Gå til innhold

Transport Fever-tråden


Anbefalte innlegg

Hva mener du med 3-veis og 4-veis?

 

Edit: Leif var innom.

 

 

Mener veksel med 3 spor ut (høyre/venstre/rett fram som denne: http://www.geograph.org.uk/photo/2095790

 

Med 4-veis mener jeg i praksis sporkryss hvor togene ikke kun kan krysse rett over, men svinge av.

 

Har lagt ved noen skjermbilder av mine løsninger i spoilere under :) Jeg spiller for tiden på Godthard-scenarioet. Mulig at noen kjenner til dette. Hadde vært gøy å evt. se andres løsninger på å bygge jernbane rundt der. Syns kartet er veldig flott da man både har et pent slettelandskap på ene siden som gjør det mulig å bygge seg opp litt enkle ruter før man gyver løs på fjellene.

 

Her ser du en løsning som er ganske lik din Imsvale. Til høyre kommer intercity-toget på 2 spor med stopp i begge retninger. Spor 3 er et regiontog med høyere hastighet. Spor 4 og 5 er for høyhastighetstogene. Spor 6 er igjen for et regiontog som for en periode går parallelt med høyhastighetsbanen.

Skal sies at noen av vekslene inn mot stasjonen har blitt overflødige, men siden togene ikke bryr seg om å kjøre på samme spor-seksjon så lenge de kan reservere en rute til neste seksjon så går det fint :wee:

 

post-68016-0-24449400-1483788775_thumb.jpg

 

 

Under har jeg gitt togene sin egen perrong i begge retninger og kø-spor inn mot perrongene slik at et ventende tog ikke blokkerer hele linjen for andre ruter.

 

post-68016-0-47571600-1483788840_thumb.jpg

 

 

Samme løsning her, forskjellen er bare at dette er en endestasjon.

 

 

post-68016-0-99470600-1483788823_thumb.jpg

 

 

Som kjent er Godthard-scenarioet veldig fjellrikt, så ved byen Eggiwil har jeg i praksis brukt "Zigsaw"-prinsippet  :cool:  Banen kommer opp til høyre i bildet, tar en liten vendetunnel under byen og dukker opp midt i. Deretter fortsetter den tilbake i samme retning, men går videre opp til neste by.

 

 

post-68016-0-18471900-1483788829_thumb.jpg

 

 

Noen ganger er det litt verre å plassere stasjoner :D Tunnelen bak stasjonen går bare ut på andre siden til et depot (kan skimtes like nedenfor byen i bakgrunnen).

 

 

post-68016-0-71370100-1483788850_thumb.jpg

 

 

Tidvis trangt å bygge jernbane gjennom alpene.

 

post-68016-0-33854100-1483788857_thumb.jpg

 

 

Har fått det nye terraformings-verktøyet :) Ser at de har luket bort noen av svakhetene med det ja og plutselig gjort det veldig enkelt å "pynte opp" områdene rundt spor og stasjoner. Har savnet den muligheten til å få rettet ordentlig ut terrenget rundt. Spesielt der stasjonen og spor ligger i ulendt terreng med masse til dels unaturlige skjæringer rundt.

 

Fortsatt så begynner spillet å "lugge" en god del etter at man passerer år 2000 da :hm:

 

Edit: Endret link til opphavsbeskyttet bilde :blush:

Endret av janingar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imponerende bygging. 

Jeg har stagnert litt. Bygde kun direktelinjer (jernbane) til og fra en diger sentral HUB som lå mellom tre byer. Derfra massive lastebilruter (de plukker alle typer varer) inn til byene. Tjente så mye penger at det ikke var noen utfordringer, så jeg ble litt lei. I alle fall ingen grunn til å fintune jernbanenettet med ventespor osv.

 

MEN, har du mulighet til å snapshotte sporene dine rett overnfra? Da er det litt lettere å se hva du har gjort. Jeg har brukt mye tid på å stille om huet fra Railroad Tycoon til dette spillet mht sporvalg og ikke minst valg av stasjonsplattformer. Litt synd jeg midlertidig gikk lei idet jeg fikk dreisen på waypoints, for man kan lage ganske infløkte banesystemer. Liker uansett å stjæle ideer fra andre, utrolig mye flink folk som bygger helt sinnsyke systemer :)

Lenke til kommentar

Liker uansett å stjæle ideer fra andre, utrolig mye flink folk som bygger helt sinnsyke systemer :)

 

Er godt å få litt inspirasjon fra andre. :)

 

Jeg tenker ikke så mye på pengene lenger. Joda, det har blitt enkelt etter hvert, men jeg ser heller utfordringer i andre ting. Det gir en litt annen mestringsfølelse likevel når pengene kommer fra å ha gjort det riktig, så man da kan eksperimentere som man vil, enn å spille ren sandkassemodus med uendelig penger/gratis alt.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...