Gå til innhold

Asus p4c800 e-dlx


Lotus-Omega

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Delta 80 mm trekker litt vel mye.. er det ikke ca 8watt ? anbefalt på hovedkort kontakter er vel rundt om 4 , maks 6.. kobla en delta te et hovedkort eigang da bare sveiv den 5 runder ca så stoppa den .. brant utganga :/ bruk sån overgangs kabel så du kobler den på samme type plugg som harddiskene går på .. så slipper du risikere noe.. det fungerer nok men kjipt om du sku ryke utganga på hk´ét da

Lenke til kommentar
Hei

 

Lurte på om det var noen her som vet om dette kortet takler at det blir koblet til en Delta 80mm vifte på Cpu fan kontakten. Har tittet igjennom manualer og ting uten å finne noen beskrivelse på det.

For all del ikke bruk onboard tilførselen til Deltavifter med høy effekt.

Disse viftene trekker opptil 10-15w og enda mere under oppstart.

Kobler du denne viften til HK så kommer du til å brenne opp hovedkortet, jeg har hørt om mange som har ødelagt kortene sine på denne måten.

Generelt så klarer onboard tilførselen ca 3-4 watt etter standarden.

 

Selv om det ikke står i manualen at denne viften ikke kan brukes så betyr det ikke det samme som at den kan brukes!

 

BTW: Hvorfor skal du koble denne viften til hovedkortet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen

 

Nå har jeg kjøpt En Rheobus til delta vifta mi. Har koblet den opp og det virker bra. Men det er en ting....jeg har jo satt rpm føleren på cpu kontakten på HK for å ha en oversikt over turtallet via Asus Probe, men den viser alt fra -23000, -18000 og 0 på fullguffe.

 

Why....Whyyyyyyyyyyyyy

Lenke til kommentar
Hei igjen

 

Nå har jeg kjøpt En Rheobus til delta vifta mi. Har koblet den opp og det virker bra. Men det er en ting....jeg har jo satt rpm føleren på cpu kontakten på HK for å ha en oversikt over turtallet via Asus Probe, men den viser alt fra -23000, -18000 og 0 på fullguffe.

 

Why....Whyyyyyyyyyyyyy

Har du koblet til jord?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...