Gå til innhold

Hvilken z wave energimåler til sikringsskap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt automatisk avlesing i flere år, og så vidt meg bekjent er det ingen mulighet til å hente ut data selv.

Nei, det er problemet. Muligens man kan sette opp en parser for strømleverandørens hjemmeside, men denne blir langt fra real-time (selv om det kan diskuteres om det er nødvendig).

Lenke til kommentar

 

Nå som vi snart må ha nye automatisk strømmåler løpet av kort tid, er det egentlig noe vits å investere i noe slik? Jeg tenker nok å avvente og heller se på mulighet til å hente dette direkte fra måleren/en web portal

Ja, men det er et stort "hvis" om det er mulig å hente det direkte. Det beste hadde jo vært om selve måleren faktisk kunne leses direkte fra, men den muligheten skal vi vel se langt etter...

 

 

Klart det er et "hvis". Men om dette lar seg gjøre anser jeg personlig som en bedre løsning da dette vil være samme forbruk som strømselskapet benytter seg av. Med eksterne målere så kan det bli avvik.

 

 

 

Har hatt automatisk avlesing i flere år, og så vidt meg bekjent er det ingen mulighet til å hente ut data selv.

Nei, det er problemet. Muligens man kan sette opp en parser for strømleverandørens hjemmeside, men denne blir langt fra real-time (selv om det kan diskuteres om det er nødvendig).

 

Realtime anser hvertfall ikke jeg som et behov. Å parse webportal 1 gang hvert x min/time burde holde for de fleste.

Endret av lilfire
Lenke til kommentar

En av de vanskelig tingene med de nye målerne er de kommer til å være forskjellig fra nettselskap til nettselskap.

 

Noen vil nok få fancy målere med mye ekstrautstyr, andre får det simpleste som fins.

 

Du må sikkert bytte du også Oyvind. For det er ikke sikkert du har riktig type.

 

 

Mitt strømselskap var tidlig ute og byttet ut alt.   Å skulle skifte igjen er nok en kostnad de utsetter i det lengste, med mindre teknologi eller krav gjør det nødvendig.

Vil tro at de har valgt et system som kan oppgraderes med ny programvare underveis 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...