Gå til innhold

[Løst] Hvilke lydformater overføres via ARC?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Sony 65" Curved UHD LED KD65S8505CBAEP som er koblet til en NAD T757 v2 via en HDMI-kabel og det er ARC-utgangen på tv'en som er brukt. Etterhvert kommer jeg antageligvis til å bytte over til UHD-abonement på Netflix. Vil jeg da få skikkelig surround når den innebygde appen på tv'n brukes? Jeg har Netflix på PS3, PS4 og Chromecast men siden ingen av disse per i dag støtter UHD så må jeg bruke appen i tv'n for å få utbytte av UHD og HDR. Det e rkanskje en gammel tankegang om at ikke skikkelig surround blir overført fra tv'n via HDMI til receiveren?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klippet fra hdmi.org:

 

What will I be able to do with an Audio Return Channel -enabled device?

 

If your HDTV has a built-in tuner, DVD player, or other digital content source, the Audio Return Channel allows the TV to send audio data “upstream” to your A/V receiver, eliminating the need for a separate audio cable in this type of configuration. Audio Return Channel-enabled TVs can either send or receive audio via the HDMI link, giving you greater flexibility in how you set up your home theater equipment and making a separate upstream audio link unnecessary.

 

 

Which audio formats are supported over the Audio Return Channel?

 

The Audio Return Channel supports all the same audio formats that can be sent through a traditional S/PDIF audio connection, including Dolby Digital, DTS, and PCM audio.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...