Gå til innhold

Lomac: Lock on Modern Air Combat


Anbefalte innlegg

Hei,

ja så er den ute i statene da. Lansering i England er satt til 5. desember og da kan man jo bare håpe at den kommer til Norge raskt også.

 

For de som er interessert i multiplayer, sjekk denne linken på den offisielle forumet:

http://forums.ubi.com/messages/message_vie...mac_gd&id=zsmky

 

Noen som får lyst til å danne en hobby skvardron med norske piloter?

 

Til han som spørte om beste skjermkort til lomac i en tråd lenger ned her, som ble stengt, så kan jeg jo røpe at da gutta fra ubisoft og eagle dynamics demonstrerte Lomac på en messe i England for ikke så lenge siden, så sa de selv at Radeon 9800pro kortet var det de foretrakk og som de mente fungerte best. Finner ikke linken til det utsagnet dessverre.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LOMAC er knallbra! Har forhåndsbesilt på Gamesmix, men må innrømme at jeg ikke helt klarte å vente, så at jeg i mellomtiden spiller med en litt mindre legal versjon kan ikke utelukkes.

 

Hadde jeg hatt tid, skulle jeg blitt med i en skvadron. Men nå er det eksamener helt frem til jul, og på nyåret venter jo ingenting annet enn nye fag og tilhørende mer jobbing. Den evige runddansen.

 

Vurderer å kjøpe TrackIR2, det følger jo med en rabattkupong til spillet.

TrackIR "1" selges i Norge på pekogklikk.no , men det til en vanvittig stiv pris, dessuten er det jo versjon 1. Så tenker jeg evt kjøper fra produsentens online butikk med rabatt.

 

Det blir bra tenker jeg! :D

Lenke til kommentar

Hmmm,

jeg skal ikke være moralens vokter her. Men kjøp spillet når det kommer da! Såpass hard core kamp fly sim vokser ikke på trær akkurat. Flere simmer som har blitt lagt på hylla og skrinlagt av utviklere fordi det tar så lang tid å utvikle dem og derved blir for dyre å lage, og det er ikke ikke så veldig mange som kjøper dem, i motsetning til alle disse FPS spillene.

 

Jeg har lest ryktene om warez versjon av spillet, og det er ingen bombe akkurat. Virker som det er veldig mange spill som fort havner ute på nettet. Personlig skal jeg kose meg litt mere med demoen som er ute og heller tweake set up på min Thrustmaster Cougar Hotas slik at jeg får den slik jeg vil. Så kjøper jeg heller når den dukker opp i butikkene.

 

Falcon4 og tidligere titler kom jo med skikkelige manualer. Husker du Longbow og de andre Janes spillene? Fete og fine manualer. Jeg tror nok en del fristes av warez versjoner av Lomac nå av to grunner 1 - flere har bredbånd og kan derved laste ned spillet raskere, 2 - det følger bare en bitteliten blekke av en manual - resten er som en -pdf fil på CD'n. Trist men sant. Men en uavhengig utvikler har laga en skikkelig fet manual som man kan bestille ved siden av da. Har litt lyst på den. Er jo tross alt en hobby detta her.

 

Og - jeg skal garantert ha meg Track Ir2, men enig med deg - prisen i Norge er vanvittig!! Og det fra versjon1! Hmm. Blir vel å bestille fra England med kort tenker jeg.

 

Når jeg tenkte på en skvadron så tenkte jeg mere på en sånn løs greie der folk som ikke bare spiller hele tiden kan avtale og spille litt innimellom. Jeg har ikke meldt meg inn i andre skvadroner av den grunn at dem tar detta FOR seriøst igjen. De har faste møtedager, må fly så og så mange oppdrag osv.. Jeg er kun interessert i å fly litt for moro online innimellom. COOP oppdrag.

 

Dr.Peedee

Endret av Peedee
Lenke til kommentar
jeg skal ikke være moralens vokter her. Men kjøp spillet når det kommer da! Såpass hard core kamp fly sim vokser ikke på trær akkurat.

Jepp, har selvsagt bestilt det! :)

Må støtte flysim-produsentene, slik at det ikke sjangeren forsvinner helt..

 

Har du Cougar'en og greier! Det er ingen billig stikke.. jeg har MS Sidewinder, fungerer greit nok den. Men blir jo ikke helt det samme. Sikkert kjekt med egen thrust-stikke. Og så i metall!

MS'en har liksom litt lite mostand også. Blir litt anstrengende å bruke den når man flyr litt nervøse fly som kaster seg rundt ved litt for store stikke-utslag.

 

Heheh Jane's ja.. har jo Longbow 1 og 2 samt F/A-18 liggende. Flotte maualer! Og veldig bra interaktive trenings-oppdrag. Ikke minst!

Lenke til kommentar
Dette var jo dritfet !! :D Hvilken stikke burde jeg få meg??? Jeg skal kjøpe spillet selv, når er releasen ??

