Gå til innhold

Hjelp til å spille gitar!


chrissur

Anbefalte innlegg

Heisann jeg holder på å lære meg å spille gitar men har et problem. Når jeg skal lage en D akkord så klarer jeg ikke å "bruke" alle tre fingre samtidig, jeg er nødt til å senke den en etter en, jeg klarer liksom ikke å senke alle samtidig. Er det bare øving som skal til eller har dere noen gode tips og triks?

Mvh Christoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gitarspilling er veldig mye "muskelminne", altså du må øve så mye at det kommer automatisk når du tenker "nå skal jeg spille en D".

Når du ser på gode gitarister ser de aldri ned på halsen mens de spiller, det bare flyter av seg selv. 

 

Det er det bare muskelminne som gjør. Det er det samme med keyboardister/pianister. Man øver skalaer opp og ned og fingersetting osv om og om igjen til det bare sitter av seg selv.

 

Det finnes vel massevis av nybegynner kurs for gitar på nettet du kan lese og følge. Det viktigste er å forstå hvorfor akkordene er som de er og hvor de er, ikke bare etterligne noen andre sin fingerplassering for å spille en D.

 

Du må skjønne det selv, først da får du flyt i det og kan lage riff og alt mulig.

 

Øv på å skifte fra C til D, D til E, E til F hele veien oppover skalaen også. 

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Heisann jeg holder på å lære meg å spille gitar men har et problem. Når jeg skal lage en D akkord så klarer jeg ikke å "bruke" alle tre fingre samtidig, jeg er nødt til å senke den en etter en, jeg klarer liksom ikke å senke alle samtidig. Er det bare øving som skal til eller har dere noen gode tips og triks?

Mvh Christoffer

 

Tror det er øving som skal til. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...