Gå til innhold

Bedt om å laste ned App for å fjerne virus?


Anbefalte innlegg

Besøkte en tilsynelatende helt uskyldig nettside, men fikk opp en melding om at Android-telefonen min hadde mottatt 4 viruser og jeg nå måtte gjøre alt annet enn å forlate siden, jeg måtte bli på siden og følge enkelte trinn og veiledninger som bl.a. inneholdt å laste ned en app som het noe som Go Cleanser ellerno.

Det sto at jeg bare hadde 5 minutter på meg før batteriet blant annet ville bli ødelagt.

Er det ikke slik at man helst ikke skal laste ned apper via nettsider man besøker eller blir redigert til, men kun av troverdige aktører?

 

Nå er de 5 minuttene gått, og batteriet har ikke sunket fra 43 % til 0 med det første. Det stod egentlig bare at batteriet ville føre til ødeleggelse av batteriet tror jeg, men det kan jo ha annen skadelig virkning som å spamme kontaktene mine, samtaleavlytting osv., så slettet de fleste innen 5 min.

 

Jeg har ingen automatiske innlogginger på sider av betydning. Er det i det hele tatt trygt å bruke mobilen mer?

Hvor kan man få antivirus til mobilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke gjorde som 'advarselen' sa, så har du ikke fått noe.

 

Aldri klikk på sånn møkk som påstår at livet avhenger av at du klikker på noe, eller at en driver mangler og du må oppdatere, og annet sånt tull, for det er da du får viruset eller hva det nå er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Siden dette var på en nettside har du nok ingen virus på din mobil. 

Du kan selvsagt laste ned et anti virus til mobilen din. Her finnes en liste med de meste kjent http://www.androidauthority.com/best-antivirus-android-apps-269696/

Når det er sagt er det liten sannsynlighet for å få virus på en mobil, vertfall om du er flink til å ikke laste ned noe som du ikke burde (regelen må være å laste ned applikasjoner kun via Play Store)

Lenke til kommentar

For å være på sikre siden anbefaler man Norton Antivirus eller Avasta. På mine android mobiler, får jeg alltid beskjed om hvilken apper er trygge å laste ned. Trykk aldri på noe app når det kommer opp. Erfaring er å innstallere virus program på forhånd.

Endret av Monica1970
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...