Gå til innhold

TEST: Huawei P9


Anbefalte innlegg

Når det gjelder P9, kan det tenkes at dobbel-kameraene benyttes til å se "stereo", dette for å muliggjøre funksjonen med DOF i etterbehandling?

 

Bruker man funksjonen med omhu, kan man få til imponerende resultater.

 

http://www.torbenbrenden.com/wp-content/uploads/IMG_20160522_142416.jpg

 

http://www.torbenbrenden.com/wp-content/uploads/IMG_20160522_161346.jpg

 

Tok et portrett på lørdag, tatt mot lys bakgrunn. Etterbehandlet i telefonen (løftet skygger, dempet farger, etc. etc.) Resultatet er nesten skremmende bra, på en 13" laptopskjerm går det i praksis ikke an å se at det er tatt med en mobil.

 

Med god margin beste mobilkameraet jeg noen gang har hatt anledning å bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det sitter en skjermbeskytter på telefonen fra før? Har erfart at Huawei har gjort det på mange av modellene sine, er dette også tilfelle her? 

Honor 7 hadde skjermbeskytter på, den var faktisk så "bra" og lite synlig at det gikk lang tid før jeg registrerte at plastfilmen var der.

P9 har IKKE denne filmen/beskytteren på (min hadde det i alle fall ikke).

Lenke til kommentar

Vil bare påpeke at selv om huwaei på en måte har fjernet appskuffen, så finnes det noe lignende. hvis man tar to fingre og sveiper ut på hjemmeskjermen finner man noe som heter "skjulte apper", hvor man kan legge til bloatware o.l ikke like praktisk som en knapp på hjemmeskjermen, men det funker. blir bare mildt irritert hver gang noen anmeldere drar frem mangelen på appskuff, og følte det måtte rettes opp i :)

Lenke til kommentar

Vil bare påpeke at selv om huwaei på en måte har fjernet appskuffen, så finnes det noe lignende. hvis man tar to fingre og sveiper ut på hjemmeskjermen finner man noe som heter "skjulte apper", hvor man kan legge til bloatware o.l ikke like praktisk som en knapp på hjemmeskjermen, men det funker. blir bare mildt irritert hver gang noen anmeldere drar frem mangelen på appskuff, og følte det måtte rettes opp i :)

 

Jeg er fullstendig enig.

 

Da jeg fikk min første Huawei (P6) så var mangelen på en "appskuffe" noe jeg overhode ikke savnet. Jeg slettet det jeg kunne av uønskede apper og flyttet de som ville ha ligget i appskuffen til "siste side".

Med mine senere Huaweier så sletter jeg forsatt det jeg kan av uønskede apper og sorterer resten i mapper (de uønskede som ikke kan slettes da i sin mappe) etter emne. 

Jeg blir egentlig litt "forvirret"når jeg en sjelden gang må hjelpe noen med en telefon som har "appskuffe" siden appene der ligger ganske så uorganisert i forhold til det jeg har blitt vant med. 

 

Sett fra min side så er ikke mangelen på en appskuff noe minus, jeg anser det som et stort pluss!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lite hot-tips!

 

Om du knuser skjermen på P9 iløpet av de 3 første månedene etter du har kjøpt den, er det gratis å bytte! Huawei har VIP-service greier, som inneholder blandt annet skjermbytte!

 

Beste mobilen jeg har hatt, og definitivt beste service.

 

mvh. Eier av nyknust og nyfikset mobilskjerm :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...