å ha den så stor og prangende, ogforøvrig er resten av siden norsk så det blir dumt å ha den i engelsk, ta det helt bort du...

telleren din burde enten fjernes eller byttes ut med en i rent tekstformat (med andre ord uten bildet)

border var veldig stygg og ødela store deler av siden

hvis jeg ikke husker helt feil fra forrige gang jeg titta inn i et fp program så er linkene (altså undersidene dine) akkurat standard oppsett i fp, det er ikke bra, finn på noe selv...

bildet i venstre øvre hjørnet har såvidt jeg ser null og niks med resten av siden og gjøre...

fire skriftfarger på en side er altfor mye...

 

sorry for alt det negative, men det var det jeg mente...

 

vil anbefalle deg å slette frontpage (det tar bare opp unødevendig plass på hd din) og heller plukke fram notepad e.l. og lese masse på disse sidene om først html og css etterhvert xhtml:

http://www.w3schools.com

http://www.w3.org

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...