Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Next Gentell eller Telenor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NGT har ikke linje på 900kps men 850kbs, det er sikkert denne du mener. Om du skal fortsette å ha NGT kommer an på hvor mye du skal laste ned. Hvis du ikke laster med mer enn grensa til Telenor så sparer du jo endel kroner på å bytte.

Endret av mozz
Lenke til kommentar

Ser ordinær prisen på den telenor tilbudet du fikk er 549kr...

Mener du at du får den for 250kr måneden i all fremtid eller er det bare et lokketilbud på et par måneder...

 

 

Jeg ville ikke ha bytta..vist da ikke du får det for 250kr måneden for evig og alltid:) da hadde jeg ikke nølt 1 sec.

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar

Nå er det sånn "det-jeg-har-er-best" innstilling her føler jeg. Jeg har NGT for det er best for meg til mitt bruk og jeg er strålende fornøyd. Men hvis du vet at du aldri kommer til å laste ned mer enn det Telenor har som grense så er det vel ikke nødvendig å ha et dyrere abonement hos NGT bare fordi da slipper man å koble opp hver gang. Det er et utrolig dårlig argument syns jeg.

Endret av mozz
Lenke til kommentar

Jeg bestilte oppgradering av mitt abonnemnet fra NGT for en uke siden. Har ikke fått i nærheten av den hastigheten jeg har bestilt. Har sendt et utall e-poster (over 20), men de svarer ikke! Har gitt opp telefonsupport; de gangene jeg har ringt har jeg gitt opp etter ca. 40min. Har bedt arbeidsgiver (som betaler abonnemntet) om å ikke betale neste regning, i håp om å fremprovosere en tilbakemelding fra NGT. Jeg kommer til å bytte leverandør så fort jeg finner noen som kan levere 3Mbs+ der hvor jeg bor.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte oppgradering av mitt abonnemnet fra NGT for en uke siden. Har ikke fått i nærheten av den hastigheten jeg har bestilt. Har sendt et utall e-poster (over 20), men de svarer ikke! Har gitt opp telefonsupport; de gangene jeg har ringt har jeg gitt opp etter ca. 40min. Har bedt arbeidsgiver (som betaler abonnemntet) om å ikke betale neste regning, i håp om å fremprovosere en tilbakemelding fra NGT. Jeg kommer til å bytte leverandør så fort jeg finner noen som kan levere 3Mbs+ der hvor jeg bor.

Det de gjør når du ikke betaler er å sette hatigheten ned til ISDN fart og deretter avslutte abb'et ditt hvis du fortsatt ikke betaler.

 

Tror ikke dette er veien å gå for å få tilbakemelding, prøv heller å ring kundeservice tidlig på dagen, pleier å komme igjennom kjapt.

 

Er helt enig i at kundeservice i NGT er tragisk...

Lenke til kommentar
Jeg har NextGenTel Bravo abnm og har alltid hatt større hastighet enn det jeg betaler for, og veldig skjelden problemer og ikke minst stor upload hastighet og FRI BRUK i forhold til mange telenor abnm. Så gå for NextGenTel sier bare jeg  :yes:

Hmm...det må i tilfelle være en kampanje hvor du får høyere hastighet i en kort periode bare da. Hvilken hastighet får du?

Endret av mozz
Lenke til kommentar
Jeg har NextGenTel Bravo abnm og har alltid hatt større hastighet enn det jeg betaler for, og veldig skjelden problemer og ikke minst stor upload hastighet og FRI BRUK i forhold til mange telenor abnm. Så gå for NextGenTel sier bare jeg  :yes:

Hmm...det må i tilfelle være en kampanje hvor du får høyere hastighet i en kort periode bare da. Hvilken hastighet får du?

Nei, nå er det faktisk sånn at NGT gir litt mer hastighet til sine kunder(hvor dette er mulig) enn det de betaler for, for å kompensere mot tap over lang linje til sentral osv.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har nå NextGentel på 900kbs og betaler 400kr i måneden. Men så fikk jeg et tilbud fra Telenor på 1024kbs, 30gb og 250kr i måneden.

 

Hva bør jeg gjøre? :roll:

Telenor er helt "greie" de, når man først er i gang går det unna, har alltid fått mer hastighet enn hva jeg burde få. Men ja, NGT er nok bedre generelt sett.

 

Hvor fikk du det tilbudet fra? 250kr måneden :shrug:

Lenke til kommentar

han sa det, morra hans hadde avtale med bedriften...

 

jeg tror heller jeg hadde betalt de 400kr mnd. for Bravo abbon. fra ngt, enn å gå over til Telenor. for det første, du får shitty upload på Telenor...bare så det er sagt...tror det er snakk om 256 (eller grøss 128)...på ngt får du 384 (elns).

 

at du får 900 på et bravo abonnemang er meget mulig, ettersom NGT har som vane å gi 50 mer enn du betaler for, for å kompensere for overhead..noe Stjelehor IKKE gjør (ergo, du får mindre enn du betaler for...iallefall tidligere, har det endret seg?)

 

30GB? det er ikke mye..jeg lasta ned 3gb på ca 24 timer bare igår->idag, og da er jeg ganske sikker på at linja ikke var brukt max kappasitet...

 

for ikke å snakke om at du er nødt til å "koble opp" hver gang med telenor...og at du er nødt til å ha router utenom hvis du vil koble til flere enn 1 PC uten å ha en hovedmaskin som deler internett ut til de andre som står på hele tiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...