Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Får ikke nok samleie..


Tuffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre,det har seg så at jeg og samboeren har vert sammen i mange år. Vi har kanskje sex en gang i året. Nå er jeg rimelig lei, er jo så at jeg vil bare være utro.

 

Og det hjelper ikke å finne på noe sammen da hu ikke vil ut døra utenom at det er å dra på et kjøpesenter eller butikk.

Her er det ikke snakk om å ta en tur ut, for å ta seg en øl eller noe annet.

 

Eneste vi gjør sammen, er å se på tv.

Hu har ingen interesser. Kun å setv. Alt annet er utelukkende.

 

Hva er egentlig det beste å gjøre. Er ikke sikker på, om jeg vil gjøre det slutt.?

Sex er ikke like viktig for kvinnen som for mannen. Det er et ordtak som sier at kvinnen lærer seg å begjære mannen hun elsker, mens mannen lærer seg å elske kvinnen han begjærer.

 

På samme måte som at det for en kvinne vanligvis er viktigere å føle seg elsket enn å føle seg respektert, mens det for mannen er omvendt, han vil typisk heller føle seg respektert enn å føle seg elsket, dersom han måtte velge 1.

 

 

Hva du gjør? Snakk med henne på en fin måte, ikke anklag henne eller få henne i forsvarsposisjon. Hva tenner hun på? Er du attraktiv nok eller skulle du begynt å trene for lenge siden? 

Selv om du vurderer å gjøre det slutt eller å finne en annen så trenger ikke hun vite det, det blir en form for utpressing.

 

Gjør deg selv uimotståelig så vil hun ta intiativ. Kyssing og klining betyr mer for henne enn for deg. Overrask henne i heisen på kjøpesenteret. Selv om hun har glemt lysten så kan du vekke den til live.

 

Men ikke vær for hard med deg selv, i livet er det mulig å gjøre alt perfekt men likevel feile, det betyr ikke at det er din feil. Kanskje er hun en lost cause hvor du burde gått videre for lenge siden.

 

Du får selv finne ut av hva som blir riktig for deg, lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre,det har seg så at jeg og samboeren har vert sammen i mange år. Vi har kanskje sex en gang i året. Nå er jeg rimelig lei, er jo så at jeg vil bare være utro.

Og det hjelper ikke å finne på noe sammen da hu ikke vil ut døra utenom at det er å dra på et kjøpesenter eller butikk.

Her er det ikke snakk om å ta en tur ut, for å ta seg en øl eller noe annet.

Eneste vi gjør sammen, er å se på tv.

Hu har ingen interesser. Kun å setv. Alt annet er utelukkende.

Hva er egentlig det beste å gjøre. Er ikke sikker på, om jeg vil gjøre det slutt.?

 

Sex er ikke like viktig for kvinnen som for mannen. Det er et ordtak som sier at kvinnen lærer seg å begjære mannen hun elsker, mens mannen lærer seg å elske kvinnen han begjærer.

På samme måte som at det for en kvinne vanligvis er viktigere å føle seg elsket enn å føle seg respektert, mens det for mannen er omvendt, han vil typisk heller føle seg respektert enn å føle seg elsket, dersom han måtte velge 1.

Hva du gjør? Snakk med henne på en fin måte, ikke anklag henne eller få henne i forsvarsposisjon. Hva tenner hun på? Er du attraktiv nok eller skulle du begynt å trene for lenge siden?

Selv om du vurderer å gjøre det slutt eller å finne en annen så trenger ikke hun vite det, det blir en form for utpressing.

Gjør deg selv uimotståelig så vil hun ta intiativ. Kyssing og klining betyr mer for henne enn for deg. Overrask henne i heisen på kjøpesenteret. Selv om hun har glemt lysten så kan du vekke den til live.

Men ikke vær for hard med deg selv, i livet er det mulig å gjøre alt perfekt men likevel feile, det betyr ikke at det er din feil. Kanskje er hun en lost cause hvor du burde gått videre for lenge siden.

