Gå til innhold

Hvor bor dere?

sparks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bergen! Nærmere bestemt Flaktveit:

flaktveit.jpg

Der er huset "mitt" :woot:

Dæven,jeg bor max 100 meter i luftlinje fra deg... :roll:

Gule terrasseblokkene rett ved der

Skrevet (endret)
Anyway, vokst opp på rødvet (Grorud), flytta hit i høst. Noen oslofolk som veit hvor det er hen el?

seff :cool:

Men det staves da Rødtvet, noen steder står det Rødtvedt.

kart.png

Edit: la ved et lite kart :)

Endret av Kamerat
Skrevet

Jeg bor på et lite sted som heter Viksdalen, det er en halv time fra Førde..Og for dere som ikke vet hvor Førde er--skam dere :D

(ligger i sogn og fjordane)

Og ja, jeg snakker faktisk bokmål...tatt etter min mor som kommer fra tønsberg..så jeg har verdt endel der også for å si det sånn (ferier..) Nærmere bestemt..Nøtterøy..Husøy..

:)

Skrevet
Jeg bor på et lite sted som heter Viksdalen, det er en halv time fra Førde..Og for dere som ikke vet hvor Førde er--skam dere :D

Og ja, jeg snakker faktisk bokmål...tatt etter min mor som kommer fra tønsberg..så jeg har verdt endel der også for å si det sånn (ferier..) Nærmere bestemt..Nøtterøy..Husøy..

:)

Snakker du bokmål? Huff, nå skulle norsklæreren min hørt deg. Du hadde fått juling :D

Man skriver bokmål eller nynorsk.

Man snakker dialekt.

Skrevet
[quote name='Loomy' date='02/12/2003 : 23:48'] [quote name='Shimmer' date='02/12/2003 : 23:30'] Jeg bor på et lite sted som heter Viksdalen, det er en halv time fra Førde..Og for dere som ikke vet hvor Førde er--skam dere  :D

:) [/quote]
[b]Snakker[/b] du bokmål? Huff, nå skulle norsklæreren min hørt deg. Du hadde fått juling :D

Man [b]skriver[/b] bokmål eller nynorsk.
Man [b]snakker[/b] dialekt. [/quote]
Ja, han får bare komme gi meg juling... Men vet du hva jeg kan jo ikke hjelpe for at jeg fra begynnelsen begynte å snakke bokmål selv om jeg har bodd i ett nynorsk miljø(jeg kan av og til slå om til nynorsk,ufrivillig, vet ikke akkurat om det høres så bra ut) :D

Nå fortiden bosatt i Bergen, Laksevåg.. fint sted :)

Begynner vel å snakke Bergenser dialekt snart..nei jeg tror jeg skal stoppe der (håper jeg)
Ikke at jeg har noe i mot bergenser dialekt... (ja, det er sant!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...