Gå til innhold

HDMI-VGA splitter/switch


Anbefalte innlegg

hei

nå har jeg lett og lett, men finner ikke riktig utstyr. jeg har to vga skjerm. jeg har utvidet skjermbildet sånn at jeg kan kjøre powerpoint presentasjon på den ene skjermen og gjøre andre ting på den andre. har også 3 prosjektorer som jeg viser presentasjonen på med vga splitter. har ikke hatt problemer med det hittil. jeg har nå skaffet 3 ekstra hdmi skjermer for å vise presentasjon.

 

saken nå er at jeg skal sende presentasjon til både disse hdmi skjermene og prosjektorene samtidig. kjøpte hdmi splitter og koblet hdmi skjermene til den. og så har jeg kjøpt en hdmi til vga splitter. denne splitteren har jeg koblet til skjermkortets hdmi port. den har en hdmi-ut og en vga-ut porter. kobler jeg den andre hdmi splitteren til denne går det helt fint. men når jeg kobler vga, da blir bildet forvrengt. tenker at kanskje det er en vedlig billig og av dårlig kvalitet at det blir sånn. legger ved bilder av splittere jeg bruker.

 

nå har jeg lett overalt på nettet men finner ikke en sånn boks som sender ut fra hdmi til hdmi og vga som passer mine behov. er det noen her som har peiling på hva jeg trenger?

 

post-62012-0-82236400-1461008240_thumb.jpg

post-62012-0-93729900-1461008245_thumb.jpg

post-62012-0-85017200-1461008332_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kaller "hdmi til vga splitter" er ikke en splitter slik som de andre. Det må nødvendigvis være en converter, siden HDMI kabel ikke kan overføre analoge VGA signaler. 

Med en converter står man overfor diverse problemer, blant annet båndbredde. Denne oppgir "Product resolution can be up to 720P/ 1080i/ 1080P." Så da er spørsmålet hvilken oppløsning du bruker?

Lenke til kommentar

Mulig oppløsningen fra VGA automatisk blir satt feil, og at du må inn og fikse dette.

 

Opplevde det når jeg monterte opp en Miracast enhet på jobben. Dette er en trådløs løsning for å sende bilder over wifi (funker meget bra så langt). Denne hadde HDMI utgang, men det fulgte med HDMI->VGA converter. Når jeg plugget denne i, så ble oppløsningen automatisk satt feil, og jeg måtte inn og stille oppløsningen til 1920x1080 for at den skulle bli korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...