 

**hekta** :D

Hei,

releasen er satt til 5. desember i England. Den kom ut i staten 21/11. Når den kommer til Norge aner jeg ikke, men jeg håper vi i Norge får U.K. utgaven rundt samme dato. Veit at UbiSoft også lager tyske og franske utgaver gjerne med egne manualer og bokser, og da kunne det vel tatt litt lengre tid før den dukket opp pga oversetting. Men som sagt, her på berget er vi "engelskspråklig" mer en tysk/fransk så vi får bare håpe rundt begynneslen av desember.

 

Hva slags stikke? Kommer ann på hvor mye penger du er interessert i å bruke. Personlig synes jeg at man bør ha stikke med enten gasshåndtak innebygd eller separat ved siden av og som også har en del ekstra knapper. Det er mange funksjoner i ett spill som Lomac og kjekt å kunne slippe å lete rundt på tastaturet for de mest nødvendige funksjonene.

 

En som mange anbefaler er denne:

http://www.chproducts.com/retail/usb_fighter.html

med gasshåndtak:

http://www.chproducts.com/retail/usb_pro_throttle.html

pedaler kanskje og?

http://www.chproducts.com/retail/usb_pro_pedals.html

 

Hvor du får tak i disse her til lands veit jeg ikke. Men jeg ser mange flyspillfantaster anbefaler denne løsningen hvis du er villig til å betale litt.

 

Men denne løsningen her er også mange som liker:

http://www.saitek.com/uk/prod/x45.htm og den har jeg da sett i diverse databutikker rundt om.

 

Er du helt idiot - slik jeg er.. så titt på denne... : http://europe.thrustmaster.com/products/dsp_fam.php?fam=39

 

Jeg kjøpte min via komplett.no for alt for mye penger egentlig. Men en del har hatt problemer med den og er kanskje ikke den enkleste løsningen å ha med å gjøre fordi hvis man skal få alt ut av den må den programeres - noe som kanskje noen ikke gidder. Jeg synes det faktisk er morsomt i seg selv.. Jeg elsker min - nesten bokstavlig talt. Men som sagt...masse penger.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Vurderer VELDIG sterkt på å kjøpe spillet når det kommer og bestille den Saitek stikka som var nevnt ovenfor (http://www.saitek.com/uk/prod/x45.htm)

Kan være interessert i å spille på nettet etterhvert. Må bare trene meg opp i et par måneder først :) Siste flysimulator jeg spilte var Jane's F15 så det vil nok ta litt tid før jeg kommer igang igjen ;)

 

Fikk ikke helt testet demoen fult ut (vanskelig å styre uten stikke) men det jeg så virket lovende. Spillet har helt ekstrem grafikk for et flysim. Fartsfølelsen er der. Flyene virker korrekt gjengitt med relativ realistisk kontroll.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Hei,

 

tja, i mine øyne er valget opplagt - løp og kjøp. He he. Men smaken er som baken osv... Når det gjelder type Quake/FPS spill så sitter jeg også og vurderer fram og tilbake om jeg gidder, men det er fordi det er som himla mange av de spillene og derved vanskelig å vite hvem man skal bruke penger på. Det er bare det at skal man spille en moderne kampfly simulator i 2003/2004 så finnes det faktisk ikke så mange alternativ - blant nye releaser i hvert fall. Og etter de omtalene jeg har lest av folk med rimelige kraftige pc'er, så virker det som Lomac rocker villt! Så... gleder meg veldig.

 

Tror den saitek stikka virker ok. Når det gjelder demon så er jo den ganske begrenset i hva man får gjort, men det er gjort diverse modda oppdrag som man kan laste ned. Men uten stikke kommer man jo ikke så langt. Demoen er basert på en svært tidlig betaversjon av spillet, og grafikken har faktisk fått en liten oppussing og optimalisering siden den.

 

Janes F-15 ja.. Den var bra. Husker du Microprose F-15 Strike Eagle (nr I, II og III) ? Jeg spilte vanvittig mye. Lengde siden, men det var veldig bra for sin tid.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Hva brukes trackIR til? Sto mye om hvor fantastisk det var, men ikke noe om hva den kunne brukes til. Får kanskje google litt.

Styre kameraet ved å vri på ditt fysiske hode.

 

Et eksempel - du sitter inni flyets cockpit, og skal bombe en klynge med tanks. Terrenget rundt dem er ganske kronglete, mye fjell etc. Så i tillegg til å følge med på hvor tanksene er, må du også orientere deg i landskapet, og ting må skje fort.

 

Med kun en vanlig joystick har du følgende valg. Du kan trykke på synsretningspilene på joysticken din. Dette er litt kronglete i stressede situasjoner. Vankselig å fokusere på akkurat det du vil se på og å holde deg 100% orientert. Synsbevegelsene går litt i rykk og napp.