Du får selv finne ut av hva som blir riktig for deg, lykke til :)

Takk for et fint svar. Du kom med noen gode ider nå. Som er vert å prøve ut før jeg gir heil opp☺

 

Ikke så dumt det med både kjøpesenteret og heisen. Noe jeg absolutt skal prøve ut, dette er noe jeg ikke har tenkt på før.

Og skal ta det rolig og veldig forsiktig☺

Endret av Tuffe
Lenke til kommentar

Finn ut hva som gleder henne.


Tenk over at det sannsynligvis ikke er det du tror vil glede henne, som å rydde i bod/garasje, fikse på bilen, omorganisere ledninger eller tekniske ting osv.
Jeg kan bruke dagevis på å fikse ting som min samboer egentlig ikke bryr seg om, men om jeg bare vasker av kjøkkenbenken da blir hun kjempeglad! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå skal jeg være litt realistisk og en dose egoistisk - men det er også veldig lett for meg siden jeg verken sitter i dine sko eller kjenner på dine skyldsfølelser.

 

Vi er alle vår egen lykkesmed og trives man ikke burde (må) man gjøre endringer. Det er faktisk ikke bare din oppgave å underholde samboeren din, hun må også gjøre noe selv. De fleste som er ferdige med tyveårene har opplevd et brudd eller to, og har du ikke det har du noe kjedelig i vente (etter min mening). Et brudd er aldri gøy, men når følelsene først har gitt seg ser man alltid positivt på det så lenge man:

1) er parten som gjorde det slutt

2) var enige om å gjøre det slutt for begges beste. 

 

Som de over har sagt: Snakk med samboeren din og finn ut sammen om dere klarer å finne en løsning på problemet. Hvis ikke, trekk det ut på en ordentlig måte og start på nytt! Lykke til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Der er du inne på noe jeg driver egentlig dagen lang med bilen som står ute.

Og det jeg liker selv siden,det har blitt sånn det er. Også dubbedingser som er inne. Og lite fokusert på kanskje som er mer nyttig i hjemmet.

Er mest opptatt av det tekniske som er innendørs..

 

Er kanskje jeg skal ta en alvorlig ryddesjau når jeg kommer hjem nå. Mulig det kan hjelpe, både på humøret og at lysten skal komme tilbake☺

Endret av Tuffe
Lenke til kommentar

Nå skal jeg være litt realistisk og en dose egoistisk - men det er også veldig lett for meg siden jeg verken sitter i dine sko eller kjenner på dine skyldsfølelser.

 

Vi er alle vår egen lykkesmed og trives man ikke burde (må) man gjøre endringer. Det er faktisk ikke bare din oppgave å underholde samboeren din, hun må også gjøre noe selv. De fleste som er ferdige med tyveårene har opplevd et brudd eller to, og har du ikke det har du noe kjedelig i vente (etter min mening). Et brudd er aldri gøy, men når følelsene først har gitt seg ser man alltid positivt på det så lenge man:

1) er parten som gjorde det slutt

2) var enige om å gjøre det slutt for begges beste. 

 

Som de over har sagt: Snakk med samboeren din og finn ut sammen om dere klarer å finne en løsning på problemet. Hvis ikke, trekk det ut på en ordentlig måte og start på nytt! Lykke til.

 

Nå er det så at det er veldig lite tiltak i henne noe som er veldig synd. Om jeg finner på noe så er det ikke interessant noe som er veldig fortvilende.

 

Jeg hiver meg i grunn rundt om hun skal noe. Bare får å kunne være ute med henne ofte da så går turen bort til butikken.

Men bedre enn ingenting.

 

Har så veldig lyst til å prøve finne hva som er årsaken til det. Og jeg tenker så det knakker på hvorfor det ble sånn.

 

Vi krangler aldri heller jenta er veldig grei ellers.?

