Gå til innhold

Miste litt mage-fett.


asad

Anbefalte innlegg

Ok. dette er litt rart for meg, siden jeg aldre egentlig har tenkt på ting som slanking og sånt... men i det siste har jeg merket at jeg har fått en liten "mage"! Eller mer riktig sagt, magefett. *grin* :grine: ! Dette er ikke noe særlig! OG det er uvant, og litt jævlig for å være ærlig. Det er ikke snak om mye, men nok til at det buler ut litt. Så nå spør jeg dere:

 

Hvordan miste magefettet, ikke nødvendighis fortest mulig.

Hvilke øvelser funker best? Jeg har ikke tid til å trene på studio.. så det er utelukket. Men jeg kan jo jogge...og jeg har benk og en del vekter hjemme. Hehe, skal på date igjen, ( for dere som husker, den gangen jeg ikke hadde varmt vann og måtte dusje, det er hun samme *grin* )

 

Så jeg ber dere om hjelp... er nemlig litt fortvilet :shrug:

 

*grin*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MAn brenner mye fett ved såkalt "deffing", eller definering på godt norsk(fra det engelske ordet define..). Bruk muskelgruppen(e) som likker i området med overflødig fett, og kjør de med MANGE og LETTE repetisjoner.. Du bygger ikke store muskler av det, men du brenner fett som ett helv*te ;) Å sykle langt på ett lett gir kan du brenne mye på. Men sit-ups er best for å trene/"avfette" magemusklene..

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Situps er liksom ikke det viktigste, for det hjelper ikke om du har muskler - de er jo sikkert gjemt bak fettet. Du må drive med kondisjonstrening og sånt for å bli kvitt dette; jogging, sykling, svømming og lignende. SÅ kan du begynne med situps. På helsestudioet jeg går på, finnes det også et eget apparat for å trene magen. Det er skikkelig bra :yes:

 

Og selvfølgelig holder vi oss unna smør og slikt, gjør vi ikke?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Nei, kult at du ikke vil bli en av de tynne gutta med masse muskler. Synes det er stygt med stor S. Ikke stress med det heller. Bedre å gå ned sakte, men sikkert enn så fort at "skinnet" ikke får fulgt med og du får sånt "hengeskinn". :yes:

 

Sex hjelper også på overflødige fett ;)

Lenke til kommentar
Du burde jogge før frokost. Det skal være det veldig effektivt for å slanke bort fett.

 

En god regel er å spise sunt. :) Du burde spise ofte og lite, dvs ikke spis til du er mett men til du ikke er sulten.

 

Jogging før frokost er veldig effektivt. Da er magen tom, du har med andre ord ikke noe særlig energi (karbohydrater) å forbrenne. Da går du rett på fettlaget, og fobrenner det.

 

Spiser du ofte, holder du forbrenningen i gang hele tiden. Trikset er å spise så ofte at man ikke går sulten over lenger tid.

 

Situps, eller magetrening hver dag har ingen hensikt. 2-3 dager i uka er nok.

Lenke til kommentar
Bruk muskelgruppen(e) som likker i området med overflødig fett, og kjør de med MANGE og LETTE repetisjoner.. Du bygger ikke store muskler av det, men du brenner fett som ett helv*te ;)

Du blir ikke slankere rundt magen, om du kjører masse situps. Punktslanking funker ikke. Styrketrening er dog undervurdert som slankemetode, man brenner mye fett under styrketrening. Spesielt om man trener på tom mage. En person på 80kg og 15% kroppsfett kan forbrenne fett mye bedre enn en person med samme vekt og 25% kroppsfett, pga større muskelmasse.

Lenke til kommentar
Nei, kult at du ikke vil bli en av de tynne gutta med masse muskler. Synes det er stygt med stor S. Ikke stress med det heller. Bedre å gå ned sakte, men sikkert enn så fort at "skinnet" ikke får fulgt med og du får sånt "hengeskinn".  :yes:

 

Sex hjelper også på overflødige fett ;)

Hold On litt. :D . Jeg har bare litt for mye fett på magen , det er ikke snakk om noe mye verre enn det! Jeg er 1,86 og veier 80kg, det er vel ikke ille. Trente mye før, bygde opp en del muskler...men så fosvant de etter at jeg slutta å trene. Ganske rart det der...å se at musklene blir minde og mindre hehe.

 

Hvorfor er det ingen hensikt å ta situps hver dag, men 2-3 ganger i uka forresten?

( hvordan beregne fettprosenten på kroppen? )

Endret av asad
Lenke til kommentar
Hvorfor er det ingen hensikt å ta situps hver dag, men 2-3 ganger i uka forresten?

Musklene trenger tid på å bygge seg opp igjen. Normalt bruker en muskel ca 48 timer på å bygge seg opp igjen etter en treningsøkt. Har hørt at magen bruker kortere tid, er ikke sikker. Personlig har jeg god erfaring med å trene magen hardt 2 ganger i uka, fremfor 4-6 ganger.

 

Fettprosenten kan du bergne med en klypesak. Gjøres på treningssenter o.l. Ingen vits å bry seg om slikt, om du ikke driver med kroppsbygging aktivt. Nevnte det bare som et eksempel.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Styrketrening er dog undervurdert som slankemetode, man brenner mye fett under styrketrening.

Stemmer ikke.

 

Man forbrenner fett først etter at glukose(karbohydrat)lageret er tomt. Og det tar 20-45 min sånn rundt regnet. De færreste som trener styrke holder på så lenge, det er mye pauser mellom seriene.

 

Langvarig utholdenhetstrening er således det beste hvis man ønsker å bli kvitt fett. Men man blir tynn av det, med små muskler.

Lenke til kommentar

Man forbrenner fett først etter at glukose(karbohydrat)lageret er tomt. Og det tar 20-45 min sånn rundt regnet. De færreste som trener styrke holder på så lenge, det er mye pauser mellom seriene.

 

Delvis enig. Trener man intensive økter, der man begynner på neste sett i det du har fått tilbake pusten fra forrige sett, tar det vesentlig kortere tid. Jeg bruker 1-3 min pause mellom settene, avhening av hvor tungt jeg trener.

 

Langvarig utholdenhetstrening er således det beste hvis man ønsker å bli kvitt fett. Men man blir tynn av det, med små muskler.

 

Gammel myte. Hard intervalltrening er vel så bra, hvis ikke bedre. Prøv å kjøre 8 knallharde intervaller av 20 sekunder, med 10 sekunders hvile i mellom. Litt oppvarming i forkant og et par minutter nedtrapping etterpå. Skal love deg at det går hardt ut over fettvevet, og det tærer ikke så mye på muskelmassen som langvarig utholdenhetstrening. Det beste et at det ikke tar mer enn 12-15 minutter.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Nei, kult at du ikke vil bli en av de tynne gutta med masse muskler. Synes det er stygt med stor S. Ikke stress med det heller. Bedre å gå ned sakte, men sikkert enn så fort at "skinnet" ikke får fulgt med og du får sånt "hengeskinn".  :yes:

 

Sex hjelper også på overflødige fett ;)

Puuus? Jeg holder på å få en mage jeg også Og jeg er rimelig sikker på at Candyfloss har rett i dette :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...