 

Med en TrackIR derimot, fester du et lite IR-reflekterende merke i panna di, evt på en mikrofon du har på deg, etc. TrackIR søker etter hvor dette merket er, og ved å bevege på hodet ditt, kan du flytte synsfeltet ditt inni spillet. Dette gir myke, analoge bevegelser av kameraet, og det blir mye enklere å holde seg orientert, samtidig som at følelsen av å fly visstnok går rett i taket.

 

Du stusser kanskje litt på dette. For hvordan skal du kunne se på skjermen hvis du må vri hodet til venstre for å se til venstre i spillet? Forklaringen her er du har stor utveksling per grad hoderotasjon. Du trenger altså ikke vri hodet mer enn noen få grader for å rotere kameraet feks 90'. Dette kan man stille på i driveren.

 

Fine saker med andre ord! naturalpoint.com

Lenke til kommentar

Er ikke så veldig fremmed for tanken om en virtuell skvadron Peedee.

Send meg en PM, så kan vi finne på noe!

 

Og er veldig enig i at mange tar det for seriøst...husker en side der det sto

at man ikke fikk lov å være med i andre skvadroner..."for security reasons" :roll:

 

Skal bestille TrackIR 2 snart, Saitek X45 er planlagt, men haster ikke...

 

edit: Btw, has bestilt manualen ti Nic Cole...sjekk ut folkens http://lomac-manual.com

Endret av olaleier
Lenke til kommentar
Hehe ja å kjøpe derfra er galskap! Det er visst dessuten et must å kjøpe versjon 2, den er mye bedre!

 

Da ville jeg heller kjøpt herfra og fått 30$ i avslag i tillegg til at det er billigere i utgangspunktet:

http://www.trackir.com/store/lomac.wp2

 

Evt

http://www.edimensional.co.uk

 

Nå er det forresten like før jeg flesker til og bestiller! :D

$99.00 er jo et kupp i forhold til den norske sjappa. Nå kommer vel mva og toll i tillegg da, men det vil uansett være billigere. Æ træng pæng!

Har lastet ned en drøss med videoer fra spillet. Må teste demoen i løpet av helgen som kommer.

Lenke til kommentar
$99.00 er jo et kupp i forhold til den norske sjappa. Nå kommer vel mva og toll i tillegg da, men det vil uansett være billigere.

Oh yess, og gjett hvem som nettopp bestilte en TrackIR2! :D

 

Kom på 166 USD inkl frakt (~1160 kr), og så regner jeg med litt toll og avgifter i tillegg da selvsagt. Men bør vel havne rundt/under 1500 kr.

Sendes med UPS luftpost. Det er forresten første gang jeg bestiller noe fra utlandet som overgår tollgrensa. Antar UPS fikser det meste.

 

Det jeg er litt mer usikker på er når / hvordan de leverer pakka. Jeg er jo bare tilgjengelig hjemme på kveldstid. Og om hvordan de tar betalt for ekstra tollutgifter. Om de tar kort.

 

Bestiller man fra naturalpoint sin side innen 30. november får man med en baseballcap med liten reflektor foran slik at man slipper å sitte og se ut som en inder med bindi midt i panna (ikke at jeg har noe imot dem da):

 

hat_turned.jpg

 

Redigert inn:

 

Fikk svar fra dem på en mail jeg sendte. Sjekk under.

 

I live in Norway, and the only delivery option is by UPS air delivery.

I'd like to know what will happen when the package arrives in Norway. Will I have to do any customs, or will UPS fix all that for me? Is the price listed on your order-page the whole price I'll have to pay, or will there be more added costs once it arrives in Norway? To whom do I pay those extras? And when?

 

This is a little harder. The UPS rate on our page is the cost of delivery from the US to Norway. If there are any customs or import fees, these charges would be assessed in country. UPS is an authorized agent to collect the customs and import fees if there are any.

 

 

Will UPS deliver the package on my door, or will the shipment be handed over to Norwegian postal services once arrived in the country? UPS will do the actual delivery.

 

If not, when in the day do UPS deliver packages, and will I be contacted by them as to when I'm available for delivery (which is evenings only)? If you are not home, they will leave a note with their phone number so you can contact them to arrange delivery at your convenience.

Endret av mbst
Lenke til kommentar

mbst,

dette var *veldig* informativt. Takk skal du ha! Jeg har selv sitti og lurt på de tinga der hvis jeg skulle bestille fra de.

 

Jeg er for tiden fullstendig blakka etter å ha bygd ny PC så jeg har ikke råd akkurat nå. Dessuten lurer jeg på om i den europeiske utgaven vil følge med rabattkupong eller ikke. Jeg må nok vente uansett med TrackIr2, selv om jeg går glipp av den "lekre" hatten!. He he.

 

Men jeg MÅ ha TrackIr2. Jeg mener, nå har jeg spelt simmer siden 1983-84, først med taster så med enkel joystik, så med joystick med ekstra knapper. Den første med coolie hat for view control var jo digg. Men etter å ha lest omtalene til TrackIr fra andre flight sim veteraner ser jeg jo hvor det bærer hen...

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...