Lenke til kommentar

At dere aldri krangler er faktisk ikke et godt tegn, det viser egentlig bare at man har gitt litt opp eller sluttet å bry seg.

Hun kan være deprimert, kan ha lave verdier av vitaminer eller annet i blodet som gjør henne mer sliten/trett/nedfor enn hun egentlig har grunn til å være. Kanskje hun ikke har det bra, isåfall bør hun bestille time hos lege og få tatt blodprøver. Sitter hun mye inne uten å spise fisk så kan hun ha vitamin d mangel, det kan føre til nedstemthet og tretthet, gjøre en konstant sliten og tiltaksløs.

Du må gjerne gjøre noe innendørs, men å rydde i ledningsrot med tv-benken/stereoanlegg/router/pc eller lignende tviler jeg på hun setter pris på. Gjør det litt koselig, rent og ryddig hjemme, eller spør henne om det er noe hun vil du skal gjøre noe med :)

Selv om en annen part er roten til problemet så er det vanskelig å forandre andre, det kan være lettere å gjøre endringer i seg selv som smitter over på henne.


Håper det løser seg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig hun mangler noen vitaminer hu føler seg sliten og trøtt.

Og det er mulig som du sier at kanskje ta noen vitaminer. Så kanskje det hjelper på. Forsvinner sex lysten om en eksempel mangler d vitamin.

 

Jeg kan prøve å få henne til å gå til legen og ta noen blodprøver.

Hun sitter å ser på tv med en gang hun kommer hjem fra jobb. Og hu sover noen timer også. Er ikke i aktivitet i det hele tatt når hu er hjemme eller på fritiden.

Så det kan jo ligge litt i det. Hun har liksom ikke helt kontakt med omverdenen.

 

Og jeg har prøvd å få henne inn på Facebook noe som hun ikke vil virke som hun er redd får å ordne seg profil. Tenkte det kunne hjelpe på så hu kunne ha noen venner på nett. Men å sitte å trykke på nett er liksom ikke så interessant heller.

Endret av Tuffe
Lenke til kommentar

Prat med henne, få frem at du er bekymret, at det ikke virker som at hun var det bra, at hun virker sliten i forhold til slik du egentlig kjenner henne. Hun vil sikkert erkjenne at hun ikke har samme energien som hun skulle hatt.

 

Et annet alternativ er at hun føler du er problemet og at hun ikke føler hun klarer å løse det. Isåfall kan hun bli sint og såret over at du tror det er henne det er noe galt med, og oppgitt over at du ikke skjønner hva som er galt. Da kan hun tenke at du ikke kjenner henne godt nok.

Hun kan ikke si det rett ut det spolerer, det blir som om du skulle si til henne at du vil ha mer sex. Det vil ikke hjelpe deg at du da eventuelt føler at hun har sex av plikt og ikke fordi hun faktisk vil.

 

Men tenk positivt, uansett hvordan det ender så må dere prøve å gjøre noe. Og det er ikke urimelig å være nedfor og kjip med lave verdier av noe. Vitamin d mangel kan gjøre deg veldig tiltaksløs og sliten. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Tenker man blir nedfor bare av å sitte inne og se på TV, trenger ikke være noe medisinsk. Om man ikke trener eller finner på noe så blir man automatisk slapp. Og kan ikke være noe gøy å være i en situasjon der man ikke har noen venner å henge med. Når det er sagt så er dette noe hun hovedsakelig må ta tak i selv.

Lenke til kommentar

Jo det har slått meg at hun burde gjøre dette selv. Men siden hun ikke Gjør noe med det så føler jeg at jeg skal prøve så godt jeg kan. At hu er slapp kommer kanskje av at hu er bare sitter inne.

 

Det virker som hun velger boer og ha venner på fritiden,så hun da var en grunn til å ikke dra ut på besøk eller ut på byen.

 

Er veldig merkelig at noen plutselig velger å kutte ut venner.

