Gå til innhold

Erstatningskrav ved lang verkstedstid?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurte på om det er mulig å kreve en erstatning når en har innlevert et produkt til verksted på garanti/forsikring hvor de bruker veldig lang tid på å fikse den? 

 

Har hørt at etter så så mange uker så kan en gjøre det, men er dette virkelig sant? Har en høyttaler som har vært på verksted siden 10. mars hvor den hare bare blitt sendt videre fra verksted til verksted ettersom de ikke klarer å fikse den. 

Endret av TheTaurex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har lid eit tap så kan du ha rett på å få erstatta utgifter som forhandlaren måtte kunne forutsjå at du fikk.

I dette tilfellet vil nok eit økonomisk tap kanskje begrense seg til eventuelle utgifter du har hatt med å leige eit anlegg til bilen.

 

Det store spørsmålet er knytta til kva som er urimelig lang tid, og om dei blei avtalt kor lang tid denne reparasjonen skulle ta.

Etter forbrukerkjøpsloven er kravet at avhjelp skal utførast utan kostnad og utan vesentlig ulempe innan rimelig tid.

 

I dette tilfellet er det nok meir rimelig å kreve prisavslag etter forbrukarkjøpslova. Sidan forhandlaren ikkje har klart å ordne opp innanfor rimelig tid så vil dette kvalifisere til å kreve prisavslag. 

Lenke til kommentar

Om du har lid eit tap så kan du ha rett på å få erstatta utgifter som forhandlaren måtte kunne forutsjå at du fikk.

I dette tilfellet vil nok eit økonomisk tap kanskje begrense seg til eventuelle utgifter du har hatt med å leige eit anlegg til bilen.

 

Det store spørsmålet er knytta til kva som er urimelig lang tid, og om dei blei avtalt kor lang tid denne reparasjonen skulle ta.

Etter forbrukerkjøpsloven er kravet at avhjelp skal utførast utan kostnad og utan vesentlig ulempe innan rimelig tid.

 

I dette tilfellet er det nok meir rimelig å kreve prisavslag etter forbrukarkjøpslova. Sidan forhandlaren ikkje har klart å ordne opp innanfor rimelig tid så vil dette kvalifisere til å kreve prisavslag. 

Merk at svaret over kun gjelder når du har reklamert på tingen.

Slik som TheTaurex skriver, så virker det som høyttaleren er levert inn på garanti/forsikring (?), der en har andre avtaler og rettigheter.

 

Det sagt, så er 2 måneder uansett lang reperasjonstid. Jeg ville ringt, maset og styrt litt. Men jeg er usikker på hvilke rettigheter du har. Jeg foreslår å få tak i et skriftlig notat fra verksted om at de ikke kan reparere, og så levert dette til forsikringsselskapet og bedt om en ny høyttaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...