Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Det er et rusthull helt bak på den ene kanalen til en kompis. Jeg har blitt spurt om å sveise det for han. ( den eneste sveise erfaringen jeg har er vg1 TIP) Tror dere at jeg er flink nok til å gjøre dette? Er det bare å kappe bort rusten rundt hullet og sveise på en plate der? Det er flere som har sett på det, men har takket nei til jobben. Men jeg synes ikke det ser så vanskelig ut...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvis jeg punktsveiser først så tar jeg og sveiser alt. Så tror jeg at jeg klarer å få den platen til å sitte,men vet ikke hvilke krav som stilles til eu kontroll...

 

Det er strenge krav sås lenge det er strukturelle deler.

 

Så kravet er ikke bare at platen skal sitte fast og være tett sveis rundt? Kan jo pusse ned sveisen etterpå og lakkere.

Endret av Norb
Lenke til kommentar

Strenge og strenge fru blom. Sist PKK fortalte kontrolløren hos NAF at det kunne være et rusthull opptil 15 cm i den ene retningen. På kanalen. Da ser jeg for meg at en sveist plate er mye bedre.

 

Høres uansett ikke ut som at det er mye å miste her, bilen er vel i praksis klar for vraking om ikke den ikke blir sveisa.

Lenke til kommentar

Strenge og strenge fru blom. Sist PKK fortalte kontrolløren hos NAF at det kunne være et rusthull opptil 15 cm i den ene retningen. På kanalen. Da ser jeg for meg at en sveist plate er mye bedre.

 

Høres uansett ikke ut som at det er mye å miste her, bilen er vel i praksis klar for vraking om ikke den ikke blir sveisa.

 

Helt enig, høres ut som det bare kan bli bedre, om det går til helvete får kompisen heller søke hjelp hos noen andre, har iallefall ikke ødelagt noe mer ved å prøve. 

 

edit: det må uansett gjøres skikkelig selvsagt. Du må vite hva du gjør så du ikke bare sveiser noe som ikke har effekt.

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

 

Strenge og strenge fru blom. Sist PKK fortalte kontrolløren hos NAF at det kunne være et rusthull opptil 15 cm i den ene retningen. På kanalen. Da ser jeg for meg at en sveist plate er mye bedre.

 

Høres uansett ikke ut som at det er mye å miste her, bilen er vel i praksis klar for vraking om ikke den ikke blir sveisa.

 

Helt enig, høres ut som det bare kan bli bedre, om det går til helvete får kompisen heller søke hjelp hos noen andre, har iallefall ikke ødelagt noe mer ved å prøve. 

 

edit: det må uansett gjøres skikkelig selvsagt. Du må vite hva du gjør så du ikke bare sveiser noe som ikke har effekt.

 

snakket med sveiselæreren min i dag og han trodde at jeg skulle klare det. Bare at måtte være nøye med og få bort alt av rust først. han anbefalte å punktsveise og sparkle oppå der igjen.

Lenke til kommentar

Hvis du kapper bort den gamle rusten og er forsiktig å ikke smelte hverken plata eller karoseriet bør det gå bra. Jeg hadde punktsveist først og så helsveist, og pusset ned sveisen til man ikke kan se at den er sveist når det er ny lakk på.

Hva ville du ha brukt når du skulle ha pusset ned det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...