Ca 7 års så hadde hun noen,men etter vert døde det bare ut,siden da har hun ikke brydd seg om å ha venner. Så dermed lure jeg på hva som kan være årsak til det.

 

Også da begynte sex livet å bli dårligere vart bare mere og mer sjelden

Merket det starter med å gå fra å drive på flere ganger i mmd. Til en og annen kvar mmd. Så ble det flere mmd. I fjord ble det bare to ganger. Noe som jeg ikke ser på så veldig normalt..

Lenke til kommentar

Jeg synes det kanskje høres ut som det gjemmer seg et større problem i forholdet bak det at dere ikke har sex, og at det er lurt å finne ut av hva dette kan være. Jeg tenker også litt som andre sier, at hun kan være sliten, deprimert, har mistet håpet og gnisten i livet og derfor har blitt tiltaksløs. Det kan være hun har innsett dette selv, men synes det er vanskelig å plutselig skulle snu og begynne å ta tak i seg selv. Hun venter gjerne til neste dag, neste uke, neste måned og neste år uten at noe blir gjort.

Det andre alternativet kan være at det er noe i forholdet mellom dere som gjør at hun ikke har det bra. Det kan være (men trenger ikke være) noe slikt som at hun f.eks. føler at du dominerer forholdet, at ting stadig skal skje på dine premisser, og at hun alltid har måttet føye seg etter deg. Da kan det bli slik at det som fra din side oppfattes som en helt alminnelig beskjed eller et velment forslag, oppfattes som mas, kommandering og overkjøring i hennes øyne. Kanskje hun gruer seg til å ta opp problemene, og at dere aldri krangler nettopp fordi hun ikke orker å ta diskusjonen, men heller bare sier seg enig for å slippe. Jeg sier ikke at dette er tilfellet, det trenger jo ikke å være du som er problemet, men hvis det er det, så kan det ha bygget seg opp mye frustrasjon og sinne hos henne, og kanskje hun oppfører seg avvisende for å håpe at du skal "ta hintet" om at noe er galt.

Uansett hva grunnen er, så ville jeg prøvd å fiske litt, og vært forsiktig slik at hun ikke blir sint, setter seg i forsvar, eller føler seg truet til å være med på ting mot sin egen vilje for at forholdet ikke skal ryke. Noen ganger er det også slik at man kan ønske seg ut av et forhold, men likevel være helt avhengig av den andre selv om man ikke trives. Man har kanskje ikke noe annet å gå til, eller det er upraktisk å skulle gjøre det slutt. Hvis hun har isolert seg så lenge som du sier, så kan hun kanskje være litt der. Det viktigste når dere tar tak i problemene er uansett at dere finner ut av noe som fungerer for dere begge to, og at ikke den ene går rundt og mistrives, for at den andre skal trives.

Jeg ville tatt en prat, men ikke vær så altfor direkte med en gang. Istedenfor i si "jeg føler at vi aldri gjør noe sammen lengre, og at du er blitt tiltaksløs", så er du litt mer forsiktig og vinkler det heller i den retningen at du er bekymret fordi det ser ut som at hun ikke har det så bra. Fortell henne at du er glad i henne og opptatt av at hun skal ha det bra, og vis at du er der for å lytte slik at hun åpner seg, og kan svare ærlig på hvordan hun føler det. Du kjenner henne best, så det må nesten du finne ut av. Jeg tror at hvis hun får det bra, så får du det også bra, men hun må være med og vise vilje. Når dere først har fått i gang en dialog, kan dere ta opp dette med om hun skal vurdere å gå til en lege eller psykolog, og litt mer om hvordan du selv føler det. Til syvende og sist, så er det jo du som råder over ditt eget liv, men det kan være lurt å gi henne bittelitt tid til å tenke seg om før du legger frem det harde alvoret i saken om at du vurderer å gjøre det slutt om hun ikke viser vilje til å ta tak i problemene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...