Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Philips Hue?


Anbefalte innlegg

Jeg skal montere en lampe i trappen, og vurderer om jeg skal montere en Hue slik at vi også får mulighet til å dimme slik at det blir et behagelig nattlys.

 

Tanken min er at jeg skal lage en scheduler som dimmer lyset etter feks kl 22, frem til kl 06, ellers skal det være full lysstyrke. 

 

Men, hva skjer om strømbryteren slås av og pæren mister spenning? Vil den fortsette der den slapp sist, eller vil man måtte sette opp lyspæren på nytt? Setter pris på aller erfaringer med dette, da jeg synes det er mye penger å legge ut for noe man ikke vet hvordan fungerer i praksis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

De andre typerne beholder sin opprinnelige modus, men pussig nok ikke led-stripene.

 

Har ikke led-strip så det kan jeg ikke svare på men for meg så går pærene mine til varmt lys 100% etter strømbrudd og ikke tilbake til siste modus..

 

Kanskje det er en innstilling?

 

 

Det er ikke en innstilling på pærene (LED-stripsene vet jeg ikke). Philips har sagt at de ikke kommer til å endre dette i en firmwareoppdatering. De påstår det er pga. sikkerhet(!).

 

JowiHue-plugin'en til HomeSeer har derimot en opsjon som kan restore når pæren komme online igjen.

Osrams Lightify har mulighet for å fortsette der den slapp, men jeg mistenker sterkt at du mister denne funksjonen dersom du bruker den med en annen bridge enn den fra Osram (som du må dersom du skal kunne integrere med smarthus).

 

Ellers har Philips Hue det beste lyset jeg har vært borti bortsett fra glødepærer. En stor fordel er jo at du kan justere fargetemperatur, og at den dimmer perfekt helt ned. Det har jeg aldri sett på annet enn halogen/glødepærer. Selve pærene er jo relativt store og klumpete, så det kommer jo an på om de passer og ser ok ut i lampen du skal ha dem i.

Endret av DiderikFrom
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...